COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, February 13, 2014

Aku Hampir Maut Ketika Makan Di Restaurant Tumis @ Teak5!


IMG_6863 copy
Honestly tak dinafikan yg makanan2 kat restaurant Tumis nie memang sedap gilozzzzz! First time ke sini aku terus jatoh cintaaaaaaaaaaaa!


Aku memang dah jatoh cinta ngan restaurant tumis nie sebab restaurant nie menyajikan masakan2 yg sangat2 menepati citarasa anak tekak aku! In fact bukan anak tekak aku jer.. anak tekak en.teman jugak! Biasalah kami lakik binik nie memang tak pernah berlainan citarasa.. apa yg aku suker dia suker… kalau sedap di tekak dia.. maka sedap jugak lah di tekak aku! Heheh..

Restaurant nie terletak di Solaris Dutamas! Actually kalau korang nak tahu.. nie lah pertama kali aku menjejakkan kaki ke kawasan Solaris Dutamas… giler kentang punyer jaki tak pernah masuk kawasan publica & solaris dutamass nie segala! Ahahaa… nama ajer budak KL peace yall.. tapiii hampehh… tak pernah sekali pun aku berjimba jimbun kat kawasan yg aku rasa macam elit bebenor kawasan jajahan nya! Ahaha.. entah lah biler dengar nama solaris aku rasa cam.. waaaaaaaaaa.. nie tempat org kaya2 nie… takot lah nak gie melawat! Hahahaa..

So yg membuatkan aku sampai jugak ke kawasan solaris dutamas nie adelah kerana aku ade SPA massage appointment kat sana… lepas berurut.. perot lapor.. so nak lah makan malam.. tapi tak tahu nak makan kat mana sebab aku tengok cam banyak jugak lah restaurant2 gorjes kat area publika & solaris dutamas tu… so demi meleraikan kekusutan minda yg tak tahu nak makan kat mana time tu… aku pun upload lah status kat FB.. mintak tolong kengkawan suggestkan restaurant apa yg best kat area Solaris Dutamas nie!

Adelah salah sorang kawan aku nie suggestkan utk makan kat Restaurant Tumis nie… so aku ngan en.teman pun pi lah skodeng2 restaurant nie camne keadaannya…

IMG_6920 copy
Tengok punyer tengok… nampak macam cantikkk ajerrr… nampak macam besttt ajer… nampak cam nak cuba ajeee…. Hihi…


IMG_6921 copy
Dari segi concept restaurant nie memang lah aku berkenan.!


IMG_6924 copy
Kedai tumis nie berkonsepkan teak @ kayu… memang very unik.. aku suker dgn konsep yg lain dari yg lain camgini! Rasa cam ala2 kat bali pun yer gak… hihi..

Basically owner restaurant nie selain buat business makan2… dia jugak buat business jual barangan2 kayu tau.. so kalau nak beli teak furniture.. korang boleh contact owner restaurant nie nanti!


IMG_6918 copy
Ok now kite tengok menu pulak! Ade tak yg sedap di mata aku.. hihi..


IMG_6916 copy
Pergghh.. tengok pada menu memang menggerunkan! Nasik Daging Maut okkkkkkkkkk… seriously takot aku nak makan sebab aku tak nak mati lagi… muahahaha.. tapi ini lah antara menu yg di recommend kan oleh kawan aku.. sebab kawan aku tahu yg aku suker makan pedas.. so dia kata daging maut nie aku patot cuba! Even owner restaurant nie pun suggest utk aku rasa Nasi Daging Maut nie!


IMG_6886 copy
Ni lah dia Kak Yanie.. owner restaurant tumis!



IMG_6895 copy
Kesemua menu2 masakkan yg ade kat restaurant tumis nie adelah dari resipi keluarga kak yanie sendiri!



IMG_6896 copy
Customer cerewet memang camgini gaya dia.. banyak sgt soalan! Muahahaha..

IMG_6888 copy
tapi sib baik lah kak yanie nie sgt baik & humble org nyer.. so dpt lah kite bergurau senda!



IMG_6867 copy
Ok.. this is our Daging Maut!

IMG_6864 copy
Seperti yg tertera dekat menu tadi, Daging Maut nie dtg dengan set nasi putih, telor dadar, keropok & timun!


IMG_6878 copy
Eeeeiiii.. takot nyaaaaaa nak makan! Ahahaha…

IMG_6875 copy
Kena amik air manis seperti sirap supaya aku tak mati kepedasan nanti! Hehe..


IMG_6879 copy
Malas nak cerita banyak… korang tengok ajer gambar nie aku rasa korang dah dpt jawapan kot! Hehe.. licin kotttttttt!


IMG_6884 copy
Sumpah memang pedas berapiiiiiiii! Tapi sumpah sedap nak mamposs! Ahahahha.. tapi seriously memang boleh bawak maut kalau org yg tak tahan pedas nak makan daging maut nie! Hehe… aku ngan en.teman yg kuat pedas nie pun rasa cam semput nak makan sedap pedas dia tahap berapi punyer pedas.. ahahaa… Cam kiteorg hari tu amik satu set aje Nasi Daging Maut nie.. then just mintak set nasik putih extra.. so kiteorg kongsi aje makan daging maut tu.. sebab kalau order sorang satu confirm buasir kami berdua kekdahnya… ahhahaa..



IMG_6900 copy
Then kak yanie suggest kiteorg utk amik dessert nie! Seriously memang cooling lepas makan dessert nie.. hilang skit api yg ade dlm badann… hehe.. tapi aku dah lupa lah pulak apa kah nama blue dessert nie!


IMG_6908 copy
Dia ala2 jelly gituu….



IMG_6906 copy
Hmm.. mesti sedap nie!


IMG_6909 copy
Sampai ke tahap mengorek tuuu… takkan tak sedap kot! Ahahaha…


IMG_6870 copy
Thank you so much kak Yani for one of the best food served in KL and thanks for your warm welcome too! Kak yanie nie sgt peramah ok.. so rasa best jer lepak kat kedai dia.. hihi.. Actually before kiteorg nak balik malam tu, kak yanie ade bagi kiteorg rasa satu lagi masakkan special dari air tangan nya sendiri.. dia bagi kiteorg rasa lauk masak lomak cili padi ayam kalau tak salah aku.. eh lupa lah masak lomak apa.. tapi masak lomak lah… honestly memang sedap jugak masak lomak tu.. sebab kuah dia pekat dan likat! Memang terbaekk lah!


IMG_6885 copy
Aku dah rindu dah nak makan kat sini lagi.. tapi biler nya aku nak menyinggah ke sini lagi nie?? Adoiyaii.. dah almost 1 year dah pun… ahhahaa.. ok now korang dah tahu yg ini adelah cerita super basi.. aku ke sini pada bulan tiga tahun lepas! :p



IMG_6919 copy
So kalau korang nak buat function makan2 kat Tumis nie… korang leh lah calling2 kak Yanie yer :)




9 comments:

mrs kayrul said...

ingatkan apa la yg boleh maut tue kak neena...mujur la daging maut jer

.::: Princess MOMOY :::. said...

tengok tajuk mcm misteri jer
sekali baca ...kihkih
nak tergelak pula
tengok gambar pun rasa mcm tumis ni melambai2 suruh pergi makan situ je
isk...

ibuhebat said...

Neena ni buat suspen je. Ingatkan tercekik tulang ke hehehe..

sparkling_deepred said...

wahh amik gmbr dgn owner dh gaya2 iklan komersil gituuu...hehe..btw, im ur sr

myza said...

AIr sirap sejug hehe bru hilang peds

dalila said...

Menarik ni..daging tu mesti sedapp kann..

suezen said...

pernh mkn kt sini..mmg meletop habis mayb sebab yg masak tu org jawa..org jawa mmg pandai msk..tetiba...btw...food awesome sane...last time dorg ade 1 cawangn kt area kota dsara...tp x tau skang still ade lg ke x...and the way acik tu explain mknn mmg terbaik ok...she's so helpful

Eray Majid said...

kan dengar solaris, terus rasa cam tempat orang2 elit. tapi ade dengar gak pasal daging maut tu. kene cuba nie.

http://welovesusuibu.blogspot.com/2014/02/kesan-makan-banyak-vitamin-bahaya.html

IDAZS said...

baca tajuk macam seram ja.. ingatkan apa tadi..hehhehehe..

selalu pergi publika ni, sbb dekat dgn rumah.. tapi tak pernah makan lagi kat tumis ni.. next time nak tryla.. nampak semuanya sedap.. tq ya bg idea apalagi nak try kat publika tu :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails