COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, September 24, 2013

Last Entry Pasal Baju Raya & Ziarah Hari Raya di Rumah Kawan Blogger!

Jenuh betol nak abiskan cerita raya kali nie... adoiyai... skg nie bukan cerita raya aje lah yg jenuh aku nak abis kan... semua cerita pun jenuh jugak kekdah...  mula-mula jer bukan main semangat nak bercerita... biler dah separuh jalan.. mula lah dah naik rasa menyampah pulak nak update blog sendiri.. rasa letih sebab punyer lah payah nak khatamkan satu satu cerita! hahaha...


IMG_1429 copy
ok lah.. kite pendek kan cerita... nie baju raya terakhir utk raya aidilfitri 2013! masih tak dpt nak lari dari baju warna purple.. ahaha.. pantang bijik mato nie nampak baju warna purple... kuat jer napsu nak membeli!  dlm pada say NO! NO! NO! end up dia jadik YES! YES! YES! jugak... huhu...  tapi baju nie aku beli dah lama.. before puasa kalau tak salah aku... aku beli dekat al-humaira contemporary!  asalnya tujuan sebenar ke butik al-humaira sebab nak beli tudung.. end up boleh plak mata nie ternampak baju unggu nie... so apa boleh buat. pasrah aje lah dgn kegedikkan mata sendiri! huhu..

Terkadang before beli satu-satu baju tu terfikir jugak.. biler lah aku nak pakai baju-baju yg aku beli nie? tapi biler dah ade dlm almari baju tu... sampai masa & ketika nya pasti ia akan dikeluarkan jugak dari gobok almari tu! hihi..  aku waktu beli baju nie takde pun plan nak pakai biler. tapi since aku tak guna pakai lagi sampai hari raya.. so tu yg aku consider baju nie baju raya aje lah! ahahah... 

Anyway.. dah tak berapa ingat dlm Syawal yg ke berapa entah.. aku mendapat lebih kurang 3 jemputan open house dlm masa satu hari!  Mula-mula tengahari tu aku ke Ukay Perdana.. memenuhi jemputan jamuan hari raya dari officemate!  Tapi gambar-gambar di rumah officemate kene kuarantin sebab ia berada dlm ketegori VIP! muahahaha...  No laa.. gambar memang ade.. tapi as usual kat I'm Yourss nie aku takkan share kan apa2 yg berkaitan dgn office.. sapa yg dah follow blog aku nie sejak zaman dulu kala tahu lah sejarah nya!  

Serious aku serik... walaupun skg nie dah keje kat company baru... officemate company baru mungkin tak sama macam officemate company lama... tapi org kata pengalaman itu sentiasa mematangkan!  walaupun hakikatnye kite cerita perkara yg enjoy-enjoy... tapi kite tak mampu nak nilai keikhlasan hati setiap insan!  so the best thing is just keep it on a safe side! :)

Gambar takde takpe.. tapi aku still boleh cerita.. hehe.. kat umah officemate aku makan macam-macam... sedap gilozz sbb tuan rumah laki bini pandai masak!  macam-macam menu yg dihidangkan pada para tetamu... ade rendang, nasik impit, kuah kacang, nasi putih, kari ayam, mee hoon sup.. perrgghh.. semua nya sedappppp giloz!  sakan aku makan ngan en.teman.. puas hati lah kiteorg tak breakfast on that day! ahahah... 

Dalam pada nak gerak ke rumah ke dua yg budget nya sebelum Asar.... tup-tup hujan lebat gilozz!  so kami dah stuck kat rumah officemate sampai lepas Asar... Lepas Asar hujan reda.. baru lah aku ngan en.teman gerak dari rumah officemate.. dan kemudian meneruskan perjalanan ke Bandar Tun Razak, Cheras pulok!


Aku beraya di rumah Kak Elly... sampai2 ajer terus bergambar dgn geng pelangi kak Elly! hihi... Kesemua mereka nie blogger... Wahida, Kak Elly, Amy, Qaseh Ayumie, Kak Dee!



IMG_1483 copy
Thank you so much Kak Elly for your warm invitation.. kenyang makan kat rumah kak elly... nanti lain tahun jgn lupa jemput kami lagi!  hihihi..  aku dah lama kenal kak Elly melalui dunia blogging... seronok kan.. sambil berblogging... sambil tambah kawan...


Since sampai rumah kak elly pun dah lewat petang.. niat dihati nak cover lagi satu open house rumah member kat Petaling Jaya... tapi kesudahannya tak kesampaian sebab hari dah pun menginjak ke waktu senja.. so aku ingat nak balik rumah dan berehat... setelah perot senak kekeyangan hasil santapan seharian di rumah terbuka... tup-tup ayah aku call bagi tahu yg kat rumah takde air! huuuwwwaaaaaaaaa.... menchikkkkkkkkkkk okkkkkk!!  letrik kalau takde boleh tahan lagi.. air takde kaluuuuuuuuuuuuu.... ini bisa mendatangkan marahh!  Air takde time tu kes org bangang gie buang diesel dlm sungai... abis most of Lembah Klang area takde air.. ggrrrrrrrrrrrrrrr!!!!

So kene carik rumah tumpangan sementara... nasib baik lah hari sabtu... kalu hari kerja.. confirm meroyan aku!  puas fikir nak terjah rumah sapa.. sebab kebanyakkan rumah familly members semuanya kat ampang dan lembah klang jugak!  Try luck.. en.teman call abg dia... sib baik rumah abg ipar aku kat subang tu ade air... so apa lagi.. merempit lah kami lakik binik ke Subang Jaya!


IMG_1505 copy
Sempoi.. lakik binik sehelai sepinggang aje dok pi terjah rumah abg ipar!  tak bawak baju tak bawak sebarang kelengkapan diri pun! hahaha.. tapi no hal.. adik boleh pakai baju abg nya.. adik ipar boleh pakai baju akak ipar nya! hehehe..


IMG_1510 copy
Sebelum mandi sempat lagi lakik binik nie pose gedik! muahaha.. eh.. jgn memain... jurufoto kami waktu nie adelah jurufoto cilik okkkk... Si Nabilah yg menjadik tukang amik gambo Pak Ngah & Mak Ngah nya yg buchuk mashamm time nie! huhuhu...


IMG_1497 copy
Jangan maaaraaaa aaaaaaaaaaa..... kasik chan lah pasangan gonjeng nie gedik skit.. sebab dah lama bebenor rasanya tak amik gambor feeling manja beginik! :p



6 comments:

Anum said...

cerianya muka sis

suezen said...

nice purple!

Unknown said...

blogwalkin'...terjumpa blog akak ni...eh rasa cam kenal, selak2 rasanya kenal lah...
tak banyak berubah dari sekolah dulu ye kak...
anyway, seronok baca entry akak tapi baru 2-3 entry je lah yang sempat nak selak..

norasiahnasir said...

hahahhahaa..ko kan gonjeng yang terlawa dan tergojes yang aku jumpa..hehehee

shuhadah Zainol said...

comel betol k.nin n abg nuar..hihi..

Mimy Hamid said...

baju pepel ni nice jugak...dan aku tak pegi rumah kak elly sobsssssssss megat keje

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails