COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, August 22, 2013

Kenapa Kami Memilih Warna Merah Sebagai Tema Baju Raya Utk Tahun Ini?

IMG_0589 copy


Orang selalu kata.. jgn terlalu membenci kerana takot nanti akan jatoh hati! Memang betol sgt lah tuuu.. skg dah kene kat batang hidung sendiri .. padan muke! Muahahha..

Kalau korang nak tahu.. aku nie bukan peminat warna merah! Honestly sgt susahhh utk aku jatoh hati dan suker pada warna merah.. pasal tu baju aku sgt kuranggg bewarna merah! Paling banyak dlm collection dah tentu-tentu warna pink and purple sebab itu warna favorite aku! Hahaha..

Tahun nie memang dari awal aku tak set pun nak pakai tema baju raya warna apa! sampai lah aku terjumpa baju kurung Fairuz by Jovian nie.. then terus aku roger en.teman.. aku ckp.. Ok.. tahun nie tema baju raya kite adelah warna MERAH! Teruss en.teman teriakk by saying “Whaaaaaaaaaatttttttttt???” hahahaha… and aku ckp kat dia lagi kalau boleh aku nak baju raya tahun nie bertemakan warna yg kami belum pernah pakai sebelum-sebelum nie!

Yang benor nya en.teman sendiri tak suker warna merahh… pasal tu dia teriakk semacam! Hahaha.. tapi aku ckp kat dia.. yg color merah nie bukan color merah yg tak cantik.. color merah dia cantik.. pasal tu aku berkenan dan nak jadikkan color merah sebagai tema raya tahun nie! Dia mula-mula kata.. eeii.. tak nak lah apa lah.. haha.. lantak lar.. aku beli jugak baju kurung fairuz nie in advance.. one month before puasa aku dah beli dah.. tapi baju melayu en.teman tak jugak pegi tempah sebab aku takot in between the time tetiba aku terjumpa baju lain yg lebih gorjesss dan aku nak buat tu as baju raya dan baju tema hari raya tahun nie… so pasal tu aku put on hold pada baju melayu en.teman!

End up.. dah seminggu lebih berpuasa.. tak jugak aku jumpa baju gorjes baru yg boleh aku jadikkan sebagai tema baju hari raya tahun nie! Haha.. so tu yg akhirnya aku telah menetapkan yg aku nak pakai baju kurung Fairuz nie sebagai baju raya tahun nie! Biler aku dah decide.. baru en.teman boleh pegi carik baju melayu dia.. hahaha.. tahun lepas pun camgini jugak.. aku carik baju aku dulu.. then baru dia akan carik baju dia.. tapi utk dia senang nak carik baju melayu ready made.. Cuma tone color ajer lah yg takot susah nak dpt!

But Alhamdulillah… dah dua tahun berturut-turut en.teman dpt beli baju melayu dengan tone warna yg sgt matching dengan tone color baju aku! Tahun lepas kalau korang ingat lagi aku punyer baju raya bertema warna purple kan? Kite gamble pergi kat Busana Dendini Ampang Park utk carik baju melayu dia… tup-tup jumpa sebijik sejebon boleh dpt tone baju melayu warna purple yg matching ngan dress aku! And tahun nie kiteorg buat perkara yg sama jugak.. just gamble ke Busana Dendini.. dgn besar lah harapan yg kiteorg boleh dpt baju melayu warna merahhh yg menepati citarasa kami lakik binik! And lagi satu material dia kalau boleh bukan satin shinning.. en.teman memang satu kepantangan dia kalau beli baju melayu dari jenis kain satin yg too shinning..!

So memang nak menjadik rezeki kami lakik binik gamaknya.. tak sampai 15 min kiteorg dah jumpa baju melayu warna merah yg sesuai utk dipadan kan dengan baju kurung fairuz aku nie! Pasal tu en.teman suker beli baju melayu kat Busana Dendini sebab diaorg ade banyak tone warna baju melayu and then material yg diaorg guna pun bukan setakat kain satin yg shinning.. diaorg ade beberapa option material jugak lah.. so kite boleh pilih! 





Memang happy sgt lah aku tahun nie dpt pakai warna merah mak ngah! Sesuai sgt lah buat kami yg sememang nya digelar Pak Ngah dan Mak Ngah! Aku ngan en.teman sama-sama anak no dua dlm family masing2.. hihi…

Dah pernah pakai baju tema warn a Biru, Pink, Purple, Coklat, and now Merah.. so utk tahun depan kene carik tema yg masih takde dlm list nie.. should I go for Green?? or Yellow? or Grey?? or Orange? Huhuhu.. kite tunggu dan lihat pada tahun hadapan ok!



IMG_0605 copy

So now you guys share with me.. apa warna tema baju raya korang utk tahun nie? Ade yg sama tema ngan kami lakik binik nie? :D





17 comments:

mama tisya said...

org lawa pki je color apa pasti cantik...kita thn ni pepel..tu pn tk brp sedondon gk cz mula2 bj melayu aaron ajis tu sama color tp sbb bli time hubby tk ikut so size beso bila tukar size kecik tkde plak color sama so cr iras2..jd ler..hehehe

norasiahnasir said...

takde tema..tapi mcm tahun depan nak merah jugaklah..heheheee

Anum said...

sweetnya

mama leen said...

peh memang matching..

el said...

ni dah mcm model baju raya dalam majalah..mmg super cantek lah..geram tgk..xnak tgk lama2..nti kejelesan melampau2 hahaha

ameris said...

kalo sampin suami neena kaler grey lg kena kot... tp neena tetap gojes okeh.

beta kupu said...

pun sama xpernah lg tema kale merah...thn ni kami electric blue! ;)
slmat hari raya sis)

Qashmere said...

Cantik!!!

Mimy Hamid said...

kami anak beranak hitam itu menawan..tahun depan aku plan nk buat green emerald

yana2605 said...

bestnya kak neena boleh matching2 dgn suami..sy teringin gk sekali sekala tp apakan daya suami sy tak nak matching2 nie..sbb dia bkan suka pakai baju melayu..selalu pakai jubah jer pg raya..pas smbayang raya tukar seluar biasa..huhuhuhuhu

Orked said...

cantek jugak merah kan.. =)

Aini said...

kami merah jugak di hari ray pertama =)

Mrs. Ady Firdaus said...

cantek...tahun ni ramai pakai merah menawan nih.Tahun ni pakai salmon peach recycle nikah punya.

aziekz said...

eeeeeee.....geram muka akak sweeeeettttt ssgt..

Rizziela said...

Baju nina sangat cantik

Emy ilhamie said...

waa.. cantik la kombinasi kaler bj raye neena.. kami tahun ni warna biru kundang(pepel) taun dpn en.laki kate nak kaler kelabu pulak.. :)

ikuti belog kite:
http://rujukvitaminku.blogspot.com

yuhaini iskandar said...

Assalamualaikum Kak Neena, cuba tahun depan Kak Neena bg peluang utk en suami kak neena pilih warna kesukaan nya lak..hehehe mesti kalut..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails