COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, August 1, 2013

Air Tangan Suami VS Air Tangan Isteri!

Weekend baru nie kami lakik binik sempat beraksi dlm rancangan versus! hahaha.. versus dalam acara masak memasak..!

Penuh dgn sifat sopan santun lakik I buat kerja!



punyer lah tertib.. bukan main cantik dia susun gula tu satu persatu dlm pinggan!  kalau kene tang aku... jgn harap lahh.. aku main belasahh taborr kebabommm aje dlm pinggan tu.. tak kuasaa aku nak susun cecantik camgini.! haha..  tapi I is kagum dengan kesungguhan mu wahai lakik ku!  kamu memang seorang suami yg sgt tertib dan bersopan santun dlm membuat sebarang kerja tangan! :D


Tadaaaaaaaaa!!! ini lah hasil air tangan suami I.. Kuih Onde-Onde ataupun ia jugak dikenali sebagai kuih buah melaka!  Ala.. kuih nie senangg giler nak membuatnya!! pasal tu lah en.teman sanggup nak buat rancangan versus nie! hahaha...  Oh by the way, kalau ade sesapa nak resipi kuih onde-onde ni boleh refer kat entry yg INI yer! 


Haaaa.... Ini lah baru challenging kalau nak masuk rancangan versus!  Aku prepare Udang Masak Lomak Cili Api Style Kampung! Ini pun senang giler cara memasak nya... aku just tumbukkan cili padi dan kunyit hidup.. then masukkan dlm periuk... tuangkan satan pekat.... masukkan serai yg dah dititik... masukkan daun kunyit.. masukkan asam keping... biler santan dah mendidih.. masukkan udang.. masukkan garam & gula secukupnya! 

Rasaaaaaanyaaa... perrrrgggghhhhhhhh!!! tip top cik kebomm cik kebommmmmm! Ini diperakui oleh pencabar versus aku siapa lagi kalau bukan en.teman yg akhirnya terpaksa akur yg lauk masak lomak aku nie sedappp kebabommm! siap makan bertambah-tambahh... hahaha..  of coz lah rasa agak kebabomm masak lomak cili api nie sebab selalunya aku kalau memasak akan guna mesin blender... tapi kali nie kite fight secara versus.. so harus lah rajinkan diri walaupun abis tangan aku pijar majar sebab tumbuk cili api dlm batu lesung! haha..    

Anyway nie memang pujian ikhlas dari seorang isteri...

Thank you suami sebab buat kan kuih onde-onde yg super delicious utk isteri!  memang sedap sgt kuih tu.. texture tepung yg lembut dan gebu... gula yg di potong just nice dgn saiz tepung.. bravo.. bravo.. en.teman dah mampu buat kuih onde-onde tanpa bantuan aku lagi skg nie.... so lepas nie kalau aku nak makan kuih onde-onde.. en.teman lah chef nya! haha... 

Susah wooo nak dpt rasa air tangan en.teman nie... dia memang tak pernah main masak-masak kat dapur.. sebab dia kata kalau dia masak.. nanti dia tak lalu dah nak makan!  so pasal tu lah tak pernah lagi aku merasa dia masak lauk apa-apa setakat hari nie.. tapi tak kisah lah... dah dpt rasa dia masak kuih onde-onde nie pun dah syukur alhamdulillah dahhh.. at least lepas nie biler teragak nak makan kuih favorite aku nie... just order jer kat lakik sendiri! hehe..

Kuih Onde-Onde Secomel Si Suami VS Udang Masak Lomak Cili Api Style Kampung SeHot & Spicy Si Isteri! 
Keputusannya seri satu sama! :D





6 comments:

Mimy Hamid said...

nuar rajin buat onde onde tgk muka tu fokus

Anum said...

untung la

Mrszahrinekin said...

Amboi..sedappnyaa...masak lemak udang..lama tak masak..kalo balik tg karang..sure balik beli seefood fresh2

Rizziela said...

Orang lelaki buat kje orang perempuan memang lagi terbaik sebenarnya

eqbalzack said...

syedappp! hehe

-eqbalzack-

dalila said...

wee..tererrnye husband sis..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails