COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, August 2, 2012

My Gorjes Kari Sotong Mamak Style!

Kalau di hari pertama berpuasa aku masak Udang Masak Lemak Cili Api Terung Pipit.. di hujung minggu pertama berpuasa aku masak pulak.....

Kari Sotong Mamak Style!
Kalau hari tuh puas hati aku beli udang bersaiz XL.. kali nie berpuas hati beli sotong bersaiz XL jugak!  tengok kepala sotong tuh pun aku ngeriiiiiii......... haha.. tapi bile dah makan..... eeeemmmmmm..... cedapppppppppppp nyaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! :p

Nak resipi masak kari mamak style nie?  Sila terjah resipi Gulai Kari Kepala Ikan Jenahak nie!  sama jer style masak dia... cuma yg ikan tuh aku terkurang rempah kari skit.. so tu yg nampak cam cair.. kalau nak pekat.. lebihkan bawang² dan jugak rempah kari! 

Basically aku memang tak pernah masak kari yg bersantan!  Mamak style biasanya memang tak pakai santan dlm kuah kari diaorg.. memang 100% pure rempah kari jer... and aku pulak memang dah terbiasa masak kari tanpa santan!  ye lah.. dah arwah mak aku memang style masak kari tanpa santan kann.. so harus lah anak nya mengikuttt bonda tercinta punyer resepi... hihi.. dulu aku penah tanye mak aku nape masak tak bubuh santan.. dia kata.. Ayah aku tak berapa gemar makan kari ade santan.. dia suker indian style! OOhhHhhHhh... baru teringat yg apak kan berketurunan Indiaaa... :D

Ok lah... tengah dok fikir nak masak lauk apa pulak dihujung minggu nie... harap² dpt lah masak satu lauk since weekend nie aku pun super buzyy ngan aktiviti nak membuat kuih raya... aku dihari bekerja jgn harap lah nak masak.. memang tak sempat nak buat apa pun.. pasal tuh lah aku gigih during weekend utk masak seperiuk lauk... then boleh lah lauk tuh bertahan utk hari isnin & selasa at least.. as long as frozen.. insyallah lauk akan kekal freshh walaupun lauk dimasak dihari sabtu! :)

13 comments:

Deqna said...

terliur siot...

aku pun suka jer wat kari tanpa santan.. mudah pun mudah tak yah nak perah2 santan...

Anum said...

senang dan simple

SURIA AMANDA said...

terus mendidih perut along la...

Pinkjambu said...

sedapnyaaa... arwah mak saya pon masak kari takde bersantan.. hihihi.. so dah terbiasa jugak, klo yg tarok santan tuh mcm muak sikit..

nome said...

umang ai...sedapnya beb! termantop! good idea..leh aku cilok buat lauk bukak posa...ailebiu la!

Hidayah said...

warna kari tu menyerlah sungguh...buat sape2 pun nak..
:)

Unknown said...

di sat dahku 'ting tong' berpikir nak masak apa.....kamu datang menyelamat dgn mempublish entry ni...TQ Neena gojes!

Aku pengembara said...

Asal tetiba rasa lapar nie.. hehe..

- AZIE - said...

fuhh...bestnya!

shuhadah Zainol said...

gila2 punya terlioq...adoiiii....

lovely said...

salam p'kenalan.
wah nampak sedap sangat kari sotong tu.nyum.nyum..
http://lovelyberryintheblog.blogspot.com/

Akak Kembang said...

mmg gorjes...mengiurkan

Mimy Hamid said...

yummy sesuai untuk sotong lover macam aku...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails