COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, July 27, 2012

Sessi Makan Sedap @ Pangkor Island Beach Resort!

Citer Pangkor tak abis lagi nie weiiii!! hahaha...

Lantakkk laaaa... Ikutsukahatiakulahnakupdategayamanasekalipun! :p

Tapikan aku tetap sayang korangggg semua.... walaupun aku acap kali update citer basi.. tapi korang tataapp setia membaca nya tanpa sakit perot... haha!

Ok... Waktu bercuti kat Pangkor Island Beach Resort hujung bulan 6 hari tuh.. food wise tak perlu risau sebab memang pakej yg aku beli during Matta Fair hari tuh semuanya memang on full board meal!  Oh.. ade yg tanye kat aku berapa harga pakej yg aku beli kat Matta Fair nie.. ok.. tang nie tunggu lah aku buat satu entry khas ek.. skg kite citer part makan jerk dulu.. takmo potong stim tengok gambar makanan pastu nampak tanda RM$$$ plak kan? ahahahaha.. Insyallah akan aku update info about the pakej price after raya nanti ok? saja nak kasik info lambat² skit sebab kalau aku kasik korang skg pun bukan korang nak pegi skg kan? semua org pun sibuk nak raya sakan nanti.. hahaa.. lagi pun kalau aku update lepas raya.. will be just nice utk korang visit Matta Fair pada awal bulan September nie nanti! ;)

Sepanjang 3 hari 2 malam kat resort nie... pendek kata perot ko takkan terasa lapar! ye lah.. pagi dah breakfast.. pastu kang tak sempat nak lapar.. dah ade snack lunch.. pastu kang lepas maghrib dah dinner pulak! aiyoyooyoo.. kalau gie bercuti kat pulau ini lah jadiknya.. memang sgt sesuai utk naikkan berat badan! T________T


Kite mulakan dengan breakfast!  Menu biasa2 aje.. rasa ok lah not bad!


DSC_6081 copy
Semua org memilih nak having breakfast kat bahagian open air nie di Restaurant HornBill!  penuhh jer meja dibahagian luar nie.. kalau nasib tak baik memang ko kene duduk kat bahagian dalam lah gamaknye!

DSC_5599 copy
Now we move on to Snack Lunch!

DSC_5600 copy
Nak tahu kenapa dia panggil Snack Lunch?  Ini lah sebabnya.. dia ade food yg very simple and light which bukan lah ala Buffet yg penuh satu restaurant.... hehehe! But pada aku dish yg simple camgini pun dah kenyang sesangat dah! 

DSC_5601 copy
Aku ingatkan bile sebut Snack Lunch tuh takde nasik... rupenye ade nasik goreng! ohhh ini sudah bagus!

DSC_5602 copy
ade mini sausages!

DSC_5604 copy
and also popiah goreng!

DSC_5605 copy
Oh nie part paling awesome!  seriously sgt jaranggggggggggg dan susah nak jumpa resort yg sediakan cili api camgini! I love this very much!!! :D

DSC_5611 copy
Snack Lunch disediakan di Pacific Terrace Restaurant yg located dekat dgn bilik kami di Pacific Wing!  Overall as for snack lunch... memang kami berpuas hati... kenyangg & sedap mengikut citarasa kami.. itu sudah memadai! :)

DSC_5914 copy
Okk.. sessi makan malam di HornBill Restaurant jugak!  Penuh satu restaurant nie ngan makanannnnnn jerk! giler banyak varieties and basically lebih banyak dari option waktu breakfast!

DSC_5907 copy
seriously makan malam adelah antara sessi makan yg paling sedappp dan awesome sekali!

DSC_5912 copy
Nak amik gambar semua section makanan malas.. en.teman rajin amik yg part desert nie jerk sbb ade harimau yg membuatkan dia teringat kat Maybank! haha!

DSC_5913 copy
pada citarasa aku lah.. memang food yg disajikan utk makan malam kat sini memang adelah yg terbaik!  rasa sedap dan menepati citarasa kami suami isteri!  nasik with pelbagai lauk like udang, ayam, sotong, ikan.. then ade section sup lah.. bubur la... spaghetti pun ade tau.. errmm.. apa lagi ek.. hah.. aiskrim pun adeee.. buah-buahan pun ade... haaa.. ade section grill yg offer kambing... owhh.. sedap²... and this pastry adelah yg paling sedap sekali.. pasal tuh aku suruh en.teman amik gambar pastry nie.. aku tak tahu apa ke namanya.. tapi biasa kalau pastry kuit² camgini diaorg bubuh buah atas dia kan? nie tak.. dia bubuh like some sort of kekacang with coklat... memang aku belasahh sakann pastry nie!  sbb dia bubuh kacang almond kalau tak salah.. very crunchy! 

DSC_6055 copy
makan malam pun nak jugakk duduk kat bahagian luar nie! eh.. harusss laaa.. bercandle light dinner ditepian pantai gituu.. oh awesome! :D

DSC_5905 copy
Lepas makan secara lupa diri.. lemak dah terasa penuh satu badan.. mula rasa bersalah pada diri sendiri! danggggggg!! tinjau pool depan bilik.. ingat nak pi terjun sambil buat 50 kali laps freestyle swimming.. tup² pool dah tutup! hoh! jogging ditepian pantai jek lah kesudahannya! 


3 comments:

Anum said...

sedapnya
pemandangan pun best
menambah selera makan

MrS KeNey said...

TQ for the indo...Memang best!

Mimy Hamid said...

menarik n nice

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails