COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, April 23, 2012

En. Teman's Birthday Celebration @ Nawab Aunthentic Moghul Restaurant!

Sebelum birthday aku datang menerpa... adelah lebih baik aku settlekan citer basi nie dulu!

15 March hari tu b'day en.teman kan.... nothing much yg kiteorg buat pun coz it falls during working days... so en.teman kata moh lah kite pegi makan... since aku tahu en.teman suker makan Nasi Briyani.. so aku suggest kat dia jom pegi makan kat sini!

Ingatkan aku pernah publish gambar nie kat entry Wordless Wednesday yg ni!
Nawab Restaurant nie berteraskan masakan ala Moghul North of India.. aku memang favorite giiler lah pada masakan Moghul Moghul nie.. aterrrrrr dah nama pun darah daging india kannnn.. kalau tak masa kan aku peminatt masakan India yg begitu hot and spicy! memang aku amattt amat sukakan masakan yg bercirikan rempah ratussssssssss! :D

Dah dahh.. tak guna bebel panjang.. jom jom tengok interior dlm restaurant nie...

DSC_1077 copy
Relax... chilling.. and I simplyy loveeeee this restaurant! :)

DSC_1082 copy
kami tak dating berdua.. tapi bertiga with my dad! 
org kata kalau ade rezeki kite share ngan org yg tersayang.. Insyallah itu lebih berkat kan?
Nak2 pulak dengan org tua kite yg selama ini bersusah payah membesarkan kite! :)


DSC_1060 copy
Ko nak buat Room Service pun boleh! tapi agak2 lah location umah ko tuh kat mana.. dia antar sekitar mana aku tak pasti.. utk kepastian.. ko call lah pada No. yg tertera nie! :)


DSC_1061 copy
mari order.. apa mau makan??
hahaha.. tuan punyer b'day tak kisah pun nak tengok menu.. org lain yg terlebih poyo! :p


DSC_1074 copy
dtg di hari bekerja memang agak less crowd sikit!

DSC_1075 copy
ayahanda dah tak kuasa nak layan anakanda yg gilaa lensa! yg dia tahu starter dah sampai dia belasah jerk dulu! haha...

DSC_1086 copy
Nie starter set kiteorg! dia ade ayam.. kambing dan daging plus sedikit salads.. rasa??? super sedapppppp!!!

DSC_1090 copy
let's start!

DSC_1093 copy
yeahh!! after starter dah come to the end.. our main dish pun sampai!

DSC_1098 copy
me and my dad order Garlic Nan & Roti Prata.. harga around RM5.00++ kalau tak salah setiap satu jenis roti...

DSC_1099 copy
yang nie Tawa Prawns!
Harga RM28.00!
Rasa memang superrr superb! *nie pada citarasa aku ye!*

DSC_1100 copy
Yang nie tak ingat apa nama dia.. tapi nie sayur lah.. ade kentang plus bendi.. itu yg aku ingat lah!
Rasa sedappppppppp!! harga aku lupa! haha!

DSC_1101 copy
Yg nie Mutton Briyani!
Harga RM20.00!
Rasa........ memang super duper gorjes!
Btw, macam nasik nie utk sorang makan kalau betol2 lapar memang boleh abis.. just like en. teman hari tu.. nasik nie dia sorang yg pulun.. tak share ngan sesapa pun!  but seriously daging kambing dia sangatt lembut.. nasik dia pun sedapp sangat!!
  *again nie pada citarasa aku sekeluarga ye!*

DSC_1102 copy
nie nama dia Bhuna Mutton!
Harga RM24.90!
Rasa... again.. super sedapp!!

DSC_1104 copy
Yg nie pulak namanya.. Fish Goan Curry!
Harga RM20.90!
Rasa... awesomeeeeeeeeeeee!!
IKan dia tak hanyir... itu yg paling penting!

DSC_1110 copy
sebelum makan sempat posing.. tapi daddy dah get ready to mamamm!! ahahaa...

DSC_1114 copy
Nie dessert!
Aiskrim org purely made dari susu lembu!
rasa dia.. yaa ampunn... Sedap tuh sedapp!
Tapiiii.. lemakkkkkknya bukan main!
Memang tak leh nak abiskan nie satu sorang2.. so amik satu nie kiteorg share 3 beranak jer!

DSC_1120 copy
Birthday Boy sukerrrr makanan kat sini!
YES! Itu lah yg paling pentingg! :D

DSC_1123 copy


OK.. nak tahu restaurant nie located kat mana?? Dia located kat Chulan Square, Jalan Raja Chulan!  Korang pegi Pavillion.. belakang Pavillion tuh jerk Chulan Square nie!

DSC_1127 copy
Kalau korang datang nak makan ngan geng yg hisap rokok.. pegi lah duduk kat area luar nie!

DSC_1131 copy
last but not least! aku berkenann ngan teko genie dia nie!
Kalau boleh nak bawak balik bubuh kat ruang tamu umah! haha!

Ok.. this restaurant adelah restaurant citarasa Moghul yg kedua aku makan kat Malaysia setakat hari nie.. first aku makan kat Pakeeza Restaurant Ipoh!  seriously kedua dua restaurant nie memang sangat2 memenuhi citarasa aku!  Harga memang agak mahall lah kalau ikutkan coz like all menu yg kiteorg makan kat sini nie.. total amount nya termasuk taxes lebih kurang dua ratus lebih lah.. tak berapa nak ingat dah aku total amount nya.. tapi yg pasti lebih dari RM200 lah utk portion 3 org makan camgini..

Pada aku kalau bayar mahal.. rasa sedapp.. puas hati biler makan.. OK.. no hal.. mahal pun aku happy jer nak bayar.. cuba kalau mahall tapi tak sedapp.. perrgghhh! siap lah koo mulutt aku membebell tanpa henti! :p

Anyway.. again aku ingatkan kat sini ye.. aku ckp sedapp kat sini adelah berdasarkan citarasa anak tekak aku ye! kalau tekak aku sedap tak semestinya anak tekak korang pun sedappp kan? kangg aku kata sedappppppppppppppppppppppppp sepoyooo abis.. tup2 ko pegi ko makan ko kata.. Ekk eleeehhh... Tak dee lah sedappp mana punnnnnnnn!!!! hahahaa.. so senang citerr sendiri pegi sendiri rasa! kalau takot nak makan banyak2 terus... order one dish jer dulu.. then baru ko tahu ko nak order lagi atau terus balik jer! hahaa..

Insyallah kalau ade rezeki.. aku akan pegi lagi makan kat sini. memang tak leh makan selalu sbbb boleh jatoh bankrupsi!  hehehe.. But seriously this restaurant is really2 recommended to you guyss yg sukekan makanan citarasa northern Indian.. and bercitarasa hot and spicy... yes.. anda harus cuba makan disini ye! ;)

4 comments:

Akak Kembang said...

ayah neena nmpk mudoo..hehhee

♥ Vna ♥ said...

tengok pun dah tau sedap!!

lama x makan authentic northern indian cuisine..

shuhadah Zainol said...

meleleh ayaq lioq tgk !!! huhu..

Wahidah said...

its looks so yummy la sis..yg tawa prawns tu nmpak sedap...harga pun not bad la..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails