COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, November 30, 2011

Filipino Market @ Kota Kinabalu Sabah!

Hola!

Ketemu lagi kite dlm seri jelajahan percutiaan NeenAnuar ke Sabah bersempena dengan Wedding Anniversary kami yg ke-6!   Actually ade lagii citer pasal Sabah nie.. tapi mood nak menghupdate lately nie cam kedaungg lah pulak! Tapi bile dpt message2 'sulit' dari my silent readers.. hahaha.. amikk kauu.. message sulit katanye! :p  then terus rasa cam tak sampai hati nak berlaku kijamm pada all my readers yg tiap2 hari pun mauuu click kat page I'm Yourss yg sesungguhnya gonjengan ini! uhuhu.. apa pun nak kisss dulu korang semua banyak2 yer.. meh sini mehh.. Muuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!! 

Ok.. Sepanjang 4 hari 3 Malam kami berada di Kota Kinabalu... tak banyak aktiviti yg we both lakukan pun.. faktor yg paling utama menghalang niat nak gie wat tour sana sini adelah kerana resort yg kami diami tu tersangatt lah gorjessss utk ditinggalkan! lagi pun bayor memahal utk satu malam.. kalau dah kuar balik malam utk tido jerk.. owh sangatt tak berbaloi rasanya.. so our routine sepanjang berada disana adelah almost 90% spent and lepaking at hotel area jek! Boring??? ohh.. nehhii.. nehhiiiiiii!!! nanti kat entry lain aku share apa aktiviti yg aku buat kat hotel ye... :D

So what's the balance of 10% punyer aktiviti?  kiteorg keluar jejalan di sebelah malam jerk! lepas maghrib.. siap2 terus gie jejalan kat Filipino Market!  Aku nie first time pegi Sabah.. tapi penah lah dengar org2 lain yg penah gie Sabah ckp.. kalau gie Sabah.. make sure gie Filipino Market! situ memang macam2 ada.. heaven for shopping! Aku dengar shoppping jerk dah ketaqq perottt dahh! muahahaha..

Location Filipino Market nie ngan Sutera Habour hotel tak lah jauh mana.. dekat sangat... around 5-10 minutes dah sampai.. Ok jom tengok apa yg ade kat Filipino Market nie jom!

DSC_0392 copy
Ni kawasan pasar basah! Tapi serious bersihh pasar dia!

DSC_0389 copy
Aku memang agak menggila kat sini! seriouss brg2 kat sini damnnnn fressh lahhhh!! semuanya cantik lagi molek! limau berkilat-kilat.. seraii bapak gedabakk... fuhh serious jauh beza ngan pasar kat area umah aku ataupun pasaraya besar Hypermarket like Giant or Tesco!!!

DSC_0391 copy
kalau lah aku duduk sabah.. confirm aku lagi rajin ke dapur! hahaha... ye lah.. kengkadang yg buat aku malas nak masak tu... bile pegi kedai nak beli serai pun dah layuuu kuyuu okk! pastu saiz cipuuttttt jemputt jerk! nie sekali aku tengok serai nya.. ya ampunn.. rasa cam nak borong bawak balik KL.. tapi en.teman kata tak yah.. leceh nak packing2 bagai!  tapi aku rasa kalau pegi pasar2 borong kat KL cam pasar chow kit maybe leh dpt yg segar2 camgini.. but sorry yer.. aku memang tak sanggup lah nak ke pasar borong.. bukan sebab apa.. yg paling tak menahan tu kekecahhan dia tuu! pergghh.. tak yah lah... kalau pasar tu bersih cam pasar kat Filipino Market nie.. confirm aku terjahh jekk memanjang! aku lagi suker gie pasar2 camgini dari pasaraya!

DSC_0395 copy
my favorite sayur... cili padi.. Yeay!!! Pun fressh dan sangatt cute dibungkus camgitu.. RM1 jerk satu!
Ok.. then we all bergerak ke section filipino market yg seterusnya... dia ade beberapa section taw... tapi sayangnya  malam tu hari hujan.. so tak leh nak amik gambar kawasan pasar Filipino tu... tapi kawasan dia nie just like next to next.. jalan jek lah secara memanjang.. confirm tak missed kawasan utk korang shopping barangan souvenir!  Ok kawasan nie memang serious menggila!! aku yg memang jenis tak berapa minat nak shopping barang2 selain dari baju.. kasut & handbag... tetiba leh jadik rambang mata bile tengok barang2 souvenir yg dijual disini... 

DSC_0397 copy
bende wajib beli.. barangan Pearls @ Mutiara!  Memang geramm arr tengok! macam2 design ade... aku yg memang pada dasarnye tak berapa suker nak pakai pearl.. end up terjebakk jugakk ngan a few pearls jewellery kat sini! uhuhu... tapi yg pasti yg aku pegang tu bukan aku punyer.. tu aku belikan utk org lain! :D

DSC_0399 copy
Ok di penghujung pasar nie sekali ade Pasar Ikan Masin which menjual banyak product2 makanan dan jugak ikan masin!  aku tak shopping ikan masin.. tapi aku shopping kuih cincin kat sini! owhhh sedappp nyaaaaaaaaaaaaaaaa kuih cincin! my favorite!!!
Ok tu jerk lah about Filipino market nie yg aku dpt share ngan korang... gambar memang tak berapa nak banyak sbb hari kerap hujan dimalam hari sepanjang berada di Sabah!  tapi yet we both enjoy do some shopping activities here! next time kalau datang lagi.. confirm aku nak shopping lagi! ahahaha... but next time kalau datang aku nak dtg belah siang hari pulak.. nak tengok camne keadaan disaing hari!

Rite... lepas shopping... kite makan2 pulok!  Serious korang akan terliuq! :p

12 comments:

Hana Soffelia said...

Syoknya...

eimma's said...

oh rindunya sabah..esp pulau manukan and kundasang of course :))

mamyharraz said...

sgt teruja tgk pic kt pasar basah tu :)

freshhhhnya semua pic termasuk tuan blog ;) mutiara yg awk pegang tu cantik! untung siapa yg dpt.

sy akan pastikan balik sabah kali nih mesti mahu ke pasar itu.

Nurul Says said...

siang hari panas!! sbb dkt ngn laut kan wu wu wu

Biqque said...

kitorang beli sawi kat sana, bawak blk kl, letak dlm fridge, tahan 3 minggu! :D

shuhadah Zainol said...

pearl dia mesti cecantik kan...

Unknown said...

kalau nak experience smthg different lg,dtg ke pasar tu awal sikit,sebelah petang sekitar jam 5 macam tu....n then g section org jual sayur...kmu akan jumpa dengan penjual sayur yg menggunakan nyanyian utk menarik pelanggan!sapa org kk mesti tau punyalah mcmana brader2 sayur di pasar tu menyanyi...hehehe...unik..x caya nti lain kali dtg g tengok sendiri... (^__^)


1st time visit dr tekok beriuh

mekchu said...

utk mekchu kah? ohhh thanks jeng... hehehe (perasaan je kan...)

Mimy Hamid said...

aku gi pasar filipino ni dulu siang..tak pasan lak malam camni...kat sini udang kering, ikan bilis, belacan murah...leh siap packing utk ke flight..ikan kering pun banyak..aku suka...heaven la ke sini...satu lg tempat best sabah ialah setiaphari ahad..pasar tamu...macam macam jual..binatang peliharaan pun ada..

ellynadyra said...

ko dah mcm duta utk negeri sabah la gonjeng....hahahahha....anyway ko buat aku terasa nak pi sana la

Anis Azalea said...

mak ai bersihnya..aku ke sabah dah lama sangat tahun 1997 tu

Deqna said...

yg bestnya bila beli byk2 dorang packing nice2, senang kita nak bawak dan tak berbau kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails