COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, May 19, 2011

Pantai Kuala Abang Adelah Tempat Wajib Singgah Setiap Kali Pulang Ke Terengganu!


Ini adelah entry ulang tayang! eeeeiiii.. geramm nyer aku ngan blogspot nie! mentang2 lah free.. sukak sukiiikk dia jerk  nak wat lagu mana... penat2 aku wat auto published before gie Melbourne hari tu.. at last semalam tengok2 kat draft.. 2 auto published entries aku masih dok ade kat dlm mode schedule.. hanggokk tol lahh.. eeii.. nak marah pun tak leh.. nama pun dpt guna bende free kann.. so tanggung ajer la.. aku rasa hari tu entry nie dah kuar.. and rasa2 cam ade yg dah comment pun... tapi lantak ler.. aku publish gak lagi sekali.. penat2 dah aku create.. leh lak dia dok lagi kat dlm draft.. yg si blogspot nie pun kalau nak wat maintenance ker haper ker.. roger2 lah dulu.. haih.. kan gonjeng dah membebell pepagi hari nie... so sapa yg dah tengok.. tengok lah lagi kalau kot ade rasa nak tengok.. kalau yg belum tengok tu.. ha.. sila lah tengok kalau berminat nak tengok yer! hehehe.. jap lagi aku publish entry yg kedua dok terperuk dlm draft box aku tu jugak...

*********************************************************************************************************

Seriously... tempat yg tak penah aku jemu2 utk pergi bercuti-cuti dalam malaysia adelah Terengganu!  Selain terengganu.. aku suke gak gie Langkawi.. ulang2 kali pegi pun takpe sbb dpt shooping cokelat murah2.. especially ferrero rocher! :p

Kenapa aku sukerrr sangat ngan ganu?  sebab aku kan suker kan pantai... permandangan lauttt yg membiruu... lagi pun aku kan memang keturunan nelayan... yerr.. datok aku adelah seorang nelayan dulu... so biler tengok permandangan perkampungan nelayan... tengok panorama lautan yg terbentang luas.. aku jadik separuh giler... boleh jadik eksiteddd melampaui batas kalau silap gayanyer!  so pasal tu lah aku kalau boleh memang selaluu jerk nak balik Ganu.. tapi tu lah.. perjalanan yg memakan masa tu yg buat aku memang setahun sekali jerk balik ganu.. and sekali dah balik tu confirm aku akan amik cuti seminggu terusss.. alang2 dah balik.. biar puas bebetoi.. tapi sumpah dah banyak kali balik pun tak penah puas! good.. kalau dah puass nanti.. takde maknenyer lah dah kannn.. hehee.. 

So aku memang sangat2 enjoy biler tiap kali balik kampung.. walaupun bukan kampung aku.. aku sekadar menumpang kampung arwah mak aku yg dilahirkan di Marang, Terengganu... tapi aku memang anggap Ganu adelah kampung aku jugak.. and yeaa! aku sangatt berbangga mempunyai darah nelayan dari Ganu! :D

DSC_0256 copy
awesome sunrise! sanggup berhenti tepi jalan semata-mata nak suruh en. teman captured gambar nie...
OK.. satu tempat yg aku wajib singgah setiap kali pulang ke kampung adelah Pantai Kuala Abang nie.. tak kire lah singgah waktu on the way nak pergi or on the way nak balik KL.. yg pasti mesti wajib singgah... apa yg best & specialnyer Pantai Kuala Abang nie? haa.. nanti aku tunjukkan sharekan ngan korang dlm gambar2 kat bawah nie..



Korang ingat lagi tak enty yg aku buat tahun lepas NIE.. waktu tuu aku dah penah singgah gak dah pantai kuala abang nie.. tapi time tu cuaca mendung kan.. so tak berapa best nak amik gambar coz laut tak berapa nak membiru & langit pun tak cerah & blueish... but this time kiteorg balik.. alhamdulillahh.. cuaca adelahhh sangatt panass! so haruslah aku amik peluang utk rakam kan panorama indah disekitar kawasan pantai kuala abang tuu...

OK lah.. dok asyik tengok aku jerk berphotogediksss... kasik korang relaxxx jap... cuci lah matoo ngan panorama keindahan ciptaan Allah yg indah ini...

DSC_0314 copy
Pantai Kuala Abang!

DSC_0257 copy
nampak kan batu yg ade pokok tuu.. haa.. atas tu memang port org suke melepak dan bersantai! dan sesungguhnya aku pun tak terkecuali! dan org suker gak berpicnic disekitar kawasan pantai nie..

DSC_0315 copy
Ok.. skg kiteorg dah pun berada di kawasan atas batu nie.. view tak yah ckp! memang superbbb!!!!


DSC_0333 copy
ade org mandi manda.... air memang bersihhh gilerrr!!

DSC_0332 copy
kalau berdiri atas batu nie.. toleh kanan leh nampak view nie!

DSC_0324 copy


DSC_0321 copy


DSC_0318 copy


DSC_0319 copy
Ni pandangan belah kiri plak!

DSC_0317 copy

Kat sini tak der resort... tapi kalau tak salah aku ade homestay lah kot kat area nie... memang kalau lepak sini leh jadik lekaa.. cuma cam aku bawak daddy hari tu.. so susah sikit nak lepaking lelama.. sbb dia tak larat lah nak panjat2 nie bagai.. so the only thing yg sempat aku buat adelah.. apa lagi kalau bukan photogedikss lagi! ngagagag.. so will be continue on next entry yea! :p


p/s:  Anda ade baju Kebaya? Come and joint my 1st Contest! I'm Yourss 1st Contest: Do I Look Gorgeous in a KEBAYA?

1 comment:

ADILLA said...

thn ni x balik tganu ke? hehehe.. kt dungun byk pntai cantik.. nt balik, roger2 k.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails