COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, May 26, 2011

5th W.A. > 5th Trip to Melbourne @ All Seasons Kingsgate Hotel!


Di Melbourne... kami tinggal di......

DSC_0055 copy
SINI!
Macam mana aku leh tahu pasal hotel nie? pheeeewwwwwwwwwwwwwwww!!!!  cukup payahh nak buat keputusan utk memilih hotel di negara org nie.. ye lah.. kite hanya based on website kann.. gambar kengkadangg leh tipoo.. ianya hanya digunakan sbg marketing strategy purposes!  tapi aku gigihh lah baca reviews about setiap hotel yg aku dah lists kann... pendek kata.. dlm merancang percutian nie.. part2 nie lah yg aku palingggg streesssss!!!

Yup! aku cukup detail & sangattt cerewett dlm buat pilihan dan dalam merancang percutian.. pasal tu it will take me monthss and monthss dlm planning.. aku akan menggunakan pakcik GOOGLE sepenuhnya.. aku searchh selagi terdaya.. search location.. search the facilities.. carik pandangan dan pendapat org2 yg dah penah tinggal kat sini.. biasanyer dari segi reviews nie memang leh wat kite rasa was-was gak lah.. sbbnyer kalau ade 10 org yg tulis review.. confirm like 5 kata ok.. 5 kata tak ok.. so at the end.. ko piilih lahh mengikut kata hati ko... hehehe..

Ok.. hotel nie aku booked melalui Air Asia Go Holiday!  But CHOP!! jgn ade yg confused.. trip Melbourne nie aku beli tiket asingg.. and hotel asing-asing taww.. tak macam waktu trip aku ke Gold Coast dulu.. aku purchased under Air Asia Go Holiday gak.. tapi yg tu aku beli sekali gus i.e. Hotel + Flight tiket sekali harungg!  Yg Melbourne nie memang waktu aku nak purchased tiket tu ade lah jugak survey2 hotel sekali... tapi time tu rasa cam tak leh nak decide bebetol lagi nak stay kat hotel mana satu.. so end up en. teman kata.. takpe.. beli jerk flight tiket dulu.. then a few months before nak travel ke Melbourne baru purchased hotel plak!

and yup! in February this year baru aku booking All Seasons Kingsgate Hotel nie kat Air Asia Go Holiday website!  Kat Air Asia Go Holiday website tu kite leh pilih sama ade nak beli tiket + hotel sekali or hotel saja pun boleh.. so aku pilih hotel saja since aku dah pun purchased tiket last year!

Aku suke gak survey2 hotel kat Air Asia Go Holiday website tu.. sbb dia akan lists kan banyak gak choice of hotels kat sesuatu tempat... bermula dari 2 star sehingga lah ke 5 star! so pilih lah ikut budget dan kemampuan kite... tapi waktu aku nak purchase hotel nie.. aku still buat survey.. bukan tengok terus beli taw! aku bukak official website hotel nie.. cuba try2 book online.. kot2 ngan harapan leh dpt lagi murah ker kan... hehehe.. sekaliiiii... kalau book direct ngan hotel mahall cikitt dari book ngan Air Asia... alaa difference dlm 20-30 hinggit lah camgitu... tapi itu utk satu malam... kalau dah aku duduk sana 5 malam?? pheww! dah cover duit aku makan kat sanaa weii... Waiimaaaa... haruslah aku book teruss ngan Air Asia Go Holiday! dah sah2 tak yah susah2 nak wat currency converter lagi.. sbb harga dah tersedia maklum dlm Ringgit Malaysia!

Ok.. hotel nie bertaraf 3 bintang!  Aku memang kalau boleh nak carik hotel yg semurah mungkin! sbb nyer kami ke sana bukan nak dok melepak dlm bilik coz everyday our schedule was tied up with outing activities.. kitenyer hotel nie sekadar tempat tidoo dan mandi dan berehat sahaja! So lepas di telek telekkk.. lepas di timbanng kati kilo segala.. end up both of us setuju lah nak stay kat hotel nie..

Why we choose this hotel? Mainly it is b'coz of the Location!  it's just a walking distance area to Melbourne City Centre!  kirenye hotel nie betoi2 kat town of Melbourne... nak kemana-mana pun senang.. jimat masa sikit utk ke sana ke mari.. and also most of the tourist attraction berdekatan jugak lah ngan hotel.. walaupun hakikatnyer kalau ko jalan kaki memang bergoyangg gak kepala lututt.. tapi still dekat and convenience utk amik tram & train! then location hotel ni dekat betoi ngan Southern Cross Station!  Itu yg penting.. sbbnyer aku cukup worried nak kejarkan ke airport waktu balik ke Malaysia!  ye lah.. kalau hotel jauh2.. nak kene naik train lah apa lah.. pening kepala kalau terlewat ke apa ke.. dah lah flight seawal subuh utk flight balik ke malaysia.. kol 3 pagi dah kene bangun.. so demi keselamatan.. better duduk dekat2 ngan station bus yg nak ke airport.. so jalan kakiii jerk we both dari station southern cross ke hotel... and hotel ke station southern cross!

KGH
nie hah! aku baik hati tolong google kan tuk korang bagai.. :p  See.. hotel punyer location yg kat bertanda A tuu.. and Southern Cross Station just sebelah kirinya.. jalan kaki tak sampai 10 minit dah sampai dah...
Ok.. jom kite tinjau2 rupe paras hotel nie sikit... 

DSC_0646 copy
ni ruangan lobby hotel!  Hotel nie ade 6 tingkat.. kalau nak naik lift boleh.. nak naik tanggaa pun bolehhhh!! btw, kat bawah bahagian TV tu ade section Brochure utk tourist.. segala tempat2 menarik yg ingin korang lawati leh dptkan information kat situ jugak!

DSC_0645 copy
Ok.. jom masuk ke bilik saya!

DSC_0036 copy
Kami memilih bilik Standard Double.. without breakfast!  Tak koserr aku nak amik breakfast nya sekali sbb ianyer sekadar tahap pork free sajork! so better lah aku makan sendirian berhad!

DSC_0034 copy
Toilet TIP TOP punyer Bersih! aku sokakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sangattttttttttttttt!! sbb toilet adelah kriteria utama bagi aku kalau memilih tempat tinggal! :D

DSC_0035 copy
Owh showerr dia I telll you derrrrrrrrrr!!! besttt gilooozzzz vavisssss!! sbb kuattttttt nak mamposs water pressure dia! sukerr akuu!! puasss berkubangg dlm tu! hehehehe..
Utk bilik jenis nie.. aku bayar RM360 semalam! harga tu tanpa breakfast lah... eerrmmm.. aku rasa it's really worth it for that price and what we get!  aku takde complaint langsung about this room! walaupun bilik dia agak sempitt sikitt tapi to me utk 2 org tinggal dlm satu bilik should be enough and selesa!  facilities lengkap! ade ironing set.. ade coffee set maker.. ade TV yg besarr gedabakk.. ade tilam, bantal & selimut yg awesome! ade aircond dan jugak heater.. ade hot & cold shower yg superr duper marvelous! and also location yg sangat strategic! well.. apa lagi yg nak kite nakkan?? aku rasa itu dah cukup bagus sangat dahh for 3 star hotel... :)

Tapi harga dia harus lah berubah-ubah dari semasa ke semasa.. so aku bagi info kat sini... in order in case esok2 kot ade yg nak pegi jalan ke sana.. and nak stay kat hotel nie.. leh lah amik input aku nie sebagai guidelines korang.. kalau korang leh dpt lagi murah from this rate! jgn tunggu lagi! just grab it! but in case kalau lagi mahal.. maybe korang leh survey hotel2 lain yg lebih worth it! ;)

DSC_0037 copy
ni permandangan dari corridor hotel Kingsgate! Kat bilik kite memang takde balcony... tapi dia ade ruangan corridor!

DSC_0643 copy
Ni lah building All Seasons Kingsgate Hotel Melbourne!
Overall memang aku berpuas hati sangat ngan hotel nie... takde apa yg nak di complaint kan!  Ok.. this is just for information.. in case ade yg rasa nak murah lagi dari rate yg aku bayar nie.. ade! korang leh cuba Backpackers Hotel.. memang banyakk giler hotel2 kat sana yg menyediakan hotel versi backpackers niee.. maybe leh lah korang dpt dlm harga RM200++ camgitu for per nite stay!  Cumanya kalau hotel2 versi backpackers niee.. bilik air dia tak attached in your room yer.. kirenyer toilet is sharing concept la.. toilet kat luar.. and then bilik pun like sharing2 lah camgitu... cam kiteorg nie saja gedikss nak mandi sama-sama.. pasai tu gatai nak stay dlm bilik yg attached with toilet... OoooPPpssssssssssssss!!!! :p

Anyway... if ade yg tak kisah bilik air separate from your rooom..  then maybe you can choose to stay kat backpackers hotel which is much cheaper.. coz diaorg punyer backpackers nie bukan lah terukkkk sangat.. their room still nice.. cumanyer toilet jerk kat luar... kalau nak carik hotel2 backpackers.. just gunakan pakcik gOOgle yerk! :D

 

12 comments:

wAnNy said...

bilik air tu mmg plg pentingggg..haha,,i pon cmtu sis,,selagi blh korek2 nk tgk view hotel yg sebetul2nya..kalau tgk kat web mmg manjang lawa aje..slalu tgk kat trip advisor,,org yg pegi tu sndiri yg amik gmbar..baru real! ;D

ratusiput said...

cantik..bersih..selesa...

shuhadah Zainol said...

walau bilik agak kecik tapi, nampak kebersihan dia amatlah terjaga...

pandai kak neena kan...:)

mrs chenta said...

awat kita xleh load semua pic.. dapat tgk satu ja... xpuas hati ni... T T

mrs chenta said...

ok.dh berjaya tgk gambar!!! setiap kali baca entri kak neena..saya rasa semangat pelik.hahahahah

Wahidah said...

bersih n selesa...tu yg pnting...nice one la..:)

NeenaAnuar said...

wAnNy:
hehe... betoi2.. setuju! :D

NeenaAnuar said...

ratusiput:
terbukti! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
hihi.. perlu menjadik pengguna yg bijak! :D

NeenaAnuar said...

mrs chenta:
kene refresh kot dear!

NeenaAnuar said...

Wahidah:
yep! exactly! :D

NeenaAnuar said...

mrs chenta:
hahahahaa... comey lah awk nie dik!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails