COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 22, 2011

Tips Penjagaan Rambut NeenaAnuar Yang Gorjes Gonjeng!


Segment Tips muncul kembali...

Hari tu ade yg bertanyakan macam mana aku buat penjagaan rambut aku yg ikal mayang tak lah secantik mana nie...  seriously memiliki rambut yg lebat lagi tebal bukan lah satu perkara yg mudah utk diuruskan!  maintenance pun quite high jugak lahh... tapi apa yg aku buat skg nie tak lah high mana... coz aku adelah sangattt jarang pegi ke salon!

So macam mana aku jaga rambut aku skg nie?

Ok... dulu aku penah dah blog out tentang maintenance rambut aku nie.... tapi waktu tu aku hanya gunakan 2 barang jer  i.e. Syampu & Serum!

DSC_0473 copy
but lately nie aku dah start gunakan Caring Mask (yg dlm bekas oren tu)
Actually my hair dresser yg suggest utk aku pakai hair mask nie.. coz dia kata kalau aku rajin dtg salon.. leh lah buat treatment rambut... treatment tu utk kasik rambut tak keringg.. and lagi pun aku buat relaxer & digital perm.. so dia kata.. elok kalau aku pakai mask utk kasik rambut aku sihat sikit... sbb kalau tak pakai mask nie.. nanti kalau next time aku nak wat relaxer & digital perm lagi... takot rambut aku dry out sesangat.. so takot rambut mudah rosak nanti!

So hair dresser aku suggest, kalau aku rajin.. boleh lah aku dtg kedai dia wat treatment sekali sekala.. but kalau aku malas.. beli jerk kat farmasi.. memang sifat pemalas lipasss aku cukup kuat!  so waimaa.. confirm aku pi beli jerk kat farmasi caring mask nie! ngeeeeeeee... :D

Cara penggunaan mask nie tak lah susah mana... senang jerk... lepas syampu.. bilas rambut sampai bersih.. then sapukan mask ke rambut secara menyeluruh... urut2 lah rambut tuu.. especially di bahagian hujung rambut!  Lepas dah urut2 selama beberapa minit.. biar kan seketika.. cam aku biasanyer bile tiap kali aku pakai mask nie waktu aku wat kerja2 cucian baju aku yg secara hand wash!  so sementara aku nak tunggu mask tu meresapp ke dlm rambut aku... aku pun bersilat lah membasuh baju.. by the time aku abis basuh baju.. just nice utk aku bilas mask kat rambut!  Then bilass lah sampai betol2 hilang mask tu di bahagian rambut & kulit kepala... result dia.. memang terasa lembuttt, halus & muluss jerk rambut kite!  Then keringkan rambut... bile rambut dah lembap2 sikit.. baru lah aku sapukan Serum ke seluruh bahagian rambut!

But CHOP!  mask & conditioner adelah tak sama yer!  cam aku tak pakai pun conditioner! sbb kan aku dah ckp yg aku pemalas lipasssss!! kalu nak elok memang lah kene pakai syampu + conditioner.. tapi cam aku bile aku pakai syampu re-nutrition Loreal tu.. aku rasa cam rambut aku dah ade conditioner.. so tu yg aku malas lah nak sapu conditioner lagi... hehehe..

Oh ya.. cam aku so far memang sesuai ngan semua product2 Loreal nie.. so that's why aku stick ngan Loreal.. cam korang kalau tak sesuai ngan brand nie.. leh jerk cuba brand2 lain.. as long it is a mask then should be OK!  and by the way.. penggunaan mask tu terpulang pada korang nak guna sekerap mana.. lagi kerap lagi bagus.. cam aku seminggu dlm 2-3 kali gak la aku pakai!

Sekian tips penjagaan rambut dari akak gorjes gonjeng! :D

p/s: ade sapa2 nak mintak tips lagi? sila kannnn... jgn shy shy ok! ;)

8 comments:

TiNiE said...

wah, akak baru jer rembat sampoo tajuk tu, tapi yg botol horen. so far pakai cam bes bes la...dan ko mmg gorjes n gonjeng pon..hahaha jgn marah na!

Mimy Hamid said...

rambut ko nya maintenance tinggi...hehe lebat kan..tapi cantek sbb hitam...ko jgn color kan tau..syg ....


beb ..nak tips produk muka..cecite cecite

ratusiput said...

cntik rambut ko beb.aku pun suke tgk tang curly2 bawah tu.rambut aku ni lambat panjang.nk wat perm pun takble sbb tak cukup panjang.nipis lak tu.

wahida said...

dulu suka bela rambut pjg, tapi bila dah ada anak kecik, zassss, bg pendek aje...

rambut ko mmg cantek, siyes!!

Dee said...

kak dee dulu pakai loreal yg pink tu..mmg lembut je rambut..ngan mask nya skali ar..skrg tak..sbb tu kot rambut kering semcm je..

sW33tdARLiNG said...

kalau kes i, malas nak buat sendiri.. boleh gitew? hahahaha

Dzul Suhaimi said...

thx for the info yg sgt menarik dan berguna!nice content ;)

just 4 sharing...sini pn bnyk jugak info ttg penjagaan rambut @ utk rambut gugur..

http://rambut-gugur.blogspot.com/

Ann Ishak said...

rambut aku pulak mudah gugur, bagi aku tips macam mana nak elakkan rambut gugur.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails