COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 27, 2010

Mengimbas Kembali Our 1st Wedding Anniversary Celebration @ Phuket, Thailand!


Less than a month... me and en. teman will be celebrating our 5th Wedding Anniversary! WoOOoHooo!  Cam tak percaya jerk nie!  diam tak diam dah nak masuk 5 tahun dah usia perkahwinan kami!  serious rasa cam baru jek semalam kawin.. dan perasaaan cintan cintun pun masih tebal cam baru jerk berchinta! hahaha.. sila jangan mual yer kengkawannnn... :p

Ok.. actually aku bukan lah nak citer pasal our wedding anniversary at this moment.. that story kite gosipss gosipss next month lah yer.. hehehe... now nie aku just nak abadikan my 1st wedding anniversary celebration kat blog aku nie hah!  ye lah.. waktu tu aku belum pun start bloggin...  so tak salah rasanyer kalau aku nak abadikan apa saja tentang about myself & en. teman kat sini walaupun bende tu dah bertahun2 berlalu kann... :)

Around early of December 2006... aku ngan en. teman telah pun memilih Phuket, Thailand sebagai destinasi percutian utk menyambut our 1st wedding anniversary celebration!   Biasalah.. kiteorg asal anniversay jerk gie holiday... asal holiday  jerk anniversary! ehhhh! hahaha... tapi sometimes dah naik tak ingat pun yer.. dah kalau setahun dua ke tiga tempat gie holiday ke lain2 tempat... udahnyer dah terconfused... mana satu percutian anniversary and yg mana satu percutiaan yg suke2.. percutian celebrating b'day dan percutian yg tak dirancang!  hehehe... so itulah gunayer BLOG!  so nak kasik ingat percutian mana gie tuk celebration apaa.. so lepas2 nie leh refer jerk terus ke my own cyber diary  nie kannn! :p

Tapi sayangnyer aku a lil bit sad laa.... my photos soft copies semuanyer dah hilang tah kemana... tak ingat dah burn into CD or not.. dah puas aku carik tapi tak jumpa! uhukk.. uhuk.. but sib baik lah aku ade simpan some pictures kat lappy dulu coz buat as screen server.. aku tak simpan semua.. aku select some of it jer tuk dijadikkan screen server... sib baiklah.. ade lah jugak dari takder langsung kann... dpt lah jugak aku share ngan korang kat sini!

Waktu tu aku pakai camera digital Panasonic Lumix DMC-FX8 jer... tapi camera nie not bad lah.. quality gambar memang cukup puas hati!  aku sikit pun tak wat editing tuk gambar2 nie.. semuanyer original and aku just bubuh watermarks jerk! :D

P1010890
Sawasdee..... :D
Ok... peringatan.. tolong jangan gelakkan aku ngan en. teman biler korang tengok gambar2 nostalgia kiteorg time nie okkkkk!!!  hahahaa.. serious tak tipu yg memang rupe kami berdua tak lah se-gorgeous sekarang... ngahahahahaa... :p

P1020013
Inilah dia permandangan dari atas flight!  Subhanallahhh... Indah sungguh ciptaan mu Ya Allah...
Perjalanan dari KL ke Phuket lebih kurang sejam jerk.. kiteorg amik package GO HOLIDAY Air Asia time nie.. memang murah gilerrr la time tu... kiteorg purchase package tu bulan April.. and pergi around bulan December... total package kalau tak salah aku around RM1,100 for 2 person which dah termasuk tiket pergi balik tuk 2 org and accommodation @ 4 start hotel for 4 Days 3 Nights stay!  Confirm skg dah tak dpt dah harga nie.. ye laa.... dah berapa tahun  lah pulak berlalu kannn... of course lah harga makin naik.. murah still murah.. tapi rasanyer dah tak leh dpt dah semurah ini kott rasanyer!

P1010941
We ollzz stay kat sini... Kamala Beach Hotel & Resort...
As I told you all.. gambar2 aku banyak yg dah hilang.. so aku tak dpt nak share gambar bilik ngan korang... but as for me.. not bad lah bilik hotel nie.... nak further info about this hotel.. just click HERE ok!  Tapikan aku rasa cam website dia dah lain sikit lah.. maybe hotel nie dah di upgradekan.. dulu resort dia lain sikit... looks more old! but kat website tu aku tengok cam dah baru lah pulak... keadaan swimming pool pun cam agak berubah.. maybe diaorg dah buat major renovation tak tahu lah pulak aku kannn.. ermmm.. apa pun.. hotel nie nice lah pada aku.. dia betol2 beach front!  nice location... dekat ngan tempat makan.. dan jugak other main attraction!

Soal makan kat area sana tak susah.. coz ade beberapa gak kedai2 muslim kat area hotel tu....  just take a walk and insyallah korang leh makan dengan kenyang.... :D

P1010952
Kat hotel punyer restaurant.. kiteorg takat minum2 jerk udah ler! hehehe...

P1010981
Nie lah Pantai Kamala... it's just infront of our hotel!
Pantai kat area Phuket nie majority nya landai2... memang sangatt sesuai tuk aktiviti mandi manda.. air memang superb bersih lah... kalau korang nak tahu.. pantai Kamala nie lah salah satu tempat berlakunyer kejadian Tsunami!  air naik sampai ke ruangan hotel katanya... staff2 kat hotel tu lah yg citer ngan kiteorg... tapi memang quite surprising lah.. dlm masa 2 tahun... segala kerosakkan akibat tsunami.. diaorg boleh baiki... waktu aku pergi tu memang tak nampak lah apa2 kesan atau tanda yg penah berlakunye tsunami kat kawasan tu!  again aku sakit hati skg nie sebab tak dpt nak share ngan korang gambar monument tsunami yg sempat aku snap sewaktu disana... huh!

P1010979
Posing tatapp posing walaupun muke tak nampak! hahaha.. takpe.. yg penting nak kasik nampak lautt yg membiru tuu.. bukan aku yg dah semeamang nyer agak kegelapan! ngagagagaga.... :p

P1010946
Hotel nie ade 2 big giant swimming pool!  Nie gambar aku tengah dok relax depan 1 big swimming pool... tapi malangnyer gambar big pool tu nan ado! :(

P1010939
This is the other swimming pool!  memang ramai lah mat salleh2 yg dtg ke Phuket nie.. majoritynyer mat salleh sesajeee!  and yg bestnyer biler tengok... Diaorg semua dok berpakaian secara 'kekurangan' kain... and we ollzz plak dok berlapis-lapis kain atas badan! hehehe...

P1010943
Suke en. teman biler dpt tengok mat2 salleh yg ber-sun bathing secara 1/2 naked!  sib baik tak ketumbit mata! hahaha..

P1010967
Ok! this is what I really loiikkeee!! Sun set view!  Really superb just in front of our hotel!
Basically Phuket is just an island with a beautiful white sandy beaches!  memang sesuai tuk aktiviti pantai sesaja lahh... tempat2 tuk dilawati pun kebanyakkan nyer berteraskan lautan jugak... hehehe.. so sepanjang berada disana.. we ollzz ade buat full day tour trip to 1 of the world's most beautiful islands!  Will share with you guys in next entry yeah! :D

20 comments:

shuhadah Zainol said...

wow...bestnye..pantai dia cantik....time tu akak de rasa takut2 x... kot2 tsunami dtg lg..hihi...

nasaoji said...

kuikuikui...

nper lak skang akak makin gojes ek?..kasi tips banyak.. ;)

dulupun akak berisi sikit, ek, skang amatler selim melim..

Pepel BoNda AmaNi said...

phuket memang sangat bestkan..hehehhe teringat masa mula g honeymoon dlu pun kita pilih phuket...

SURIA AMANDA said...

suka kak neena dgn rambut macam tu...cuteeeee!!!!!!!

hanabanana said...

bestnye! hehe

Dee said...

lainnya muka..rambut en teman pun lain..kehkehkeh...

tp mmg cantiklah phuket ni kan..ntah bilalah nk smpi sana..

Rinna said...

Seronoknyaa..Neena gi holiday ke Phuket yer.. murah betul pakej tuh..

Cantik sungguh pemandangan kat Phuket tuh..tah bila laa leh sampai ke sana agaknya.. :)

Unknown said...

so romantic ..mcm honeymoon lak akak & suami nie..suke kte tgk

risa said...

ekekeke...dulu kini dan selamanya tetap anggun gitu..kannnn

Unknown said...

bessnyer honeymoonkan!!!!hehe

NeenaAnuar said...

Shu:
ade gak terpikir emploh kali time tu.. tapi takawal jek la.. pikir kalau nak mati dlm umah pun boleh mati kann.. :D

NeenaAnuar said...

nasaoji:
entah.. tak tahu lah pulak skg makin gorges ker? hahahaha... tips takde.. dia jadik secara semula jadik jerk kot! hehehe..

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
tu lar.. best kan! syok gie sana!

NeenaAnuar said...

Amanda:
hah? ye ker? haha.. akak rasa cam bengong jerk time tu! :p

btw thanks! ;D

NeenaAnuar said...

hanabanana:
memang syiokkkk! :D

NeenaAnuar said...

Dee:
insyallah sis.. satu hari nanti pasti sis leh ke sana..

hehehe.. time tu memang kiteorg agak berupa kesenggalan lahh! :D

NeenaAnuar said...

Rinna:
insyallah sis pun boleh sampai sana satu hari nanti.. selalu2 lah check out Air Asia website coz leh dpt goo ddeal! :D

NeenaAnuar said...

Mia-Ina:
hehehe.. Thanks dear! :D

NeenaAnuar said...

risa:
huhuhuuu.. Thanks! :D

NeenaAnuar said...

POSH:
memang besttt! hehehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails