COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, November 15, 2009

Interesting Documentary


Baru lepas tengok "MAHATHIR" at History Chanel 555.. such an interesting documentary...


Bukan senang Che Det melalui zaman lampaunyer.... sehinggakan ade satu perkara yg membuatkan aku terpikir sejenak...

Bukan mudah utk menjadi seorang yg VOCAL! kerana seseorang yg lantang bersuara ini sgt mudah dibenci oleh org lain & akan ade org cuba tuk menjatuhkan mereka! itulah yg terjadi dlm frasa kehidupan Che Det dimana dia pernah dipulaukan hanya kerana kelantangannyer bersuara... sifat berani nyer menyatakan sesuatu perkara sering membuatkan ade segelintir pihak tidak berasa selesa dengan dirinyer.. mengapa mereka takot? yea.. mereka takot kerana KEBENARAN terbukti!

Selepas mendengar kisah Che Det... aku mendapat sedikit motivasi diri... yea... aku seorang yg sgt vocal! sedikit sebanyak ade persamaan seperti Che Det... aku seorang yg berani berhadapan dengan org dlm apa jua situasi... aku jua berani tuk menyatakan apa jua pendapat aku... tetapi aku bukan lah seorang yg akan membangkang biler org lain memberikan pendapat sekiranyer pendapat itu betol!! aku jua bukan jenis yg memerlukan sokongan sapa2 dlm menyelesaikan sesuatu masalah... minta pendapat? YES!! aku perlukan pendapat... tapi untuk berhadapaan dgn apa jua situasi @ masalah.. aku berani bersemuka & berbincang akan sesuatu perkara...

Melihat kepada perjalanan Che Det... memang ramai yg tidak suka akan kelantangannyer bersuara... tapi melihat kepada sifat kelantangan nyer itulah yg membawa dirinyer ke satu tahap yg berjaya!! Maka akan aku ambil Che Det sebagai my role model.. kerana satu hari insyallah aku pasti akan berjaya!

p/s: sesungguhnyer org yg takot pada kelantangan org lain... ibarat anjing yg takot akan bayang-bayang sendiri...

3 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

kita pun sangat2 mengagumi MAHATHIR...dia seorang yang sangat berpandangan ke hadapan..dan sangat2 lantang bila bersuara..

Unknown said...

my idola che det laa...hehe

setuju with ur entry....hehe

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
yeaa... kite pun kagum ngan che' Det!

Posh76:
hehehee... thanks sis!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails