COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, September 29, 2009

Sambungan Raya Ke-3


Bertolak dari Besout dlm kol 3 ptg... actually dah lewat... plan asal nak bertolak dlm lunch time.. tapi timing lari sikit sbb buat nasi kerabu tu renyah gak keje nyer... so tu yg lambat tuu... di tambah lak ngan eksperimen mencari warna biru... bertambah2 lar lambatnyer....


On the way balik dari Besout.. memang sah2 lalu Sg. Buluh... so from highway tu dah tak jauh dah nak ke rumah my fren tu kannn... so aku pepagi dah siap2 call dia konon2nyer nak dtg beraya dlm lewat tengahari lar konon2nyer... member tengah dibuai mimpi lagi time tu... aku dah kaco... ahaks! saja aku dengki ngan ko.. aku tau ko mesti tido lagi kan.. aku lak kalau kat kg.. subuh safiee dah bangun dahh.. huhuhu.. tu yg aku saja kaco ko tuuu... tapi udahnyer lewat petang baru aku sampai... hihihi.. sorry yer my frennn... timing lari sikit arrr...



Sapa lagi yg duduk sg. buluh kan kalau buka kawan aku si Deyna nie hah!


Actualy before aku bertolak tu Deyna bagi tau yg mungkin dia pun nak gie beraya umah member2 dia kat kawasan umah dia lar.. so aku kata tak per.. since aku yg lewat.. kalau tak sempat aku sampai umah dia, kalau dia nak gie beraya.. gie lar beraya dulu kannn... aku bukan apa... nak gak singgah on that day umah dia sbb memang dah on the way dah... kalau lain kali aku nak pegi nanti cam takot tak der masa.. lagi pun shah pun tengah cuti... so tu yg kami amik kesempatan itu tuk beraya terus kerumah mereka tu since dah on da way... but as usual lah jalan pun memang agak jam on that day... teruk gak arrr... coz ade a few accident all the way... but we still manage to make it before Deyna kuar beraya....

Setibanyer aku kat umah Deyna.. dah ade sorang kawan dia namanyer Wan yg memang dtg beraya dirumah Deyna... Tak lama lepas tu... si Watie yg selalunyer aku dengar nama dan tengok di blog Deyna sahaja, tup2 muncul kat umah Deyna.. kebetulan Watie pun dtg beraya gak kat umah Deyna... wah.. begitu meriah umah Deyna petang tu ngan kedatangan kawan2 dia... Maka.. kami pun beraya lah bersama.... secara tak langsung dpt lar berkenalan ngan kenalan baru....



Me, Deyna, & Watie...
Wan berbaju pink tak nampak dlm gambar.. just nampak sipi2 jerr...


Kami disajikan ngan mee hoon goreng...
Kawan aku nie cam tau2 jer member dia nie peminat mee hoonn..
pastu siap buat cili padi potong lagiii.. pergghhh... sedappppp!!


Sang Suami...
Wan's hubby tersorok yg tengah dokong baby tuu..
Then Am hubby watie.. memang lawak giler mamat nih!
and of course my hubby lar... tengah layan mee goreng Deyna!


Aku pun layan gak makan mee hoon goreng tuu...
Berpinggan-pinggan aku tambah taww...
Perot dah kembali lapar lepas makan nasi dagang...


Tuan Rumah pun tak ketinggalan makan bersama2 tetamunyer...


Kami semua....
Kebetulan pulak suami aku, Deyna & Watie pakai baju belang2...
Cam berjanji jerr depa niee... Hubby Wan jer yg lain....


The Wifey!
3 org belum dukung baby.. sorang dahh.... huhuhuhu....


Actually lepas bergambar ramai2 tu... Deyna & kawan2 dia nak gie beraya ke rumah member2 sekolah diaorg... but Deyna ade lah ajak aku sekali tuk joint dia gie beraya umah member2 dia kann... but then aku still rasa segan lar pulak nak beraya umah org aku tak kenal... tup2 biler kat kereta dah nak balik nie.. Watie lak tambah racun... "Jom lar Neena... joint jer we ollzz beraya.. nanti leh beraya umah Watie sekali"...

Alamak!! time tu aku berat sikit lar nak tolak.. sbb aku dah kenal Watie kann.. lagi pun aku memang tak der plan apa pun lepas pada tuu... cuma belah malam nyer saja my untie nak dtg beraya umah bapak aku..
but since my untie pun ptg tue belum lagi call confirm timing nak dtg... so we olllzz just agreed jer lar since still got time kannn.... so, pikir2 since Watie pun dah ajak aku beraya umah dia.. so aku pun ngan tak malu nyer slumber jer lar follow they all gie beraya...

Mula2 tu gie umah one of their fren yg baru jer dpt baby dlm beberapa hari... gambo nan adoo.... lagipun kejap sgtt pun... we ollzz just singgah nak tengok baby dia jerr... tak lama lepas tu we ollzz gie umah Nita lak.... Nita tu kawan sekolah Deyna kalau tak salah... Waktu kat umah Nita dah dekat Maghrib camtu, my untie called and ckp nak dtg lewat malam sikit umah my dad.. so kire sempat lar aku balik...



Kami dirumah Nita...
Gambo tuan rumah tak amik.. sbb dia segan nak bergambar.... hihihihi...


Just before Isyak, we ollzz terus gerak ke umah Watie lak... Umah Watie aku tak lar segan sgt.. sbb dah dijemput kann.. but the other 2 houses.. memang segan giler.. but since Watie & Deyna dah menjemput... and aku pun memang nak gie beraya umah Watie.. so we ollzz follow jer lar....



Aku tetap makan kuih febrate aku.. Kuih Tart!


Watie khusyuk bercerita tentang kuih2 raya yg dibuatnyer...
Memang ternyata sedap kuih muih mu Watie.. :D


Aku dah mengah giler dah time niee...
Mengah sebab perott dah makin buncit and baju ku itu dah makin sendat!


Lepak umah Watie pun tak lama sgt... sbb have to go back since my untie nak dtg umah kannn... Anyway, it was fun that nite.. coz dpt kenal & memanjangkan silatulrahim yg ade... Thanks Deyna & Watie yg menjemput kami laki bini tuk beraya bersama-sama that day... Aku memang tak tahan ngan laki si Watie.. Am lawak giler OK!!! Kire tak kering gusi arr kalau duduk ngan dia... hihihi....

Aku sampai umah dlm kol 10 cam tue... my untie tiba dlm kol 10.30 mlm.. just nice lar...


Busu, Paksu & Families....

Giler aku beraya that day sampai kol 12 tgh malam... but seronok sgt... bukan selalu pun kann.. nie lar baru namanyer raya... huhuhu... by the time aku balik umah sendiri kol 12.30 malam... then terus re-pack brg2 for the next day trip! Kol 2 pagi baru tido...



5 comments:

Norlida said...

wah ida baca ni pun penat ... mkn n mkn jer la kan...

bertambah la kawan neena.. merapatkan silaturrahim...

NeenaAnuar said...

lidasyah:
penat yer Ida baca.. hahaha...

alhamdullilahhh.. ok lar.. kenal pun sbb kawan deyna kann.. so secara tak langsung dpt lar kawan baruuu.. :D

Deqna said...

haah kan tah bila lah time kita ni leh dukung anak sendiri kan..

tapi hari tu memang good timing lah.. sbb sumer datang sekali harung kan.. apapun thanks for coming yea fren...

kalau ada terkurang layanan ke apa harap dimaafin.. maklumlah aku ni kan ala2 kelam kabut sikit kan..

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestnyer sis beraya...bila la dapat beraya kat umah sis lak nie..heheheh...patut la si watie ada call kemarin bagitau dia beraya dengan sis..hehehehe

NeenaAnuar said...

Deqna:
insyallahh.. satu hari nanti.. pasti kite akan dukung anak sendirikannn.. biar lar Allah yg menentukannyerr...

you're most welcome frenn.. memang good timing tol lah...

Eehh.. tak der apa yg terkurang lar frennn.. terlebih ade lar...
Hahahaha... part kelam kabut ko tu aku tak deny.. but on that day ko tak kelam kabut punnn.. ko OK jerr hari tuu... hihihi..

Purplelicious:
ehhh sis.. you are most welcome to my house.. nama pun raya kannn... dtg jer anytime... tapi bagi tau awal2 lar yer biler nak dtg... so senang nak get ready.. kot2 tengah berkemban ker kannn... hahahahaa..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails