COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, September 28, 2009

Berbuka Terakhir


Tahun nie aku beraya di Besout... umah MIL...


memang dah janji ngan MIL that this year akan sekali lagi beraya ngan dia kat kg.... actually we ollzz nie tak der lar nak berebut2 pun nak beraya kat mana dulu... tak kisah sgt.... mana2 pun boleh... cuma org tua lar.... sure diaorg seronok kalau anak & menantu masing2 beraya bersama2 mereka sekali kan.....

So, to be fair to both families... we ollzz tetap buat sistem giliran... actually since kawin 2 tahun berturut2 aku beraya ngan arwah mak aku kat KL... sepatotnyer tahun kedua kawin tu patotnyer beraya umah MIL... tapi aku terpaksa tukar plan sbb waktu tu arwah mak aku sakit.... and it was the last raya that we celebrated together... :(

Since dah 2 tahun berturut2 aku raya ngan family aku kat KL since kawin... so last year and this year harus lah aku ganti balik 2 tahun berturut2 tuk beraya bersama MIL pulak..... baru lah adil kannn....

Ok.... aku bertolak balik Besout on Saturday... sehari sebelum raya.... lepas sahur terus siap2 balik kg.... jalanraya.... ermmm..... boleh tahan lar.... kereta banyak giler... tapi tak teruk lar jam nyer... cuma traffic flow veryy slow.. biasanyer 1 1/2 jam dah leh sampai umah MIL aku... tapi this time almost 2 1/2 hours jugak lar baru sampai....

Sampai jer umah MIL... terus ke dapur... acara masak memasak pun bermula... mula2 ingatkan nak masak tuk lauk raya esok nyer lar... rupe2nyer MIL sibuk masak tuk menu berbuka dulu... ok lagi lar.. aku ingatkan satu lauk jer lar... rupe2nyer giler banyak menu on that day... terkujat gak aku... menu berbuka macam hari pertama berpuasa lak dahhh... hihihihi... ye lar mana tak banyak... sbb kami ramai.... sbbnyer kali nie bukan kami anak beranak jer yg beraya kat sana... 2 org adik MIL aku dtg sekali beraya kat Besout... memang meriahhh gilerr!!!


Makcik Merah & Pakcik Mail yg turut masak bersama2 kami kat dapur....


Adik lelaki MIL aku tu pandai masak tauuu... dia lar chef of the day hari tuu... hihi.... So tuk berbuka... antara menu2 yg disediakan oleh MIL & adik beradiknyer adelah....


Sup Tulang!



Begedil Ayam!


Ikan Keli Goreng Sambal...
Sambal Tempe Goreng... &
Sayur Buncis Goreng....



Wwooohuuu.. tu lar first time aku makan ikan keli... errrmmm taste not bad! pandai pakcik mail masak... sedap & tak hanyir!!



Makcik Merah & Acik Nah buat Karipap Kentang!!


Sedap giler karipap niee....



Waktu berbuka telah pun tiba...
Sedihhh jer rasanyer ramadhan berlalu pergiiii....


Tapi memang meriah giler berbuka hari tuu... macam2 lauk pauk ade... takder yg dibeli pun.. semuanyer di buat sendiri secara gotong royong... Best lah!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails