COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, August 25, 2009

Makan with 50% Off!



Alhamdullilahhh... memang dah nak jadik rezeki aku lar kot semalam... semua yg aku makan... semuanyer with 50% off!! seyes!! tak caya?? Caya jerrr!


Actually semalam memang tak plan pun nak buka kat luar... but tetiba jer hubby call kata nak makan kat luar! so aku ok jer lar.. sbb dia yg pose pun kan... aku masih lagi ber'cuti'.... soo... dia kata dia teringat kat Green Chicken Curry kat Restaurant Amarin Thai kat MidValley yg we ollzz pergi hari tuu... So, after work terus lar kami ke Mid Valley... tak der reservation.. just walk in... nasib lah ade tempat duduk lagi... but leh dikatakan fully booked lar jugak restaurant tuu semalam... ramai gak org yg berbuka kat situ...

Gambar nan ado! sbb kan aku amik dulu... so more concentrate nak makan jerrr lar semalam... tup2 biler nak masa nak bayar bil... total bill kami ade lah sebanyak RM51++ camtu lar... so, we paid by credit card CIMB sbb memang tau yg restaurant tu most of the time bagi discount for CIMB credit card holders to get 15% off from the total bill! So ngan confident lar we ollz bagi CIMB c/card to be swiped!
Tup2 dtg budak yg bawak bill tuk di signed tuuuu... total bill nyer telah menjadik sebanyak...


RM26.45 sahaja!!


We ollzz biler bill nie sampai... waktu nak sign bill... aku pandang nuar.... nuar pandang aku ... cam takk percaya!!! eh.. betol ker nie bill kiteorg nie kannn... then budak waiter tu terus jek bagi tau kiteorg yg now nie CIMB bank tengah buat further promotion discount for CIMB c/card holders with discount of 50% off! Tu yg bill kiteorg dari RM51++ dah jadik RM26++ tuu...
Waaaahhhhhhh... waktu tu kami sgt2 terkujatt ketika itu.. sbb memang sungguh2 tak tau yg CIMB ade promotion sampai ke tahap 50%! ku ingatkan hanyalah takat 15% jork! rupe2nyer.. lebih dari itu!!

Oh yaa... sila tahu yg promotion 50% off tu only apply for food only! Drinks tak termasuk yerr.. air kene bayar penuh! So sapa2 yg ade CIMB credit card tuu.. sila2 lar berkunjung ke Restaurant under Seacuisine nie yerr.. *TAKE NOTE* that this offer is only valid since yesterday i.e. Monday 24/08/2009 till Thursday 27/08/2009!! wahh.. dah cam buat iklan lar pulak... hehe. tak per aku suka buat free promo kat blog aku niee.. aku pun ingat2 cam nak gie lagi nie... kalau tak esok... lusa lar kot... insyallah.. kalau ade rezeki lagi apa salahnyer kann...
Lepas berbuka... hati pun dah happy sbb makan murah... nak balik lar terus.. malas dah nak jalan2 lagi... bukan hari cuti nak jalan2... so tiime tu dah dekat kol 9 malam dah... dlm pada nak balik tue... tup2 ternampak 50% off lagik!!



Aku terus jer berhenti kat booth nie....


Lulu Nyonya Kueh


Aku tak tau lar korang penah try ker tak kueh Lulu nie... aku kannn... memang suka sgt2 ngan kueh nyonya lulu niee.. best wooooo.... kueh dia original! memang pure bahan2 yg digunakan... kalau santan tak kedekut.. kalau ubi .. ubi betol.. tak der lar main campur2 tepung jek... tapi disebabkan bahan2 yg digunakan tu agak pure.. so harga nyer pun pure jugak lar yer.. sekeping kueh dia berharga RM1.00 ... kire mahal lar kan... biasa kite leh beli ngan seringgit tiga yer dakk?? ha.. nie amik ko seringgit satu jek! tapi cam aku.. kalau makanan tu sedap & puas hati makan.. aku memang don't mind spending walaupun mahal sikit.. janji ku puas hati! :D

Oh ya.. jgn risau.. walaupun namanyer Nyonya.. tapi ianyer adelah 100% halal! so kalau korang ke Mid Valley... carik lar kueh lulu nie yer... Promo Lagik!! hehehehe....

Eh lupa lak aku nak citer.... haa.... disebabkan dah dekat nak tutup dah shopping complex tuu.. ye lar dah kol 9 malam kann.. lagi sejam jer dia nak tutup.. so, tu yg dia buat 50% off tu tuk sekeping kuehh.. see.. rezeki lagik! harus ku borong! ye lar dari RM1 dah jadik RM0.50 jerr... wahh.. best2.... lain kali ku dah tau.. pegi waktu2 dia nak tutup kedai.. baru puas ku makan kueh dia.. kalau tak.. berpikir2 gak arr kalau nak beli banyak2 kannnn... huhuhuhu....

Anyway... yesterday sgt seronok... kenyang & puas! pastu dpt lak makan ngan bayaran yg murah.. lagi lar kami bertambah kenyang... hehehehe... tak cukup ngan tu.. jumpa lak kueh lagi... pun dpt murah... OK larr.. alhamdullilahh... rezeki kami semalam..


6 comments:

Suki Cida said...

lulu nyonya kuih mmg best...lembut and sedap...kan??? lama tak makan...

anyway nasib tak bawak camera...kalau tak harus ko! belanja cida kat sana... wakakakakak

Norlida said...

wah so cheap ha.. all 50%.. mkn berdua kena dlm 20lebih jer... kira rezeki ramadhan la tu...

ida tak pernah lagi try mkn kuih nyonya tu.. takper2 nnt nk gi try la...

Deqna said...

rezeki korang lah tukan...aku tak pernah try lagi makan kat Thai Restaurant kat Mid Valley tuh.. mesti sedap kan sbb dah berapa kali korang ke sana.. memang berbaloi2 2 org baru dua puluh lebih jer..

Pepel BoNda AmaNi said...

wah berbaloi2...nak gak try mkn..nanti leh ajak en shukri try la...

mama-syira said...

huwaaa bestnya dapat murah! tapi tak sempat nak gi lah sebab arini last day!! sbg cimb cc holder, nak kena cari lagi tempat makan lain yg ada diskaun 50% hehehe...nanti aku share ye.

NeenaAnuar said...

Suki Cida:
memang bestt kannn... rasa nyer sgt original!

hehehehehe... memang tak bawak pun DSLR tuu.. sbb last minute plan kann... takper2.. kalau ade rezeki nanti neena belanja yerr...

lidasyah:
ha'ah ida.. memang rezeki.. & memang murah!

ohh.. ida tak penah try yer.. cuba lah... sedap tau!

Deqna:
yup... rezeki ramadhan.. ko pegi lar.. cam aku memang thai food lover.. tu yg aku suka sgt tuu... hehehe...

Purplelicious:
yeahh.. u shud sis! pegi taw!

mama-syira:
tu lar.. dah over dah pun dia punyer offer tuu.. ok kalau ade, ko share lar yer.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails