COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, April 20, 2009

Makan-Makan @ Pakeeza Restaurant Ipoh with My In Laws

Hari nie aku nak citer sikit lar pasal family in laws aku... hubby aku nie org Perak.. My mother in law duduk kat Sungkai -Felda Besout but the rest of family member dia (mother in law punyer side) ramai yg duduk kat Ipoh, Bagan Datoh, Kampar & Setiawan... Aku sayang sgt ngan family in-laws aku ni... they're very lovely family.... care for each other... I felt very blessed to have such a kind, loving & caring families members...

Quite sometimes ago lar.. aku dah tak ingat biler... aku , hubby, Mother in Law (MIL) & Brother in Law (BIL) kene pegi kenduri kawin hubby punyer cousin (cousin belah arwah bapa mertua ku) kat Taiping.. So, we all gie balik hari jer lar to Taiping sbb kendurinyer hari ahad...

So, since kenduri hari ahad and taiping pun agak jauh.. we all decide to go & visit one of my favorite Untie kat Ipoh yg baru kehilangan suami tercinta.. i.e. WakYah... so we all stayed overnite kat umah wakyah.... Aku rapat lar ngan menantu Wakyah nie.. Nama dia Mazlina and nama panggilannyer INA... Ahaks!! Mungkinkah aku rapat kerana nama panggilan nyer INA jugak sama ngan nama aku.. hheheheheheehe.... no lar.. aku rasa we all rapat coz both of us memang mulut lepas nyer... mulut lazerrr lar kata org putih... hahaha.. ckp straight forward jer kalau nak ckp.. and we both tak hipokrit... huhuhuu.. tuh yg membuatkan kami agak rapat.. coz character dia & character aku amat serupa!!

Biler we all ade kat sana.. aku amat TERHARU kerana keluarga Kak Ina & Abg Joy (suaminyer @ sepupu Nuar) telah membawa kami semua satu keluarga i.e. aku, hubby, MIL, BIL with children & seharusnyer mak diaorg lew.. WakYah... pegi makan2 kat satu restaurant yg amattt lazat sekali gituh!! Diaorg cam tau2 jer aku suka makan masakan ala2 bollywood nie kan.. Nak tau apa nama restaurant tuh?? nie dia..
Pakeeza Restaurant yg terletak betol2 kat tengah bandar Ipoh..
Welcome Door..
So, kami beramai2 telah melantak macam nak rak kat situ.... Perrghhh... memang beshh giler lar masakan kat situ.. sememanngnyer makanan2 yg disediakan amat lazatt gitu.... memang leh bagi 10 bintang nih!! Nak tengok antara lauk2 yg meleleh tuh... nie dia...
antara menunyer: Tandori chicken, Puri, Roti Nan, Udang masak apa entah aku tak ingat, Sotong cam celup tepung dan Kari kepala Ikan.. Pergghhh!! Leleh Seehhh!!!
Tengok lar BIL aku .. pergh.. berpoloh-poloh dia makan... BIL tengah melayan MIL amik lauk... Dari Kiri: WakYah, MIL & BIL
Tapi pada aku dlm banyak2 lauk... bukan ayam.. bukan sotong, bukan udang yg menjadi pilihan hati aku... nie yg amat menyentappp naluri napsu makan aku pada hari itu... nak tau apa dia... nie dia....
Ha.. nie nama dia Palak Paneer maksud nyer Mashed Spinach.. yer.. bayam yg hancur... tapi pergghh.. rasa dia.. tak ingat.. aku leh ratah camtuh jer.. dah leh jadik Popeye lar pulak.... huhuhu..
Dalam makan mesti nak ade air kan.. nie air dia... tengok lar pada rupanyer sahaja... memang pure babe! sungguh lazat air itu... Air Oren & Tembikai... sememangnyer restaurant nie menggunakan buah yg elok dan tak der campur2 ngan air biasa.. memang 100% air buah! Oppsss.. lupa lak nak kenalkan model yg kat tengah2 tuh sapa... yg kiri Farah (anak kak ina) & yg kanan tuh Nabilah (anak buah aku lew)
aku tengah cibuk melayan org yg membelanja... huhu... bodek lar tuh... hehehe.. Keluarga Kak Ina dari kiri, Abg Joy, Kak Ina, Farisha & Farah

tengok lar meja yg dah licin... now is da time to eat dessert.. buah-buahan tempatan yer.. but memang fresh and puas hati lar buah yg disediakan tuh.. manis2 belaka...

Farisha nie selalunyer moody sikit.... but on tat day dia in da good mood... siap suapkan mangga lagi kat Untie Nin.. huhuhu.. susah nak dpt tuh..
Sememang enjoy giler lar we all malam tuh.. mana tak enjoy nyer.. org belanja.. hik.. hik.. no lar.. semamangnyer makanan kat situ lazat bangat!! and aku juga amat terharu ngan treatment yg diberikan oleh Abg Joy sekeluarga! thanks a lot bro!!!
nak tau naper aku terharu bangat?? mana tak nyer... bil makanan tuh bukannyer sikit beb! mahal jugak lar makan kat situ.. tuk 7 dewasa & 4 kanak-kanak... bill nyer mencecah RM400++ yer... mau aku tak terharu.... perghh.. bukan satu amount yg sikit yer tuan2.... tapi tak per... pada aku berbaloi lar ngan harge & makanan yg disediakan... kalau aku pun yg membayorr aku rasa amat berpuas hati... so, pada Kak Ina & Abg Joy.. Love U all Forever!!!
pada sapa2 yg nak gie restaurant nie.. kot2 lar terlanjur ke Ipoh.. leh singgah kat sini keh..

Location : 15-17, Jln Dato Seri Ahmad Said (Green Lane), 30450 Ipoh. Specifically, it is situated in Greenhill area, opposite Regal's Lodge hotel on the other side of the road. Tel : 05-2414243, 05-2530407.

P/S : Tapi aku dengar2 dia ade cawangan kat Petaling Jaya... dekat ngan Digital Mall & Jaya 33.

5 comments:

Cik Pah said...

cik pah teringat tandori naan kat depan ampang point tuh.. perghh dia nyer cheese naan malatopp.. uolss

Mummy Zacky n Nuyeen said...

hahah Neena..ada satu kt sek 14 berdekatan ngan masjid bulat tue...penah gak try makan kt sana...masa tue bos banjer..mmg malatopssss...

NeenaAnuar said...

wowowo... i shud go thennn... hehehehe.. thanks!

Cik Pah said...

.. neena .. apa adress facebook awak yer?

NeenaAnuar said...

dah dpt kan?? :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails