COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, March 21, 2016

Tips Untuk Dapatkan Kulit Cantik & Sihat!


Dah lama gilerr rasanya tak kongsi segala mak nenek tips kecantikkan kat dlm blog gonjeng Kak Neen nie.. hahaa.. sebenarnya ade macam2 cerita nak cerita dan nak di kongsikan… tapi tu lah nak wat camner.. as you all know Kak Neen nie tak punyer cukup masa nak berbloggingg.. so bertabah lah.. tunggu jer lah update2 dari Kak Neen yer.. kalau ade update nie tu maknanya Kak Neen mampu curik masa utk berblogging! Hehehe..


Ok hari nie Kak Neen nak share ngan korang tips utk dapatkan kulit yg cantik & sihat! Sebenarnya kannn… utk dapatkan kulit yg cantik, sihat dan kelihatan flawless kite kene ade BANYAK AIR DALAM BADAN! Aku dah notice bende ni banyak kali bile lepas aku keluar dari hospital! Ahahaha..


Terbaru kan aku masuk ward sbb kene demam denggi… waktu demam denggi kan kite 24 jam kene on water drip jerr… so effect lepas kene water drip selama 7 hari kat hospital, fuhh.. seriously kulit muka aku rasa tersangat lah lembut & gebu! Sumpah aku tak tipuuu… aku memang dpt rasakan perubahan kulit muka aku selepas 7 hari kat ward.. bile pegang kulit muke sendiri.. ehh.. macam besttt jerrrrrrr rasanya! Hahaha.. very supple and moisture!


Aku nie mempunyai masalah kulit yg terlalu kering sebenarnya.. aku punyer kulit sgt2 dehydrated! aku selalu stress bile kulit muke kering dan menggelupas… jenuh aku pakai segala mak nenek skin care utk kulit kering pada siang dan malam hari.. tapi effek tepek segala macam product adelah tidak sama dengan bile air cukup dlm badan.. sumpah memang lahhh amat jauh perbezaaan yerrr!


Nie gambar selfie pertama lepas kene demam denggi hari tu! suke sgt Kak Neen nih bile dpt kulit yg lembap, lembut dan gebu! :D

Untitled

Actually kalau korang nak tahu aku memang dah lama amalkan utk minum 2 litter air sehari! Oh by the way aku tak amik product Herbalife yer.. tapi aku beli botol air Herbalife tu utk memudahkan aku minum sehari 2 litter air! Hehehe..


Tapikan apa yg aku notice.. bile air masuk direct dlm darah compare dengan air yg kite minum melalui mulut.. memang banyak perbezaan nya! Macam waktu kite kat ward.. air drip tu masuk direct kat dlm urat darah kite kan? so bile air masuk direct dlm darah memang kulit kite akan cepat boleh jadik sihat, lembap, lembut & gebu! Berbanding kalau kite minum air ikut mulut, proses nya agak lambat sedikit utk dptkan kulit yg lembut, lembap dan flawless!


Kadang ade masa aku agak malas jugak lah nak minum air 2 litter sehari nie… tapi nanti siap lah kulit aku akan cepat jer jadik kering.. bile kulit jadik kering memang rasa tak berapa nak best sebab bile pakai makeup pun rasa tak smooth jerr… at times terasa macam nak jer buat water drip sendiri kat rumah macam yg kat hospital buat! Ahahahaa..


Hakikatnya kalau kite minum air yg banyak.. memang kite boleh dpt kulit yg cantik dan sihat sebenarnya… Cuma kite mampu ngan tak mampu nak amalkan jer lah kekdahnya! Huhu.. Macam aku yg dah bertahun-tahun amalkan penggambilan 2 litter air sehari nie memang dah biasa dah… memang terbukti minum air banyak kulit memang boleh jadik cantik.. Cuma perbezaan yg aku dpt rasakan kalau air masuk dlm darah secara direct memang lagi effective berbanding dengan kite minum ikut mulut.. kalau minum ikut mulut nie maybe kene lebih kan lagi kuantiti airnya… uurrrggghh.. nak abiskan 2 litter pun dah tak sanggup ini kan pulak nak tambah lagi selitter! Pheww!!!

Part yg paling aku benci bile minum air banyak adelah side effek bile kene pegi ke toilet secara non stop! Ini part paling aku tak sukeeeeeeeeee sebenarnya… tapi utk dptkan kulit yg flawless… suker tak sukerr… memang aku amalkan jugak lah kesudahannya!

Sebenarnya bile air cukup dlm badan, kite dah tak perlukan supplement like collogen or apa segala jadah lagi dah utk dptkan kulit yg cantik dan sihat.. bile kite amik collagen, kite kene minum air yg sangat banyak utk bagi collagen tu effective.. kalau kite amik collagen tapi kite tak minum banyak air pun tak guna jugak coz bile kite amik collagen kite kene minum banyak air jugak.. kalau kurang minum air, collagen akan bagi impak dan kesan buruk pada buah pinggang dan jugak pada kesihatan tubuh badan yg lain!



So kesimpulannya.. minum lah air sebanyak yg mungkin dptkan kulit yg cantikk okkkk! Kat dlm gambarajah nie ade tulis berapa litter air yg diperlukan oleh badan kite mengikut berat badan masing2… makin berat badan kite.. makin banyak lah air yg korang perlu minum! Huhuhu..


Bile dah minum banyak air… bersiap sedialah utk menjadik tukang lawat jamban yg sejati! Ahahahaha…


P/S:

2-IMG_7129 copy

7-IMG_7243 copy

12-IMG_7152 copy

16-IMG_7211 copy

Untitled

TUDUNG BAWAL EXCLUSIVE DULL SATIN MARSYA - HARGA – RM42.90 SAHAJA!!!


TO ORDER - whatsapp Kak Neen @ 0193769459


- Diperbuat daripada material high quality dull satin dgn corak exclusive


- Ianya mudah di bentuk


- Tidak mudah renyuk


- Sangat selesa & sejuk ketika dipakai


- Tidak perlu digosok (jika terus digantung selepas di cuci)


- Size ukuran yg lebar – 50 x 50 inchi


- Labuh bahagian depan dan belakang


- Boleh digayakan dengan pelbagai gaya penampilan (gaya basic bawal dan gaya shawl)


- Travel friendly


- Boleh digunakan pada majlis formal mahupun santai


- Memberikan satu gaya penampilan yg super elegant dan exclusive

Semalam ramai jugak customer yg dah purchase tudung bawal color merah nie.. So korang yg belum purchase boleh lah Whatsapp Kak Neen di 019-3769459 or email me at naazneenfaiqa@gmail.com ya!


Untitled

Pada yg belum grab tudung sarung express Dhaifah, please grab yours now.. ingat yer.. kalau dah sold out kak neen takkan restock lagi dah tudung Dhaifah nie tau! Hehee.. utk testimony sila refer pada entry yang INI


1 comment:

zeera lily said...

Alhamdulillah.. awk dah siaht.. pasni kena banyak minum air masak...
jaga kesihatan k

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails