COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, December 1, 2015

Pengalaman Indah Muncul Secara Live Dalam Rancangan Wanita Hari Ini TV3 – Topik “Bahagia Tanpa Anak”!


Ampunnnn korangggg! Baru dpt ruang dan peluang nak update cerita basi nie.. uhuhu… T____T


Oh ini memang merupakan salah satu pengalaman yg sgt ohsem dlm hidup aku! Yelah.. aku bukan retis pun yg selalu muncul kat kaca tv kan?? cuba ko tanyer retis waktu mula2 dia keluar live kat TV dulu.. mesti diaorg pun sama jer rasa excited nya macam apa yg aku rasa nie jugak! Ahahahahahah…


Lepas dapat tahu yg kami perlu go on air secara live di dlm rancangan Wanita Hari Ini (WHI) di TV3 pada 2 Oktober 2015, malam tu aku ngan en.teman sama2 tak leh tido malam! Ahahaha…. Serious weii.. memang sukar nak digambarkan apa yg we both rasa sebenarnya!


Macam2 rasa ade dlm diri masing2.. kejap rasa excited.. pastu tetiba rasa takot.. pastu kang rasa konfiden.. pastu kang rasa gabra… pastu kang rasa macam2 nak bercakap… ahaha.. lawak gilerr aku lakik bini on a day before live on TV tuh!


Paling aku tak boleh lupa.. aku ngan en.teman siap buat dialog nie.. aku tanyer dia soalan.. pastu dia jawab.. pastu dia pulak kengkonon jadik pengacara dgn mengajukan soalan kat aku… pastu aku plak jawab dgn penuh confident nya… wahh.. memang macam2 lah yg kiteorg plan nak bercakap sewaktu we all go on live nanti nie….


Tapiiiii…


Untitled

Bile dah sampai kat studio WHI, semua nya bertukar secara 360 darjah! Ahaahhahaha…


Ok excited punyer pasal terus tunjuk gambar dlm studio! :p


Well… kak neen punyer cara cerita kan ikut Kronologi.. so korang suke tak suke kene lah layan ikut kronologi nya jugak okk.. hihi…


Pagi tu bersiap awal pagi.. call time with my Makeup Artist (MUA) pada pukul 8 pagi! Wahhh kelass kauu jahh.. macam retiss sgt bunyik nya ade call time bagaii… ahaha.. alahhhh kasik chan lah aku nak fefeling retisss sekali nie jer pun hahh! Ahahahha..


2-IMG_5998 copy

The magic touch of my MUA!



Ok.. about my fabulous MUA nie nanti lah aku buat satu entry special eh.!


4-IMG_6052 copy

Yangg pastiii… after the makeover.. Kak neen puas hatii ngan magic touch MUA kak Neen nih! Sumpahh feeling retiss sgt ok! Ahahaha….


Makeover amik masa dlm 1 jam jer.. around pukul 9 aku dah siap makeup.. so pakai tudung and baju segala… around pukul 10:15 pagi aku gerak dari rumah… call time kat Sri Pentas pukul 11:30 pagi.. en.teman macam biasa.. suka buat aku stress… dia kalau boleh pukul 10 pagi dah nak ade kat sri pentas tu.. dia memang macam tu.. kalau ade bende2 yg melibatkan masa nie.. dia memang akan terlebih punctual! Dia punyer concern if jalan jammed.. stuck kat mana2…. Gggrrrrrrrrrr….


Sepanjang perjalanan dari Ampang ke Sri Pentas… aku punyer perasaan tak leh nak ckp.. cuakkk memanjang! Sib baik urusan perjalanan di permudahkan.. takde stuck kat mana2.. pukul 11 pagi dah sampai Sri Pentas dah.! Sempat lah pegi terkucil dulu… ahahah.. cuakk weiii nak masuk studio and go on live kat TV! Huhu…

Untitled

Kat lobby Sri Pentas, ade wallpaper WHI… sempat lah pose ngan pengacara famous WHI nie.. kebetulan memang Fiza Sabjahan yg jadik pengacara pada episode aku tu.!


Untitled

Dlm pukul 11.30 pagi aku roger Hanis.. wartawan yg call aku utk program ni! Dia dtg pick us up from the lobby and then kami di tempatkan di ruang menunggu yg bersebelahan dgn Studio WHI!


Untitled

Waktu tengah menunggu tetiba muncul Danny X-Factor.. rupa-rupanya dia pun salah sorang panel utk segment WHI nie! heheh.. peramah bro Danny nie.. tak sombong.. macam2 kiteorg borakkan.. dia pun masih belum ade anak tapi happy jerr with his wife! Wife dia tak dpt join kiteorg on that day sbb wife dia keje di Dubai as stewardess!


Untitled

Sempai selpuiii seketoi sebelum masuk Studio!


Untitled

Final touch up di lakukan sebelum masuk studio WHI!. Time nie en.teman pun dpt touch up gak.. hehehe.. Merasa lah jugak duduk dan tengok tempat celebrities & panel jemputan bersiap sebelum masuk studio!


Untitled

Kami masuk ke set pada pukul 12.. waktu nie Fiza & Irine pengacara WHI dah pun go on live utk 15 minit segment pertama.. while us sedang bersiap sedia dengan memakai microphone di badan! Hehe.. excited naww naww time nie bile tgk set WHI tu.. selalu tengok kat dlm TV jer kannn.. sekali ade kat depan mata.. ewahh.. lain macam plak feel dia! Ahahah..


Untitled

Haaaaaaaaaaa.. dah masuk set dah… time nie tengah tunggu que utk go on air! Gilerrr bapak nebeessssssssssssss time nie okkkkkkkkk!!! Aku memang rasa nak terkucil lagi time nie tauu.. tapi ku tahan jebat! Ahahahaha..


Untitled

Ok dah mula daaahhh.. Pengacara memperkenal kan ahli panel… bermula dari Danny X-Factor, Perunding Motivasi – En. Fadzli Yusof and both of us the gonjengs couple! Ahahaha..


Untitled

Fuuhh.. time nie kan tak leh nak habaqqqqqqqqqq laaaaaaaaaaa perasaan dia tu macam mana! Tapi muka tatapp adaa senyummm… walhal time nie dada berombak macam tsunami Allah jaaa yg tahu! Huhuhu…


Untitled

Tuuu diaa.. muka budget ayuuu!! Muahahahahaha… sumpahh time nie tak tahu macam mana lahh rupa akuuuu kat dlm TV nieeeeeeeeee.. OK ke KO???? Haihh… tak sabauuu nak balik tengok kat tonton time nie tau! Ahaaha..


Untitled

Waaaaaaaaaaaaaaa… not bad ehh kiteorg dlm TV???? Gaya retisss tu dah ade tuu! Muahahahahahaa….


Untitled

Fuuhh… gaya bercakap pun penuh konfiden! Sorry tangan naik ke atas tu memang trandemark kak neen yo! En.teman apasal tidoo plak tu? ahahaha..


Untitled

Haaa.. tengok tu… en.teman pun penuh konfiden niee! Gaya ckp penuh sopan dan santun gituuu! Ahahahha…


Untitled

Best betol dengar pakar motivasi ni bercakap.. semua yg sharekan pada segment nie memang tepat, padat dan terbaikkkk special! Ramai jugak readers aku bagi feedback yg sama on that day about him… dia bercakap penuh lembah lembut and deep!


Untitled

Memang meriah segment kiteorg nie on that day! Semua org sporting… gelak ketawa tanpa ade rasa border! Bestttt sgt!


Untitled

Hahaa.. tu diaa penuh perasaan Kak Neen bercakap time nie! nampak macam deep sgt feeling tuh! Muahahhaa… Actually kan kalau korang nak tahu, segment kiteorg nie durasi dia lebih kurang 15 min jer tauu.. tapi kan… di sebabkan aku dah jadik over run around 10 mins! Hahahaha… sorry WHI.. takde niat pun nak bagi over run or gila glamour nak on air lelama kat TV.. tapi yg sebenarnya ade banyak sgt bende yg aku nak ckp dan share kan bersama org2 di luar sana tapi tak tercakap! Uhuhu..


Sapa yg dah tengok slot WHI nie mesti tahu kan.. part last sekali aku ade mencelah selepas pakar motivasi tu bagi ulasan pergulungan about topic nie.. kalau ikutkan lepas pakar motivasi tu ulas.. kiranya dah abis dah tu… tapi aku rasa ade bende yg aku tak tercakap lagi sewaktu sessi temubual tu berlangsung.. so tu yg aku memberanikan diri.. make an attempt utk ckp jugak apa yg aku nak ckp kan kat part last which I can say the ‘kick part’! hehehe..


Ok sesapa yg tak tengok lagi our full segment di WHI bagi topic bual bicara.. “Alasan Untuk Bahagia” ataupun dlm erti kata lain nya.. “Bahagia Tanpa Anak” korang boleh tengok kat video yg Kak Neen dah record and publish kat Channel Youtube Kak Neen nih!



Hoihhh gigih okkkkk aku record video niee…!


Untitled

Haa.. nie lah cara kegigihan kami lakik binik merecord video nie okkk! Record guna Iphone & Ipad! Tujuan record macam nie sebab nak share kat youtube channel.. ramai sgt readers and followers Kak Neen yg request utk share kan video nie… so tu yg gigih carik jalan penyelesaian terbaik sebab dari Tonton website tak leh nak share kat youtube.. tu yg gigih aku record camgini tuh! Uhuhu…


Untitled

Kat website Tonton korang still boleh tengok tau.. Cuma korang kene ade account with Tonton lah… korang boleh carik episode 188 utk tonton Kak Neen di WHI ok! :)


Untitled

Bile berdiri sebelah sebelah selebriti.. abis gonjeng kak neen disitu! Uhuhu.. aku segann doohhh nak posing persis retis! Tetiba jer aku rasa diri aku nerd! Hahahaha… nerd pun nerd lah… yg pasti this session was a great session! Thank you Fiza & Irine for having us at your set for WHI! Terharu sgt till today rasa macam tak percaya jer dpt go live on TV! Huhuhu..


Untitled

And of course I need to say a big thanks this cute girl.. Hanis… wartawan TV3 yg bertanggungjawab membawak Kak Neen ke dunia glamour walaupun sekejap pada awal bulan Oktober yg lalu! Ahahaha… Thank you so much Hanis… nice working with you and thank you for all behind the scene pictures that you managed to snap for us! Rasa macam ade PA pulak bile ade gambar behind the scene! Ahahaha..



Abis jer segment kiteorg.. aku masih kat dlm set studio.. aku bukak wireless microphone dari badan.. then terus aku on iphone aku.. tengok FB… tuuu diaa… newsfeed aku penuh dengan citer aku yg live on TV3! Rasa macam viral sekejap aku masuk TV! Ahahahah.. gilerrr terharu time nie… seriously rasa macam tak percaya pun ade.. sampai gitu sekali korang support kak neen! Uhuhuhuuu…


Untitled

Serioulsy kami lakik binik sgt2 terharu dengan segala sokongan yg korang semua berikan pada kami berdua! Thank you so much guys!! Kiteorg baca semua komen2 korang.. satu pun tak tinggal ok! Rasa touching sgt2… honestly we both truly humble over it!


Again thank you Wanita Hari Ini TV3 for this pricesless opportunity… memang pada aku pengalaman nie adelah satu pengalaman yg paling berharga penah aku lalui dlm hidup aku! Ye lah.. mana tak nya… go live on TV koottt… bukan nya recorded session!! Kalau recorded session.. salah boleh buat balik.. bile go on live.. ini memang giler punyer pengalaman… ko tak leh tersalah cakap.. ko kene control segala-galanya sewaktu ko on air di set!


Sapa yg kenal aku.. tahu lah aku nie macam mana org nya.. aku bukan jenis pompuan ayu.. yg ckp slow.. control cun sentiasa.. oh tidakkk… aku adelah seorang pompuan yg slumber... rock and roll.. takde nak budget ayu nie segala.. tapi bile dah kene masuk TV utk rancangan yg agak formal camgini.. so harus lah kene bertukar watak skit! Ahaha… letihhh siott control ayuuu for almost ½ hour kat set WHI tu! ahahaha… aku rasa aku lebih sesuai utk segment bual bicara macam Sembang Teh Tarik bersama AC Mizal tu ker… haa.. tu lebih santai and slumber kan.. nak gelak pun boleh terbahak-bahakk! Ahahahahah…


Untitled

And I’m soo proud of you my man! Tak sangka en.teman boleh control cool and so macho dlm TV… ade ramai jugak readers yg bagi komen en.teman looks so cool on TV.. suke lah dia tu dpt compliments dari korang! ahahaha…


Aku paling suke part en.teman yg nie!!! sweetttt giler okkkkkkkkkkk.. berulang-ulang kaliii aku tengok dia buat kening Ziana Zain nie!!!



Amboiiii.. bukan main dia angkat kening.. sepuluh tahun aku hidup ngan dia.. tak pernah lagi aku tengok dia punyer sweet reaction camgini! Ahahaha.. tapi time nie memang boleh nampak jelas kegugupan en.teman.. mauu tak gugup… kene setepekk soalan mauttt dari Fiza Sabjahan! Heheh.. pandai pulak dia ckp “soalan maut nieh” ahahah.. bengong gilerr..


Aku budget dia nak lah puji aku… ckp lah.. “saya tak terfikir nak carik bini lain sebab bini saya nie memang ohsem sgt utk saya skg nie.. walaupun dia garang.. tapi dia baik hati.” Ahahhaa.. puji lah skit camgitu kan… aku penat puji dia macam2.. dia seketoi pun tak puji aku nieh! Haihh… apa lagi balik mesti lah kene soal ngan aku.. nasib baik dia ckp dia guguppp giler.. dia kata sebenarnya dia rasa macam2 nak ckp time tu.. tapi tak termampu nak cakap sebab terlalu nervous gituu! Ok laaa… boleh terimaa lahh jawapan tuh! Ahahaha..


So begitu lah ceritanya pengalaman kami appear on TV secara live! Heheh.. entah bila lagi nak dpt peluang camgini kan.. terkadang org kata peluang tu dtg nya sekali jer seumur hidup…


So apa pun.. we both truly bless with the opportunity! Sebenarnya kalau ikutkan hati… macam2 lagi yg kiteorg berdua nak share waktu sessi bual bicara di set WHI hari tu.. dlm otak nie macam2 nak ckp pasal topic hangat Bahagia Tanpa Anak nie tau… tapi tu lah.. kite sebagai panel hanya perlu menjawab apa yg ditanyer oleh pengacara!


Dah lah kiteorg tak tahu apa kah soalan yg akan ditujukan kat kiteorg.. so bayangkan macam mana nak fikirkan jawapan on the spot! Haaa.. tu lah part paling thrill dlm session temubual nie! but Alhamdulillah.. we both managed to answer it.. walaupun ade part en.teman cam agak gagapp dan aku terus berikan bantuan kecemasan… ahaha.. but yet we did it!! Hehehe.


So guys out there.. especially TTC group.. jgn sedih2 ok! Percaya lah disebalik dugaan ade tersemat sejuta hikmah.. antara kite nampak dan tak nampak jer... korang boleh refer pada entry aku “Belajar lah Untuk Bersyukur Walaupun Kite Takde Anak” nie coz maybe ini lah antara points yg aku rasa aku tak dpt nak share secara live di slot rancangan WHI tempoh hari!


Dan buat org2 yg dah ade anak… give your support to TTC group ok! Jgn lah menghina.. jgn lah mengata mahupun mengeji! Ingat kite nie semua sama sahaja.. Allah Maha Adil.. dan Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik buat hambaNYA! Sesekali cuba letakkan diri kite di tempat org yg masih belum miliki anak.. adekah kite suka dan boleh menerima seandainya kite diperkotak katikkan oleh lain? Org putih kata… “Always Put Yourself In Other’s Shoes”


Semoga kite semua hidup dlm keadaan berkasih sayang dan bukannya mengeji dan menghina sesama sendiri.. Do spread the love and positive vibes people!

Muahhs!!!


P/S: Check out PRE-LOVED SALES by Kak Neen! Harga penuh kasih sayang dan still in tip top condition! :)

9 comments:

Rizziela said...

Comelnya kak neen dgn en teman kat tv... cute

nora razalli said...

Tgk aritu...lepas tgk terus cri blog nena and add :)

Cik Ecah said...

bestnya..
pengalaman live di TV..
kan sis ;)

didoakan semoga murah rezeki lepas ni..
bahagia pun rezeki kan :)

Jepun Mari said...

sy tgok kat tonton, cool je k.neen and en.teman jawab soalan..

Cici said...

akak memang antara pasangan bahagia penah saya tengok :) suka baca cerita akak .

just azura! said...

memang macam artis k. neen dalam tv! cantik! terima kasih sebab menjadi wakil untuk memberitahu kepada orang lain diluar sana yang kita-kita ni pon bahagia juga - dengan cara kita sendiri. ayat penutup tu memang best. hehee... semoga kebahagian kita semua berpanjangan sampai bila-bila ameen..

Raisah @ echah said...

kak neen...tetibe berdebar juga mcm kan diri sendiri nak masuk WHI. echah yg contact kak neen hari tu...echah punya dah lepas rakaman sabtu lepas...tak tau la cemana hasilnya nanti tahun depan siarannya...rasa mcm badut pun ya juga...ayat habis terabur, then tengah bercakap tetibe blank, nasib rakaman boleh cuuutttttt...hehehe anyway tq kak neen for this sharing

QasehnyaRania said...

saya tgk live.hikhiks.
siap snap 2,3 keping pic..
always support ttc group.. saya pon nam tahun menanti..

odah said...

salam
cooollnya u lakibinik tahniah suka tgk org cool2 ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails