COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, September 17, 2015

Sakit Hati!

Haih.. entah lah.. lately nie entah kenapa hati aku kerap disakiti!  Benci dengan sikap manusia yg hipokrit.. yg lidah bercabang… yg ego.. yg pentingkan diri sendiri…  yg bodoh sombong.. ishh.. macam2 perangai lagi lah! 

Korang pernah jumpa tak dengan manusia yg ko buat lah baik macam mana sekali pun dengan dia.. tapi at the end dia pi canang kat satu dunia yg ko tak tolong dia!  Lepas tu tanpa perasaan bersalah bile berhadapan dgn kite.. dia buat perangai slumber jer macam takde apa2 hal yg berlaku.. dia dgn slumber boleh berkomunikasi dgn kite macam takde apa2 hal yg berlaku! Lagi annoying bile hakikatnya dia tahu yg dia memang buat salah.. tapi dia boleh behave macam dia tak pernah buat apa2 kesalahan! 

Sumpah aku memang benci ngan org2 macam nie… aku benci sebab dia tak merendah diri dgn kesilapan yg dia dah buat… lagi nak meninggi diri dgn mengatakan yg diri dia tak bersalah!  Aku boleh terima kalau ko dah buat salah.. lepas tu ko mintak maaf atas kesilapan ko… lepas tu ko cuba perbaiki kesilapan ko.. lepas tu ko tak menuding jari pada org lain atas kesilapan yg ko sendiri lakukan..

Entah lah.. terkadang bile rasa sakit hati tu dah tinggi sgt dlm diri.. memang rasa macam nak pegi belasah jer org jahat macam nie!  Tapi aku percaya Allah sedang menguji tahap kesabaran aku skg nie.. makin aku mendiam kan diri itu bermakna aku sedang bersabar.. so lagi aku bersabar.. itu bermakna aku akan makin diuji olehNYA!  Tapi tu lah.. bile kesabaran nie dah teruji byk sgt… memang ade masa dan ketikanya kite hampir2 hilang kewarasan diri jugak lah dibuatnya!

Bile kite diam.. bile kite buat baik.. dia tak hargai pun.. in fact dia pulak bagi taik kat kite… dia makin duga kesabaran kite… tapi bile kite start keluarkan taring kite.. bile kite mengamuk dgn dia.. di katanya kite nie jahat.. kite nie nak mengamuk jer kerja nya.. kite nie terukkk sbb asyik nak marah.. 

Hooiii… pada aku org giler jer lah yg akan marah tanpa sebarang sebab musabab! Kite nie kalau org marah kat kite.. cuba kite selidik kenapa org marah kat kite!  Cuba lah bermuhasabah diri tu sendiri skit… Jgn lah jadik bodoh tak bertempat… cuba guna otak tu utk berfikir skit… logik nya org kalau marah mesti lah bersebab!  Macam mak ayah marahkan anak2 nya.. dia marah mesti bersebab kan?? takkan lah mak ayah nak marah anak tanpa sebarang sebab musababkan kan??  unless mak ayah tu giler.. dia ade penyakit mental.. maybe lah kot dia nak marah tak bertempat.. anak nak makan nasik pun dia marah.. dia kata kene makan taik.. jgn makan nasik! Haa.. ini baru betol mental..

So kalau dah ko yg buat jahat ngan org, takkan lah org tak marah?  and kalau dah ko buat taik ngan org.. obviously memang lah org akan marah!  Fikir.. fikir.. ade otak cuba fikir!  Baik ko diam kan diri ko sendiri dari nak bersuara dgn gaya nak show to the whole world as tho ko tak bersalah!  Ini paling aku meluat.. keji giler perangai nie okk!

Tak yah lah nak show off pada org ramai macam segala apa yg ko buat selama hari nie tu betol… hakikatnya diri ko tahu akan setiap kebenarannya.. dan ko tak boleh menipu diri ko sendiri.. ko mungkin boleh tipu org yg tak tahu perbuatan keji ko tu.. tapi jgn lupa yg Allah Maha Mengetahui akan setiap keberanan!  

Aku banyak amik tindakkan berdiam diri kerana aku tahu aku tiada kuasa utk memberikan hukuman yg setimpal terhadap diri org yg keji macam nie.. jadi aku lebih banyak sabarkan diri aku sendiri dgn banyakkan berdoa semoga Allah memberikan balasan yg setimpal buatmu! 

So please remember this.. Honestly I’m not responsible for my bad reaction towards your wrongdoings! 

3 comments:

Farah Waheda Wahid said...

ramai dah jumpa orang macam ni neena oiii... dah naik jemu dan jelak dah...

Lina Rahim said...

Pernah Kak Neena, sampai rosak reputasi saya di tempat kerja dulu..sakit hati tak terkata..saya ambil keputusan untuk langsung tak ada apa2 connection dengan dia lepas tu. Dan Tuhan lebih tahu.

Unknown said...

Sama dengan me.Kawan mkn sepinggan & tido sebantal plak tu yg buat mcm ni.Rasa mcm nk pijak2 medula oblogata dia pun ada gak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails