COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, August 18, 2015

My Wonderful Anniversary Journey to New Zealand – Day 6 @ Penginapan Mewah di Oaks Shore Queenstown!


Fuhhh…. Akhirnya bersambung jugak entry percutian kami ke New Zeland nie! Masih ade 4 aktiviti di NZ nie yg aku nak kongsikan dengan korang… adoiii.. harap sgt lah aku boleh abiskan cerita NZ nie sebelum sampai nya ulang tahun pertama kami bercuti ke NZ! ahahaha….


Ok selepas melihat keindahan yg tak terungkap MILKY WAY nie.. we all terus proceed ke Oaks Shores Hotel & Resort! Hotel nie terletak betol2 di bandar Queenstown.. dan kami menginap disini selama 4 hari 3 malam.. aku kategori kan Oaks Shore hotel nie adelah penginapan yg paling mewah kami menginap ketika bercuti di NZ! Agak mewah pada kami laa… pada org lain maybe biasa2 jer kot.. hehehe..


1-IMG_1669 copy

2-IMG_1670 copy

Macam biasa.. org pompuan jer yg akan buat kerja2 check in nie.. hehehe..


3-IMG_1672 copy

Nice hotel lobyy.. siap ade Fire Heater kat bawah TV tuu.. nampak takk??


Ok bile masuk bilik jer aku seriously speechless sgt tengok our 2 bedroom apartment!


4-IMG_1722 copy

Gile tak terkesimaa.. tengok lah ruangan dapur apartment yg kiteorg duduk nie… dah macam 5 star service condo dah aku rasa.! Pintu masuk kat belah kanan gambar..



Nahh… layan video nie terus lah senang utk tengok keadaan sebenar apartment super gorjes kiteorg nie! ahahhaa… Video nie aku record sebaik sehaja kiteorg check in! rasa dah tak sabar nak tunggu esok pagi nya utk record… so belasah lah walaupun dlm view belah malam!


Awesomeeeeeeeee takKK???? Kalau ko kata tak… takpe… aku tak marah pun sbb pada aku nie dah cukupppp awesome sgt2 dah utk aku! Duduk 4 org… apartment besauu bapak camgini! Selesaaa nyaa yaa amattt okk… rasanya kalau 12-15 org nak duduk dlm ni pun boleh! Hehehhe..


Video video jugak.. gambar still aku kene tepek yerr.. sbb nanti en.teman merajuk… dia kata penat2 dia amik gambar utk blog tapi aku tak appreciate effort dia! Huh.. gedikkk! So now jom layan gambar2 dlm apartment 2 bilik kiteorg nie!


6-IMG_1731 copy

Tu bahagian ruang tamuu…


7A-IMG_1733 copy

7B-IMG_1734 copy

Memang luas ruang tamu apartment kiteorg nie..


8-IMG_1739 copy

Kat belakang tu ade ruang dining hall pulak!


9-IMG_1735 copy

Meja makan utk 6 org.. so sudah semestinya terlebih selesa buat kami yg berempat nie! hehe.. btw, pintu yg dekat meja makan tu adelah pintu masuk ke our masterbedroom!


10-IMG_1738 copy

Ok jom teroka bilik masterbedroom!


11-IMG_1695 copy

Macam biasa.. katil nya empukk! Siap ade warmer lagi.. aku memang pakai setiap malam waktu tido sebab tak tahan sejukkk! Satu jer yg tak best bilik kat apartment nie, aku rasa ruangan bilik dia kecik sgt lahh.. sampaikan takde proper wardrobe! Tempat aku letak beg tu jer lah ruangan wardrobe yg ade! Aku rasa apartment nie besar.. so sepatotnya ruangan bilik nie boleh dibesarkan sedikit lagi utk memberi lebih kurang keselesaan di dalam bilik! Tapi building nie dah dibina camgini kan… so takde apa lah yg boleh diubah lagi dah pun! Ahahaha..


12-IMG_1699 copy

Kat masterbedroom ade bathtub!


13-IMG_1700 copy

Toilet bersih.. tapi yg tak best biasalah takde paip air.. so make sure korang simpan satu botol kosong air mineral or apa2 bekas utk korang buat cebok yer! Hehehe..


14-IMG_1736 copy

Ok.. settle lawatan ke masterbedroom.. hihi.. jom kite pegi tengok 2nd bedroom pulak!


15-IMG_1687 copy

Bilik second bedroom dekat ngan pintu masuk ke apartment nie…


16-IMG_1689 copy

Bilik no. 2 nie pun kecik jugak saiz nya..


17-IMG_1690 copy

18-IMG_1691 copy

Nie Bathroom kat second bedroom.. yea.. each bedroom ade their own bathroom.. so tak yah nak kongsi2 toilet! Heheh..


19-IMG_1723 copy

Seriously aku suke gilerrr dengan konsep dapur dia nie... bukan takat pinggan mangkuk periuk belanga jer yg disimpan di dalam ruangan cabinet.. peti ais & tong sampah… pun disimpan di dalam cabinet okk.. kat dlm video yg aku upload tadi ade gambaran yg lebih jelas about this whole apartment.. so you guys must watch that video ok!


20-IMG_1703 copy

21-IMG_1704 copy

Segala macam gelas dan cawan!


22-IMG_1710 copy

23-IMG_1711 copy

24-IMG_1708 copy

25-IMG_1714 copy

26-IMG_1717 copy

Segala macam peralatan memasak yg disediakan di dalam apartment nie! ini pun tak semua peralatan yg en.teman amik.. rasanya kat video tadi lebih detail review about this apartment!


27-IMG_1705 copy

The hiding fridge! mula2 duduk kat dapur nie.. jenuh carik mana laaa peti ais kat dapur nie.. sekali rupa2 nya fridge dok kat cabinet dapur… seriously ohsem gaya gini!


28-IMG_1715 copy

Tong sampah pun tersorokk dlm cabinet ok!


29-IMG_1719 copy

Siap ade dishwasher lagi!


30-IMG_1720 copy

Nak baking pun boleh sebb oven dia best!


31-IMG_1726 copy

Ade microwave..


32-IMG_1725 copy

Dan jugak cerek air!


33-IMG_1721 copy

Kesemuanya duduk peralatan di dapur tersusun dan tersimpan rapi dekat dlm cabinet dapur nie.. pasal tu lah aku kata best.. seriously rumah nampak kemasss jerr! So aku pun ala2 berangan kalau boleh nak buat dapur konsep macam nie jugak! Tak tahu lah ianya akan menjadik kenyataan atau tidak satu hari nanti! Huhuhu…


34-IMG_1724 copy

Dapur gas ade.. Maggie pun ade.. so apa lagi moh lah kite makan Maggie! Ahaha.. sejukk weii.. sedap makan Maggie panas2…


35-IMG_1766 copy

Oh lupa.. sebelah dapur ade ruangan mencuci pulak! Ini pun tersorokk okk.. di sorok di sebalik dinding! Memang terkesima jugak lah tengok macam mana diaorg sorok mesin basuh nie… memang tak nampak ngan mata kasar.. kene buat treasure hunt baru jumpa.. haha.. kalau nak tengok live view.. sila tonton video yg aku dah upload kat atas tadi tu ya!


36-IMG_1696 copy

Ok sementara tunggu Maggie kembang.. jom kite tinjau2 ruangan balkoni yg terletak berdekatan dengan dining table tu!


37-IMG_1678 copy

Subhanallah… malam tu nampak macam bulan penuh… so langit tak berawann langsung.. maka kami dpt melihat keindahan semulaja yg cukup menakjubkan ini!


38-DSC08595 copy

39-IMG_1675 copy

Memang tak tahu macam mana nak gambarkan keindahan ini dengan kata2… seriously you guys kene tengok keindahan yg menakjubkan ini dengan mata kepala korang sendiri!


40-IMG_1742 copy

41-IMG_1743 copy

Ok Maggie dah ready.. so apa lagi.. masa utk makan malam.. memang sumpah perot lapar giler! Mula2 ingat nak makan kat dlm sebab kat luar nie sejukkk ya amat… tapi pada aku rugi lah tak merasa nikmat sejuk melampau tu waktu nie! ye lah kite bukan selalu nak merasa keadaan macam nie kan? unless kalau kite memang stay kat situ.. rasanya memang takkan lah wat kerja giler makan luar ngan cuaca sejukk beku camgini! Ahahah.. aku ngan en.teman dating makan berdua-duan di ruangan balkoni apartment kami nie.. bestttt sgttt feeling diaaa… sunyii.. sepiiii… tenanggg… mendamaikan.. huuwwaaaaaaaa.. rinduuuuuuuuuu lahh nak repeat balik saat nie! huhuhu..


42-IMG_1764 copy

Akibat duduk dating makan Maggie kat luar dlm keadaan sejuk beku.. masuk jer ke dalam terus we both duduk kat Fire Heater nie utk memanaskan diri! ahahaha…

43-IMG_1755 copy

Fire Heater nie adelah salah satu bende yg sangat2 menarik perhatian aku sebenarnya! Ye lah selalu aku tengok kat dlm filem omputih jer fire heater nie… seriously teringin bebenor nak merasa suasana kesejukkan yg melampau then bile nak panaskan badan pi duduk kat depan fire heater camgini! Hehehe..


44-IMG_1758 copy

Alhamdulillah.. impian aku tercapai lah jugak ketika bercuti di NZ nie!


45-IMG_1752 copy

Fire Heater nie unikkk okkkkkkkkkk! Seriously aku agak terkesimaaaa jugak lah ngan fire heater kat dlm apartment we ollz nie.. nak tahu kenapa aku terkesimaa??? Sebab…


46-IMG_1769 copy

Sebab utk nyalakan ataupun padamkan fire heater nie.. ko kene pakai remote control oK! Sumpah aku jakunnnnnnnnnnn! Ahahah.. waktu mula2 nak nyalakan fire heater nie puas aku carik butang on/off kat fire heater nie… end up tak jumpa.. fed up.. aku call receptionist hotel… tanyer macam mana nak ON kan fire heater nie.. dia kata ade remote atas meja ruang tamu.. so tekan jer butang ON! Waaaaaaaa.. memang aku impresss sgt2 bile aku tekan butang ON.. then api macam dapur gas pun keluar lah kat Fire Heater nie! ahahhahaha…


Ok malam tu kiteorg tido awal lah jugak.. takde lepak sgt sebab dah penat seharian travel to Milford Sound and back to Queenstown! Keesokkan paginya.. bile hari dah cerah… dengan tak zabaarrrrnya aku nak bukak pintu bilik aku!


47-IMG_2136 copy

Ohh.. teruja sgt tengok view kat luar tuu!


48-IMG_1770 copy

Tapi keterujaan tu macam terbantut skit sebab cuaca menduungggggggg dan hujan renyai2 pagi tu! Uhukk uhukkk!!


49-IMG_1771 copy

Takpelah.. mendung pun mendung lah…


50-IMG_1772 copy

Still cantekkkkkkkkkkkk view dari balcony apartment kiteorg nie!


51-IMG_1775 copy

Bile langit kurang berawan… teruskan berdoa semoga langit kembali cerah!


52-IMG_1776 copy

Tapi malangnya cuaca still mendunggg for the whole day! Eh nampak tak ade pelangi kat tepi tuu!


53-IMG_1777 copy

Obviously view dari apartment 2 bilik kami di Oaks Shore Queesntown nie memang super duper ohsem!!!!


54-IMG_1796 copy

Kalau lepak dlm apartment still boleh nampak permandangan yg super ohsem di luar sana sebab ruang dinding kaca yg luass!


55-IMG_1798 copy

Tapi kalau nak lepak2 kat balcony lagi lah super ohsem sebab dpt menikmati keindahan tanpa sebarang halangan!


56-IMG_1803 copy

Muke sedih sebab cuaca gloomy during our first morning kat Queestown nie!


57-IMG_2336 copy

Tapi kesedihan itu terubat jua apabila kami dpt menikmati keindahan bumi Queenstown dlm keadaan cuaca yg cerah dan terang benderang pada hari yg berikut-berikutnya!


58-IMG_2328 copy

Syukurr alhamdulillahhh… ini lah yg aku nak sgt tengokkk!!!! Keindahan Lake Wakatipu di bumi Queenstown yg disinari dengan cahaya matahari!!


59-IMG_2330 copy

Salah satu port melepak utk menikmati keindahan yg berada diluar sana!


60-IMG_2331 copy

Biar lah aku gelapp disituu… janji view dibelakang aku tu tampak jelas!!! Hehehe..


61-IMG_2332 copy

62-IMG_2333 copy

63-IMG_2341 copy

64-IMG_2335 copy

Dalam gambar nampak macam lukisan kan??? tapi seriously apa yg korang nampak tu adelah real ok! Takde tokok tambah color.. warna biru air tasik wakatipu dan warna langit yg membiru itu adelah Asli dan Tulen ya!! Pasal tu lah aku nak sgt cuaca cerahhh.. sbb nak tengok view yg super ohsem camgini lah! Kalau cuaca mendunggg… memang kurang ohsem lah pada aku! Syukur alhamdulilah sgt.. Allah SWT makbulkan jugak doa aku.. setiap hari without fail aku berdoa semoga Allah bagi aku rezeki utk melihat bumi Queenstown dlm keadaan yg cantik sebegini!


Seriously rasa macam tak puas jer share gambar semata-mata ngan korang… ni aku ade 2 lagi video ohsem yg korang wajib tengokkk okkkkkkkkkkkkkk!! In order for you to get the real picture on how awesome Queenstown could be.. so please do watch out these video ok!



Ini adelah suasana diwaktu pagi ketika matahari terbit! Ya allahh.. indah betol suasanaa disini! Kalau lah aku boleh pindah and duduk kat sini.. seriously memang aku nak pindahhh!!! Aku memang suke life style camgini… jauh dari hiruk piruk bandarr… aku suke kan sgt nature life!! Dengar tak kat dlm video nie.. ade org dok berjalan kat bawah apartment aku tu.. siap boleh dengarr lagi disebabkan kesunyian yg melampau kat kawasaan nie.. bunyik burung berkicauann.. masyallah… Allahuakbhar.. memang indah sungguh bumi New Zealand nie Allah ciptkan!



Hahaha.. ini video Gonjeng namanya.. so layannnzzz kan aje lah ya! :p


Ok.. kalau aku tak citer part harga apartment yg ohsemmm nie kangg mesti ade yg bertanyer “berapa harga penginapan kat Oaks Shore nie ya?” eheheh.. its ok.. as usual.. dah nama pun travel blogger.. so travel blogger kene bagi info secara detail!


Basically apa yg boleh aku katakan.. ini adelah penginapan yg paling mahal sepanjang aku bercuti di south island New Zealand nie! since kami spend 3 malam di bandar Queenstown, so we all agreed to stay kat apartment yg menyediakan view awesome of lake wakatipu! Memang nak carik apartment 2 bilik yg ade balcony with the gorjes view!


Honeslty apartment kat Queenstown nie adelah apartment yg paling last dan yg paling susah aku utk aku purchase dan buat pilihan! Kalau boleh nak apartment yg harga dia berpatotan lah.. walaupun mahal.. tapi ade value of money! In other words, we get what we pay for! Then kalau boleh nak dekat dgn town Queenstown.. so selepas buat aku ngan en.teman buat review hotel kat bandar queenstown.. end up kami memilih hotel Oaks Shore Hotel & Resort nie!


67-Hotel Price

Total yg aku bayar utk 2-bedroom Lake View Apartment adelah sebanyak NZD$1167.00 = RM3150.00.. time aku pegi nie rate RM1.00 = NZD$2.70! So total tu kami bahagi kepada dua.. so aku bayar RM1,575 and Za bayar RM1,575! Kalau nak lebih detail.. setiap malam kami bayar RM525 for each night!


So now aku nak tanyer korang.. ko raseeeeeeeeee mahal ke murah?? Baloii ke tak berbaloii dgn harga RM525/night utk apartment yg macamgini punyer ohsem??? Dpt apartment besauu.. dpt full facilities.. dpt ohsem view.. pendek kata apartment nie dah macam taraf 6 bintang aku rasa sebab apa yg dia bagi memang sgt2 worth it lah aku rasa.!


Untuk aku sgt berbaloiii balloii lah.! Kalau sharing camgini aku rasa berbaloi sgt lah kot.. tapi kalau amik 1 bedroom apartment aku tak sure lah berapa harga dia.. korang boleh check secara online kat website Oaks Shore sebab aku pun beli secara online jer hotel nie.!


Fuhhh… akhirnya siap jugak entry nie.. rasa macam nak fitammmm in order to complete this entry! T___T

10 comments:

Farah Waheda Wahid said...

wahhhh memang ohsem ni niena... memang akak nan hado... he he he...

Anum said...

cantiknya
tp mahal sangat

Atiqah Adnan said...

bestnye lahaiii tingin laaa neena!! tapi tak reti booking2 gini.. english tak terror sgt.. bestnye!!! mmg murah harga tuu berbaloi sgt...

Aida Tasrip said...

mudah2an tercapai la juga hajat aida n husband nk ke NZ...ohsem giler gambar2 yg abg Nuar amik ni...rasa macam ada kat sana...

Aini said...

serius berbaloi harga dia! Rumah cantik, pemandangan super cantik..bestnya kak neena...

Yana Halim said...

rasa mcm mahal. blom mampu lg. huhu. mungkin amik motel murah tp kuar pagi2 ngadap view ni, kalau akk le. Tp kalo ade duit, apa salahnya kan?

FadMN said...

tengok awak upload pic hotel tu terus rasa nak deko rumah sekarang jugak.hahaha.lawaaaa.and nz pun tersangat cantik.

Emy ilhamie said...

akak gonjeng ni kelakar la.. saya pun senyum2 tgk video akak. hheheheh

Unknown said...

nice.. boleh jadikan inspirasi untuk percutian ni..

jemput singgah tips cantik tanpa mekap

Unknown said...

apartment cantik sgt. berbaloi dgn harga tu. gamabr2 tak usah cakaplah, mmg osem!!!

tq neena

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails