COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, May 28, 2014

Maaf Aku Terpaksa Block Kamu Wahai Hater!



Sorry ya… aku tak pernah memaksa sesiapa utk suke aku ataupun minat kat aku yer.. all this while I’m just being me and the truly me! Aku berBlogging bukan utk carik peminat dan jauh sekali utk mengejar popularity! Kalau ade yg merasakan aku fofular.. itu kamu2 yg rasa dan aku kembalikan ia kepada Allah SWT kerana sesungguhnya aku tidak punya apa2 dan aku bukan lah sesiapa! Apa lah yg ingin aku banggakan sgt sedangkan diri ini pun milik Allah jua… oleh itu segala kata-kata pujian itu aku pulangkan padaNYA kerana itu semua adelah milikNYA dan aku hanyalah peminjam nya sahaja! Sebagai peminjam segala kata2 pujian yg diterima di dunia nie… aku hanya mampu ucapkan ribuan terima kasih kepada kalian semua yg ikhlas berkawan dgn aku! Terima kasih kerana menerima kelebihan dan kekurangan aku! Kalau ade yg merasakan aku nie riak atas pujian yg diterima…. itu masalah kamu dan bukan masalah ku kerana aku tahu isi hati aku! Syukur alhamdulillah.. Allah masih memberi suntikan utk menjaga peribadi hati ini dengan sebaik-baiknya!

And also please.. kalau ada diantara kamu yg tak suke dgn diri aku yg gonjeng nie… aku sgt2 mengalu-alukan kalian utk unfollow my blog.. my facebook and my IG! Seriously I’m not welcoming you guys in my world… buat apa follow tapi niat di hati tu sgt hina, jahat, keji dan kotor? Well.. typical Malay punyer attitude.. tak suker tapi follow... lepas tu nak hentam org yg dia follow? Kegilaan apa kah itu??? Macam aku lah kan.. kalau aku tak suke seseorang… aku memang tak hinginnnnnnnnnnnnn sebesar kuman pun nak follow org tu… pada aku buang masa aje kot nak follow update org2 yg kite tak suker tu… and serious aku rasa aku adelah org giler.. tak suker tapi follow org yg aku tak suker tu pastu hentam org yg kite tak suker tu…. huhu…

Aku follow Instagram account ramai artis2 kat Malaysia nie.. ya ampun.. si haters kalau bagi komen tak hagak… serious aku tak paham.. ko benci… ko kondem tapi ko follow IG dia? Apa kejadah?? Aku rasa kan nie satu penyakit dlm social media jugak nie tau! They love to condemn people coz they don’t have other good things in their life they wanna do! And aku rasa some people nowadays, diaorg akan create satu account utk diri diaorg sendiri.. then diaorg gunakan account tu utk hentam dan kondem org lain! Kalau utk jadik anonymous kat blog.. diaorg create lah satu account ID with google just utk buat komen menghentam readers.. kalau kat FB org IG.. diaorg akan create jugak satu own account utk hentam org2 yg diaorg tak suke tu! buat account tanpa ade live update at own accounts adelah sgt sadiss ok! Org create account utk ade life sendiri dlm own social media network… ini tak.. buat account tuk buat kerja tak baik camgitu pulak!

Lagi satu aku sebagai seorang rakyat marhaen.. aku rasa aku ade hak utk bersuara dan update apa sahaja yg aku nak katakan! Walaupun apa yg aku update tu macam kutuk negara sendiri ker.. puji negara luar ke… eh.. itu suke aku lah nak ckp apa pun.. its my IG.. its my FB.. and its my blog.. so it’s my privilege to update what I want to update! And as for you hater, you boleh update apa saja yg you nak update at your own social media network.. tak perlu carik publicity murahan kat social media org lain! And dari soal menyuarakan apa sahaja tentang situasi di dalam Malaysia skg nie.. aku rasa itu adelah HAK setiap org utk meluahkan apa yg dirasa! So please learn how to respect other people’s opinion! Lagi pun aku bukan nya pegi tag nama sesiapa secara specifically yg boleh membuatkan org marah dan meroyan kat aku tak tentu pasal… aku ckp secara general aje kot! Nie ade yg lebih sudu dari kuah nie yg aku tak paham nie… ingat aku suke2 ke nak luahkan apa yg aku rasa tanpa sebarang sebab musabab! Aku bercakap dan meluahkan menggunakan fakta dan bukannya auta yee! Kalau rasa tak puas hati.. sila berdebat dgn fakta jugak dan bukannya auta.. kalau nak main putar belit cerita.. itu aku amik keputusan sebagai I’m the winner in the battle of that game!

Macam contoh, kat FB aku bukan kesemua nya dlm friend list aku mempunyai pandangan dan cara pemikiran yg sama macam aku! Ade perkara yg aku sokong.. diaorg tak sokong.. ade org yg diaorg sokong.. tapi aku pulak tak sokong.. tapi we all know how to respect each other I guess.. kalau ade yg nak komen pun… biasanya diaorg akan komen dgn penuh adab… sebab komen yg diberikan tu kat ‘rumah’ org.. so biler masuk rumah org.. perlu ade adabnya! Jgn suke2 hati nak hentam tuan rumah.. kalau kot yer ko tak setuju dgn apa yg diperkatakan.. ko boleh komen.. tapi jaga lah adab dlm memberi komen! Jgn mengCadbury buta aje bagi komen… ingat itu rumah org.. kalau ko tak suke dgn perhiasan yg dia letak kat dlm rumah dia.. boleh ke ko nak maki hamun dia sesuka hati ko? Sedangkan ko dtg ke dalam rumah dia pun secara tak diundang! So think.. think and re-think ok!

Lagi satu.. macam aku kalau aku tak bersetuju dgn any posting yg dilakukan oleh member2 kat my FB, aku tak pernah sekali pun pegi hentam org yg up kan status dia tu! Walaupun hakikatnyaa aku terasa like macam2 aku nak ckp sebab aku rasa aku tak bersetuju dgn apa yg diperkatakan.. tapi pengakhirannya aku mengambil langkah utk berdiam diri sahaja.. aku just respect posting dia tu coz aku tahu itu adelah HAK dia dlm bersuara! So utk aku meluahkan apa yg aku rasa.. aku gunakan aku punyer own social media network utk aku luahkan segala pendapat yg aku ade!

Hakikatnya tak salah utk memberi komen.. tapi kalau nak bagi komen tu belajar lah utk beradap dan jgn jadi biadap! Sebab ingat.. bile kite memberi komen.. kite memberi komen di ‘rumah’ org.. dan bukan nya di dalam rumah kite.. so you don’t have any rights to give comment vulgarly! So please people.. please grow up… please learn on how to respect other people..

So demi menjaga sebuah tali silatulrahim.. adelah lebih baik aku block kamu yg tak suke dgn diri ku ini! Daripada aku membiarkan kamu melihat kebahagian ku kamu menjadi dengki hati.. daripada aku membiarkan kamu membaca setiap pandangan mata hati ku yg mana ia akan membuatkan kamu sakit hati.. maka adelah lebih baik aku mencegah dari membiarkan hati kamu terus terusan menjadi hitam! And as I said before.. 99% diantara kamu yg aku berkawan dgn ku di setiap media social yg aku ade adelah datangnya dari kalian semua.. kamu yg add friend request dgn ku.. kamu yg follow blog and Instagram ku.. jadi kamu patot tahu di mana kamu berdiri.. sesungguhnya aku tidak mencari kamu.. tetapi kamu yg mencari ku!

Ketahuilah yg aku sayang kamu yg menyayangi ku seada nya…di mana kurang nya aku atapun lebih nya aku… terima lah aku seadanya kerana aku juga terima kalian semua seadanya! To you guys yg ikhlas berkawan dengan ku.. Thank you so much guys for your support, love & caring! You guys will be always in my heart.. and love you guys Lillahi Ta'ala...



*kiss*

# Saja Jual pin tudung yg gorjes… anyone interested in buying boleh refer kat Pin2it by NeenaAnuar nie yer utk tengok gambar shawl pin yg gorjes itu! #




3 comments:

LV said...

saya sayang kak neena juga ^_^

Lynda Che Lah said...

Kak Neena!

I hate U ! :p

Muuaahhhh! xoxo

Mimy Hamid said...

AKU SENTAP KOMEN IG KO PASAL BAHAGIA KO TU..AKU TAK SUKA CARA DIA CAKAP PASAL ANAK...DIA DAH KENAPA..SENTAPPPPPPPPP...NASIB BAIK LA KO COOL..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails