COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 12, 2013

Sydney Trip ~ Shopping at Paddy's Market!

Dalam pada kata tak nak shopping... akhirnya niat suci murni aku tu tenggelam entah ke mana! T___T

IMG_7970 copy
Dah hari ke-4... baru kiteorg decide utk pergi buat aktiviti buang duit kat favorite market di Sydney!  cuaca pagi tu tersangat lah cantik... langit membiru.. angin bersepoi-sepoi reti bahasa... So apa lagi.. kite berhenti seketika.. silang kan kaki... dan amik gambarrrrrrrrrrr! muahaha... 

IMG_7969 copy
Kiteorg stop kejap kat Belmore Park!  On the way nak ke Sydney Paddy's Market.. kiteorg memang menyusuri Belmore Park nie!  mula² memang takmo berhenti pun kat taman nie tau.. tapi biler ternampak segerombolan burung putih melepak nie.. terus kiteorg take a break for a while kat sini!

IMG_7971 copy
nak ku kejar tak dpt... so aku pandang dari kejauhan aje lah!  eeii.. serious gerammm ngan burung² nie!  rasa cam nak tangkap pastu nak dukung cam bawak kucing boleh tak? haha..

IMG_7975 copy
Jenuh nak sampai ke Paddy's Market... bukan sebab jauh.. tapi sebab terlalu banyak pit stop utk amik gambar! hahaha.. kiteorg memang dasar pantang nampak perkataan Sydney.. entah kenapa automatically jadik jakunnn nak jugak berhenti dan amik gambar! :D

IMG_7978 copy
Ok.. kat sini takde perkataan Sydney.. tapi suker pada architecture building nie.. so apa lagi.. marilah kite silang kan kaki lagi sekali.. senyummm... dannn..... 'click'.. done gambar telah pun diambil! muahaha.. :p

IMG_7981 copy
Yeaaaahhh!! akhirnya sampai jugak ke Sydney Paddy's Market yg mana ia turut dikenali sebagai Market City!  Kalau nak diikutkan... perjalanan ke sini hanya lah mengambil masa selama 10 minit dengan hanya berjalan kaki dari hotel yg aku menginap nie! tapi disebabkan terlalu banyak pit stop yg perlu dilalui.. so dari 10 mins dah pun menjadi 20 mins! haha..

IMG_7980 copy
serious bapakk besarrr shopping market nie!  banyangkan sayupp mata memandang dimana kah penghujung building Market City nie!

IMG_7983 copy
Sejarah Market City! alahai.. kenapa tak 25th April.. kalau tak boleh kite celebrate b'day sesama! haha..

IMG_8013 copy
Market City nie ade 3 tingkat.. yg kat tingkat 1 - 3 tu mainly cam shopping mall la.. yg mana ade kedai² persis butik.! So kalau nak pegi tempat shopping barang² souvenir yg murahhhhhhhhhhh.... Sila lah terjah ke G floor tu yer.. kerana disitu lah tempat yg paling syorga utk korang buat aktiviti $hopping! 

IMG_7987 copy
Seriouss eh.. nie aku tak tipu tauu... berdasarkan pengalaman aku lah yg dah pergi shopping barang² souvenir kat Perth, Gold Coast & Melbourne.. serious Paddy's Market Sydney nie adelah tempat shopping yg palinggg awesome sekali aku rasa utk buat aktiviti shopping souvenir!  aku yg asalnya bukan lah kaki suke shopping barang² souvenir.. akhirnya menjadik gilakkkkk khinzir ketika berada disini!  dah lah giler banyak pilihan.. and then semua pun cantik²... eeiii.. serious geramm okkk!! aku like tengok yg itu nak.. tengok yg ini pun nak.. then biler tengok harga like beli 3 for AUS$5... or buy 4 for AUS$10... tak murahh kerrr??

Sorry lah pada aku ini tersangat lah murah.. coz like a good mug yg tulis I LOVE SYDNEY.. ko beli 4 harga dia baru AUS$10! kalau convert duit kite satu mug tak sampai RM10 utk satu mug!  lagi pun tengok pada rupa paras Mug tu.. memang ade kualiti.. so aku rasa harga yg ditawarkan kat market nie memang murah dan berbaloi sgt lah!  Anyway, mungkin kot ade kat tempat lain yg murah jugak just like at this place which maybe aku jer yg tak aware off aku tak tahu lah plak kan.. but as for me.. seingat aku.. ini lah tempat shopping yg paling berbaloi, murah dan banyak varieties yg aku jumpa!   So, to you guys yg kaki shopping and giler kan barang souvenir.. make sure korang siapkan duit banyak kepuk
² dlm beg duit yer.. serious I tell you.. you guys will drive crazy in here! :D

IMG_7984 copy
Aku borong kat stall nie satu jer sekali harung!  tak kuasa nak gie survey and pening² lagi.. coz aku rasa harga dia lebih kurang plus minus aje...

IMG_8002 copy
setelah lebih dari satu jam duduk kat tempat beli barang souvenir.. akhirnya kiteorg move on kat bahagian barang basah plak!

IMG_8003 copy
Ok.. sila focus kan pada tanda harga tu!  harga itu adelah per KILOgram yer!  bukan per GRAM!  tak murahhhhh ke woiii utk buah buahan yg fresssh sebegini???

IMG_8005 copy
Seedless Grapes.. only AUS$3.99 per KG!! OhhhHemmGeee!!

IMG_8012 copy
kat malaysia mana dpt beli buah nie per KG ngan harga murah.. so harus lah aku borong dan makan puas² kat sana!  Dah lah murah.. super freshhh plak tu!  waimaaa... sesuai sgt lah utk kiteorg yg tak cukup makan nie utk buat buah-buahan nie sebagai makanan sampingan! hahaha..

IMG_8001 copy
ni kat bahagian sayur-sayuran plak!

IMG_7997 copy
Perasaan geram pada kesegaran sayur-sayuran disini tidak mampu aku bendung! T___T

IMG_7996 copy
Murah & segar... apa lagi yg ko nak?  aku duduk kat Australia boleh tak??? muahaha..

IMG_7995 copy
besauuuu betol saiz Capsicum nie! sila abaikan muke aku yg dah terlebih keterujaan itu! :p

IMG_7994 copy
dia ade pasar daging & seafood.. tapi kiteorg malas nak singgah sebab bukan boleh beli bawak balik pun! haha.. so on the way keluar dari bahagian sayur & buah-buahan tu.. terserempak pulak ngan org jual kekacang nie!  again geramm tengok kekacang yg dijual kat sini.. macam-macam perisa dan jenis kekacang yg ade kat sini.. harga dia nak kata murah sgt tu tak lah.. but aku rasa still reasonable lah kot!

IMG_8010 copy
Haloo brother... apa tengok-tengok.. tolong kasi angkat ini shopping beg boleh ka? :D 

Alaa.. yg banyak bukan barang aku pun.. dah nama pun pergi bercuti.. harus lah ade buah kaki tangan utk org-org yg terdekat dgn kite sebagai tanda ingatan kan!

Utk diri aku.. ini lah yg aku berjaya tawan!  so far Apron tu masih lagi tersimpan cantik... rasa sayang plak nak aku gunakan kat dapur.. haha.. takpe, nanti biler aku dah menggayakan nya.. harus aku silang kaki dan amik gambar ngan Apron comey tu! hehe.. btw, gambar nie diambil dgn menggunakan iPhong sahaja.. boleh plak aku lupa nak suruh en.teman amik gambar ngan camera godang dia tu!  so tu yg hilang seri skit gambar souvenir aku nie! haha..


IMG_8016 copy
bak kata Awie.. "ini semua poyo!!" haha.. en.teman memang poyo.. kalau pergi negara org putih.. suke bebenor nak shopping kat butik rock nie! Dia shopping lah sengsorang.. sebab aku tak jumpa lagi jubah/dress muslimah kat kedai rock nie!  T__T *dlm hati sentap sbb tak dpt shopping new shirt kat sini!*


Siang hari kiteorg dok giler berShopping.. malam hari nya pulak kiteorg buat kerja gilerrrr!  nak tahu apakah kerja giler itu... please wait for the next entry yea! :D

2 comments:

Biqque said...

what a coincident! i pun baru lepas buat entry paddy's market :) shopping pun skit2 jer la souvenir utk kawan2 n family. tak brapa nak best sgt sbb semua asians, i tot locals yg meniaga hehehe...

here's my entry :) tapi gambar tak secantik korang la hehe... http://biqque.blogspot.com/2013/06/paddys-market-sydney-and-carrington.html

SoSoMe said...

hai...terus jatuh chenta..mcm nk g terus je aussie...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails