COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, July 19, 2012

Makan Malam 'Bersama Ustaz Azhar Idrus' @ Restaurant Horizon Garden Seri Manjung Yang Sungguh Delicious!

Walaupun perot masih agak kekenyangan selepas makan lauk kenduri kawin cousin en.teman di siang hari.. tapi aku ngan en. teman tetap tidak mahu melepaskan peluang utk menambahkan berat badan di malam hari!  En. teman kalau bertambah boroii perot nya no hal! aku nie yg berHaL HaL! :p

Arrrggghhh! tak fedulikss!! time bercuti.. perot dan minda segala-galanya pun bercuti sama! Do Not Say NO to any food!  selagi boleh di sumbat.. kite sumbatt!! haha...

Lagi pun rugi lah nak lepaskan peluang bile mendapat jemputan makan malam di salah sebuah restaurant yg sungguh awesome di area Seri Manjung nie!

Restaurant Horizon Garden Seri Manjung nie located tidak jauh dari GM Holiday Hotel nie.. just take a drive around 5-10 min dah boleh sampai dah!

Korang jgn tak percaya yang aku makan malam bersama Ustaz Azhar Idrus ookkk!!! Ustaz favorite aku dan jugak sudah pasti Ustaz yg paling glamor di kala ini... hehe.. terujaa tauuuu bile dpt makan malam bersama Ustaz Azhar Idrus! 

DSC_5383 copy
Walauuupunnnnnnn... Ustaz sekadar berada dlm frame gambar! hehehee...

DSC_5384 copy
Actually, kat dlm restaurant nie.. ade satu section yg owner restaurant nie abadikan gambar² kenangan antara mereka² yg glamor pernah singgah makan di restaurant nie!  Ramai lah.. antaranya, Zahid, Ali XPDC, Ery Putra, Wahid Senario, Yantzen, Jimmy Shanley & Mawi! 

DSC_5388 copy
Actually.. makan malam nie ditaja oleh abg sepupu en.teman!  Bila dah balik kampung.. inii lah jadinya... pelawaan sanak saudara mana boleh ditolak! rugi wooo!!! hehehe...

DSC_5382 copy
Nak² pulak bile akak sepupu yg paling rapat ngan aku nie nak belanja kan.. so harusssss laaaaa say OK walaupun perot dah buncit! hahaha... luv you kakak!

DSC_5385 copy
Ok jomm makan! btw, restaurant nie boleh tahan penuh tau! so it's better for your to do a reservation kalau nak dtg makan kat sini... memang restaurant nie sgt sesuai utk buat family function and gathering...

DSC_5363 copy
Mula² Abg Joi ngan Kak Ina suruh aku ngan en.teman yg buat order.. just order apa yg kiteorg nak makan! Oowhh! nie yg tetiba muke jadik merah padam nie... tetiba jerk blushinggg sampai tak tahu nak order apa! hahaha.. lagi pun org belanja.. giler kooo sesuka hati nak order apa ko nak order.. kalau takat order jenis ala carte menu tu ok lagi lah.. cam contoh nasik goreng ke.. mee goreng ke.. itu ok lah kalau nak order ikut anak tekak sendiri makan kan.. nie nak order utk makan semeja secara berjemaah..  owhh.. tetiba I jadik tatttottt sgt nak buat order! hahaha.. 

but seriously we both know yg akak ngan abg sepupu kiteorg nie memang jenis yg sgt baik hati dan tak kisah walau apa pun yg kiteorg akan order... kalau diaorg dah suruh order tuh.. just order jer apa nak.. tapi yg menjadik masalah kiteorg yg kisah sebenarnye.. kisah sebab org bayar tapi order ikut sokak hati! muahahahaa.. oh cannott.. cannott... so better mereka yg pilih.. sambil
² kami boleh gak bagi pendapat.. and then kami just makan jer coz kiteorg nie jenis yg tak kisah sgt.. apa pun boleh layan! hihi..

DSC_5367 copy
Muke kanak² excited sementara menantikan kehadiran makanan membanjiri ruangan meja!

Ok.. lauk sudah sampai.. mari kite lihat apakah juadah enak buat kami semua pada malam itu!

DSC_5373 copy
nie kalau tak salah aku Steamed Siakap Fish in Nyonya Style! ~ SEDAP!!!

DSC_5374 copy
yg nie Fried Beancurd... tapi aku tak ingat sgt jenis style apa yg diorder nie... dia ade varieties of cooking style.. but seriously dish nie sgtttt SEDAP!!!

DSC_5372 copy
nie kalau tak salah Stir Fried Kailan with Salted Fish! ~ Not Bad.. sedap gak!

DSC_5369 copy
yg nie pulak Red Tom Yam Soup! ~ SEDAP!!!

DSC_5368 copy
yang nie Fried Prawn with apa aku tak ingat.. butter or garlic slice? Rasa dia for me like so so jer.. but yet takde lah nak kata jatoh dlm kategori tak sedap.. still good to eat actually! :)

DSC_5371 copy
dan ini adelah menu yg paling gorjess sekali pada malam itu! 
This is Soft Shell Crab with Telur Asin!  Ohh.. yUmmmyy YuuuMMyyy!!! SEDAPP SGT!!!
Korang mesti order yg ini tau kalau korang gie makan kat sini!  tak pernah lah aku makan sekor ketam sampai ke kakinya.. yg ini boleh tau.. syiokk jerk gigit ketam tuh tanpa rasa risau kat kulit dan penyepit dia tuh! hehehe...

DSC_5370 copy
air yg paling sedap!  air limau yg masam sebagai pembuang lemak & jelak! haha...

DSC_5375 copy
Just focus at me sebagai bukti aku dah nak jadik ular sawa! haha!
Seriously SEDAPPPPPPPPPPPPPPPPP giler makan kat sini!
My first visit and aku nak kasik 10 jari ke atas utk restaurant nie! 
Puas hati aku makan! nak
² pulak org belanja kan.. lagi lahh licinnn aku makan! hehehehe....

Sorry lah.. most of the menu aku tak sure sgt apa nama jenis masakan dia yg sebenar sbb bukan aku yg bikin order! hehehe... anyway.. kat sini aku sediakan brochure utk korang sebagai panduan apakah menu2 gorjes yg terdapat di restaurant ini ye!

Memang sgt byk varieties!

Restaurant nie dah ade a few branches rupenye! 
So you guys can check out outlet dia kat Kota Bharu & Kuantan ok...
Utk org KL.. berita baik buat anda dan jugak saya.. owner restaurant nie ckp Restaurant nie baru jerk bukak cawangan kat area Bangi.. aku sendiri tak sure kat mana.. tapi korang boleh cuba contact restaurant yg kat Seri Manjung nie utk dptkan keterangan lanjut!  if let say nanti bebila aku dah pi terjah kat outlet Bangi nie.. Insyallah, nanti aku update kat I'm Yourss nie ek! :)

DSC_5381 copy
TQ so much my lovely Kak Ina & Family!
Tak rugi kan kak ko belanja aku makan?? hahahaha.. licinnn kann?? so nanti belanja aku lagik ek! muahahahaa.. :p

DSC_5376 copy
Thank You so much Abg Joi... we both happy sgt dpt dinner sama² with you guys se-familia that night!  Semoga Abg Joi dan Kak Ina di murahkan rezeki senantiasa hendaknya! :)

DSC_5354 copy
After a wonderful dinner, we both back to our budget hotel yg awesome nie!
Hotel nie takde lift... memang terbaekk lah utk aku yg sudah seperti ular sawa nak beranak nie buat exercise turun naik tangga!  hahaha.. serious weii.. sumpah aku tak tipuu.. lepas perot aku dah reda
² skit.. aku turun naik tangga nie sebanyak lebih kurang 15 kali okkkkk!! gigih aku buat jugak sebab kalau aku tak buat.. gamaknye aku masuk jer dlm bilik.. confirm aku terus tido! ohh... veryy bad for health! cannoott cannottt.. So lepas dah buat senaman skit.. baru lah rasa tenang & nyaman nak tido dlm bilik yg gorjes itu!  Kalau tak... terasa seperti menunggu masa nak beranakk jerk bile perott kerassss mengejung! Ehh.. ko penah rasa ke camne rasa nak beranak tuh gonjeng??? :p

10 comments:

:: Riri-Fatieha ::~ said...

hik hik, tajuk entry kak niena selalu je gmpak2. tom yam merah tu nampak sedap.

Anum said...

wow sedapnya tgk ikan stim

Unknown said...

Gambar bukti kekenyangan diterima mahkamah muhhahahaa...

kazmyra afkar said...

sangatlah sedp tengok ikan siakap tu..

my everything said...

MCMANE I ORANG MANJUNG BOLEH TAK SEDAR AKAN KEHADIRAN INI SEMUA?? HAHAHAHA OK LEPAS I NAK TRY LA JUGAKSSS HEHEHEH TQ NEENA COMEYY.. LAMEE DAH TAK COMMENT KAT FB OR BLOG U NI HUHU KEBIZIAN MELANDA DIRIKU HUHU

Mally said...

Hai kak Neena
Yg beancurd tue style sizzling..
Saje nk bgtau

im yourss silentr reader.
hehe

Anonymous said...

mak aiii
seb baik blom puasa lg
terlior nengok hehee

Abil Fikri Ahmad said...

Laaa ingatkan betul2 la dia makan bersama ustaz Azhar Idrus..gambar jea rupanya...tipah tertipu, tipah tertipu!!

Unknown said...

bestnya ada org belanja mkn nyam2...

ellynadyra said...

open kt bangi dah, sedap masakan dia yg kt bangi tuh, aku fail sket bab seksyen, but exit tol kajang, terus sampai ujung T junction, turn left second traffic light kedai belah kiri, selamat mencari! Nanti aku tgk2kan seksyen brapa ya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails