COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, January 17, 2012

DUIT NUFFNANG ~ Dah Selamat Aku Leburr @ Juicy Couture New Scottie Embroidery Daydreamer Bag!

*tutupp muke dengan bantal buusssyuukkk.. laluu di ciummmm dan di pelukkk erattt dan teruss nyorokkk bawah selimutt*

First time nak bercerita pasal duit Nuffnang kat sini.. so tu yg rasa cam nak terkucill... muahahaha.. ye lahh.. org lain dah jauhh beli macam2 dengan duit hasil penat lelahh berbloggin.. ko?? baruu nak startt gear satu!  Start bloggin in January 2009..  tapi start letak Nuffnang kat blog sendiri by the end of year 2010! giler jakiiii aku nie tentang Nuffnang! selalu lah dengar org dok gebang2 pasal Nuffnang.. Nuffnanggg!! tapi sikitt pun aku tak amik pot! pendek kata.. ku bolayannnnnnnnnn!!!

Wahh.. kalau org dengar cam kerekkk jek kann.. org kasik duit free.. ko takmo??? Sorry.. bukan takmo.. aku nie waktu mula2 start blogging.. adelah femalas lifasss nak fikir bende yg memening kan kepala hotak aku!  Tak koserr aku nak godek2.. telek2.. apakah itu Nuffnang??? Camne leh dpt duit free?? boleh percaya ker org leh kasik duit dengan hanya  ko update blog ko sendiri??? see.. jakunn jakii kan si gonjeng nie???

So... yang aku tahu.. aku berblogging adelah atas sebab musabab satu perkara saja.. i..e. memang hobby aku adelah berblogging.. aku suker menaip (sib baik ade typing skills.. leh lah type panjang2 berjelaaa.. kalau takat patok ayam punyer style.. rasanye I'm Yourss nie sebulan mungkin satu entry jek kot) .. then aku treat I'm Yourss nie just like my own diary.. bukan niat utk dptkan uwang ringgit... ataupun mahu menjajaaa cerita suke duke untuk meraih perhatian sesiapa...  Basically I'm Yourss = Mine!! ;)

En. teman kan peminattt fanatik si I'm Yourss nie.. kalau sehari aku tak update.. kecohh tanyer apsal tak hupdate?? wahh.. ko suker bacaaa.. aku nie yg penah nak kerah ideaaa nak update ko tak fikir?? itu belum lagi nak susun atur gambar segala! dia ingat keje update blog nie macam makan kuaci gamaknye! ahhaa.. tapi aku tetapp nak say TQ lah pada laki aku tuu.. coz kalau tak disebabkan dia.. rasanye till now aku tak merasa gak kot duit Nuffnang nie.. dia lah yg memberi aku semangatt kesukanan utk aku betol2 check apakah itu NUFFNANG!

Before aku kenal apa itu Nuffnang... En.teman lahh yg tiap2 hari dok memaksa aku amik tahu pasal Nuffnang tu.. ewahhh.. macamm dia tu seorang blogger tersohorr pulak! bukan main dia tahuu pasal Nuffnang kann?? tapi korang jgn tak tahu.. dia memang tak tahu punn apa itu Nuffnang secara detail.. yg dia tahuu... Nuffnang tu boleh buat duit... so dia kata.. why wanna waste when you can sambil swim sambil earn some money? Amiik kauu sekali dia speakingg Londonnn!!

Dah dia dok membebel cam mak nenekk tiap2 hari pasal Nuffnang nie.. tiap2 hari dia suruh aku amik tau pasal Nuffnang.. waimaaa.. aku dah bosannnnnnnnnnnnnn!!! So aku pun gagahh kan lah diri mengOOgle apakah itu Nuffnang.. how does it work? camne aku leh dpt duit.. baca blog blogger2 hebat di Malaysia.. waaaaaa.......... terkesimaaaaaaaa jap!  mulutt ngangaaa sampai tak leh katup! :p

Aku nie cam ade masalahh paranoidd sikit ngan duit2 free nie.. bukan eksyenn.. tapi ye lah cam tak percaya jek lah kan.. camne leh dpt duit dengan hanya ko menaip??? sumpah rasa cam tak logik arr! ahahaha.. tapi setelah di skodengg... dan amik tahu secara detail about Nuffnang.. baru lahhhhhhhhhhh nak Percayaaaaaaaaaaaaalahhhhhhhhhhhhhhh!!!! ngeeeeeeeeeeeeeeeee~~~~

Hagak tak hagakk.... Sampai dah ke tahap leh buat tutorial about Nuffnang lagii kauuuu!! waaa.. budget cikgu2 sikit bile dpt buat tutorial nie.. ahaahaa... ye lah org kata.. ade ilmu jgn kedekut.. nanti tak berkat! muahaha.. So sapa2 yg masih blurr about Nuffnang.. gie lah terjah ke entry aku yg INI dan yg ITU!  Kalau agak2 dua entry tu tak cukup info.. ko gOOgle jerk lah.. mesti ade nya blogger2 seantero dunia nie yg hapdet about Nuffnang nie!

Ok.. Introduction bukan main panjangg.. biasalah.. sapa yg tak kenal Neena The Gorjes Gonjeng.. kalau dah start bercakap / menulis.. memang mukadimahhhh akan panjang berjela.. so sila bawak bertendang ngan perangaii sengal dia nie! biasalah org makin tua nie dia memang makin nak banyak membebel! :p

So... back to my actual point or motipppppppp... SHOPPING WITH NUFFNANG MONEY!

Yeeeeaaahhhh!!!! Yeeeaaaaaaaaahhhhhh!!
*pastikan meneran cam Bandi Amuk*

Kutipan tabungan Nuffnang sepanjang 3 tahun ber-blogging nie tak lah sehebat ataupun selebatt mana pun kalau nak dibandingkan dengan blogger2 tegarr lagi hebat yg diluar sana tuu... but Alhamdulillah laa... boleh lahhh takat beli seketuii barang yg aku rasa aku dah... "Jatuh Cinta Lagi.. Lagi-Lagi Ku Jatuh Cinta..." - nyanyian Matta Band which en.teman kalau boleh nak banned lagu nie sebab aku selalu nyanyi bile tiap kali menyoping! hahahaa...

Serious nie semua akibat penangan Year End Sales punyer pasall lah nie.. lagi pulak first time masuk butik Juicy Couture... so sifatt jakun jakii tu meneball sikit.. mata melilauu tengok macam2 kat dlm butik tu.. tengok sana.. eh cantik lah yg nie.. ehh.. cantik lah yg itu... ehh.. lawaaa nyaa yg ini.. eeiii.. comell nya yg ituu... haaaaa.. memang sumpahh aku boleh jadik gilakkk bile duduk dlm outlet JC nie taukk???

Org kata.. hasutan syaitonnn nirajimmm nie memang kuat!! so kene guna akal kewarasan maknusia nie sebaik mungkin.. mula2 cam rasa takpe lah.. takmo lah beli lagi.. baru jek leburrr duit kat Aigner.. takkan nak tambah lagi satu kot??? maukk kene felemffanngggg ngan en.teman!  so otakk perlu ligat berfikirr... pusing2.. ronda2 kengkonon cam berlagakk takat window shopping semata... walhal otak aku ligat berfikirr camne nak dapatkan si DiA ini yg sudah pun membuatkan hati ku gundah gelana!

DSC_0340 copy
*Lagu Jatuh Cinta Lagi by Matta Band*
Pertama kumelihatmu...
Bergetar rasa hatiku
Berdebar-debar jantungku...
Mungkin ku suka padamu...
Ketika kumelihatnya...
Berdetak-detak di dada...
Mungkin itu suatu pertanda...
Bahwa ku suka padanya......

DSC_0348 copy
Jatuh cinta lagi....
Lagi-lagi ku jatuh cinta....
Harus bagaimana... ku ingin memikirkannya...

TINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*idea geliga tetiba terpacul di kepala hotak si gonjeng*

#Ungkapan yg berlegarrr dlm kepala hotak sendiri#

"Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................... duit Nuffnang yg dah collect sepanjang 3 tahun... tapi masih belum redeem tu nak dibuat apa?? adelah lebih baik kalauuu aku beli bendealah yg aku dah TERbekenan nie... at least nampak barang nya.. So bile tengok beg JC nie.. ingat duit Nuffnang... ingat duit nuffnang.. ingat beg JC nie... eerrrmm.. idea nie mesti jalan punye!"

Maka idea yg ala2 beras bernass tu ku utara kan ke en.teman!  mamatt tu mula2 cam geleng mengelengg kepala cuma tinggal tak tepukk dahi sebab kerakussan binik dia nie menyoping di hujung tahun.... tapi aku ckp satu jek kat dia... 

"Bee.. waktu I tengah jumpa barang yg I dah berkenan nie.. baik lah I grab! lagipun dapat 50% discount tuuuuuuuuuuuuuuuuu... rugi kalau tak beli.. lagi pun harga dia lepas less betoi2 ngam ngammmm ngan jumlah collection yg dok ade dlm tabung nuffnang tu...  So I grab this beg ek sebagai kenangan berbloggin??  :D *sambil wat senyum simpul yg paling cutee*  

Bee kata OKKKKKKKKKKKKK!!!!! 
Yeaaaaaaaaayyyyyyyyyyyy!!!!!
Gelek-gelekkk bontotttt!!!! 

DSC_0343 copy
see.. tatapppppp rebennn kannnnnnnnnn???
Soo jgn salahkan aku naperrr hati aku menggila kat beg nie! :p

DSC_0344 copy
J = Johari! hihi...

DSC_0345 copy
Aaauuwww!!  siap ade cermin berbentuk LOVE!
Tapi satu tak berapa nak setujuu.. yg slogan tu nak perli aku ke apa tuu????
*sambil angkat sebelah kening*

DSC_0347 copy
menatang nie punca salah satu hati aku jatoh gedebuk!

JC1
Waktu sessi testing-testing!
Oucchhh!! Can I buy your the JC Mirror??
Dah berkenan jugakk dengan mirror gorjes dia tu! uhuhu...

Aku rasa beg nie sangatt santai.... sangatt sesuai utk gie holidayyyy!! If not aku nie gie holiday dok carry lahhh beg yg the one and only the blackyCoachie tuuu!  itu lah beg gie holiday.... itu lah beg gie tengok wayang.. itu lah beg gie kenduri kendara... itu lah beg jalan-jalan carik pasal...  semuapun beg itu.. so since dah ade beg JC nie.. boleh lah bawak keluar utk aktiviti2 santai.. ;)

DSC_0357 copy
Tak sabarr nak melaramm pammmmparammmmmm with the JCs on next vacation!! *________________*

Aku nie seorang collector tegar paper beg! adelah sedikit tensiii biler aku tak dpt nak buat collection paper bag dari Juicy Couture nie!  sebabbb?? coz it is Sales Items! so semua sales items yg di purchased... memang diaorg tak boleh bagi their signature paper bag! mehcikkkkkk!!!!  takpe2.. insyallah ade rezeki lagi nanti.. akan aku pastikan utk shopping barangan JC bukan di waktu sales so that aku boleh dpt paper beg dia yg gilerr chomelll itu! nguuuuuuuuuuuuuuuu~~~~~
JC5
Saya skg peminat fanatik JC! :)
So agak2 berbaloii tak bile shopping di Juicy Couture secara FREE???  Ye lah.. free lah biler beli slipper JC tu aku guna voucher yg RM120 tuuu... then yg beg JC ni pulak aku beli dengan guna duit dari Nuffnang!  Alhamdulillahhhhhhh... rezekiii yg ibarat sambil menyelam minum air... nie yg makin sayanggggggggggg sangatt sangatttt ngan Nuffnang nie!!! meh nak pelokk ketattt-ketatttttttt mehh... *big hugss*

Aku memang belum redeem pun lagi duit dari Nuffnang tu.. takpe lah.. saja sukerrrrr tengok dia beranak pinakkk dan duduk dendiamm kat dalam tu.. hehehee... so nie aku shopping in advance guna duit sendiri dulu.. esok2 biler dah cash out kan... masuk jugakk ke account sendiri...  sama jek tolak tambah darab bahagi nya! :D

So setelah aku melakukan shoppingann yg mengilaaa ini.. maka dengan ini aku telah punnn berjanji pada diri sendiri dan juga pada en.teman yg aku TAK akan shopping lagi beg sampai hujung tahun nie dan kalau boleh sampai tahun depan jugak.. siap pesan kat en.teman.. kalau aku shopping jugak... (kot2 terlupa atau buat2 lupa) aku memberi kebenaran pada en.teman utk berikan satu Tamparannnn yg kuat tapi manjaa kat pipi aku so that aku sedarrrrrr!!! isteri kalau degil & melampaui batas memang patot kene tampar kan?? so deal!

Dah sampai situ jek lah penangan Year End Sales (YES) aku... actually slipper & beg JC nie adelah shoppingan terpijakk!  kalau tak pasal voucher dan jugak duit nuffnang... mesti aku tak shopping pun kat sini!  dan serious inilah shoppingan YES yg paling hebat penah aku rasa dlm hidup aku... *senggeh sampai cuping telinga*
JC4
Mamat yg semakin hari semakin hensem (sila muntah hijo) nie shopping apa during the Year End Sales???
Ikutkan aku takmo hapdate.. sebab dengki dia punyer shopping lagi melampaui tatasusila dlm menyoping!
Tapi kalau aku tak hapdate kangg.. dia kata tak adil lalu menjadik murrkaaa..
So tau apa akibat kalau RAJA dah murka???
OK Bai!

14 comments:

Pinkjambu said...

huwaaaa beg itu cantikkkk!!!

InaAchik said...

CANTIK CANTIK!!!

fuhhh... semput baca karangan berjela. tapi klako bila baca tang "makin tua makin banyak nak membebel..." hahahahaa... mmg btol pun! :p

x sabar nk tunggu update sopingan en teman yg super giler! penat jadi cameraman sampingan. ;p

shuhadah Zainol said...

lawa beg JC tu...shu pon dah terbekenan.. berapa RM kak?

Aini said...

ok beg baru santek sangat2... memang santai habis.. Meh nak pinjam..hehe

Qaseh Suhaida said...

bukan lebur la neena melabur utk beg kegemaran xsalah hu huuu

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

dah simpan 3 tahun??

kompom banyak ni.....

hehe

Mimy Hamid said...

wow JC gitu...ala ala jiwa remaja kannnnnnnnn ko neena...syg nuffnang lagi nant lgi banyak BE masyuk....aku nuffnang every month claim tp masuk bank..duit nak lebur kat anak ..Insya Allah

cik fadh said...

wuaaaa syoknyer shopping ! Y.E.S kali ni, xde mood nk shopping plak . ntah kenape..hihi..tp tgok akak shopping ni, mcm da tergerak ht plak nk bershopping..adoiii

mekchu said...

org tua2 kata 'lekatkan' duit yg kita dpt tu so that senang kita nak ingat.. dan mekchu pun sedang mengumpul jumlah NN.. tp nak beli apa tak tahu lg..

beg itu sgt santik.. mekchu suka suka suka :D

bonda dadif aka akish said...

beb!mmg cun....beg tuh...

tihihjihihi...

=)

mrspuex said...

beg yang very the cantek tauu...:D

wAnNy said...

waaa,,mmg info btl..saya pon selama ni main bedal je letak nuffnang.patut x naik2..tq atas tutorial INI dan ITU tu,,btw,beg cantekkk ;)

Rinna said...

Good taste Neena.. Sgt cantik laa.. :)

Wawa T said...

stylo nya bag JC.. wah banyak tu earning nuffnang.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails