COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, November 9, 2010

Mengimbau Detik Pertunangan Ku_Part 1!



Hohoho... walaupun dah 6 tahun berlalu... hari nie aku tetap nak abadikan detik manis dalam hidup aku satu masa dulu... errmm.. since aku pun start berblogging tahun lepas... so banyak peristiwa2 manis dalam hidup aku before that yg aku tak dpt nak abadikan dlm blog kesayangan aku niee..   but now.. since aku akan menyambut ulang tahun perkahwinan yg ke-5 tahun minggu depan.. insyallah aku try the level best tuk kongsi saat2 manis dalam hidup aku sewaktu bergelar tunangan org & jugak bakal isteri orang satu masa dulu... I'll try to blog out majlis pertunangan, majlis akad nikah, majlis bersanding & majlis bertandang... gambar banyak gilerr actually.. in case kalau aku tak sempat nak abis kan semua citer nie dalam masa terdekat.. I still will continue day by day... month to month... harap2 dapat lah selesaikan before new year nie! hehehee....

Ok.. for entry part 1 nie.. kite mula kan dengan barang2 hantaran waktu majlis pertunangan aku 6 tahun yg lalu.. fuh.. cam tak caya jerk dah 6 tahun berlalu.. huhuhu... actually biler aku tengok balik brg2 hantaran aku nie cam jelesssss pun ade ngan org2 skg punyer hantaran... ye lah.. times flies! zaman berubah.. kalau tengok hantaran aku nie cam tak lah sebest org skg punyer hantaran.. org skg banyak yg canggih2 brg hantaran nyerr... huhuhu... takpe lah.. tu semua tak pentingg.. yg pentingg ade brg hantaran dan ade org nak kat ko kannn... buat nyer takde org nak?? lagi lahh.. jgn lah harap nak ade brg hantaran pung! hahahahaa...

Ok kite mulakan dari barang2 hantaran dari aku kepada en. teman yer!

DSC_2300
Sirih Junjung!

DSC_2321
Kek!

DSC_2318
Puding!

DSC_2319
Bunga Rampai!

DSC_2316
Buah-buahan!

DSC_2315
Samping utk majlis nikah!

DSC_2310
Persalinan Baju Melayu utk majlis nikah!

DSC_2306
Sweetss!

DSC_2301
Bunga Telor!
Semua barang2 hantaran tu family aku yg deco secara gotong royong.. seronok kalau wat kerja2 nie sendiri.. dpt kite berjimba bersama ahli keluarga just before majlis kite berlangsung!  kalau tempah kat org cam busan lak kann.. tau2 dah siap jerk!  but the credit nyer plak kalau tempah kat kedai.. confirm lah cantiksss giler barang hantaran ko lepas dideco oleh mereka2 yg professional kann.. so apa pun tetap ade pro and cons! ;)

Errrrmmm.. nie yg aku frust with my official photographer!  waktu zaman tu tak banyak photog2 pro cam skg nie... nak carik satu yg pro pun payahn giler. cina ramai lah.. kalau nak carik melayu memang payah.. kalau cina mahal bebenorr lak harganyer time tu.. kalau melayu nie leh lah tahan murah sikit... tapi tu lah.. keje nyer tu kengkadang leh wat kite sentappppp!!  boleh pulak barang2 hantaran dari pihak en. teman ke aku tak disnap satu persatu cam aku punyer tuu...  yg pelik side aku ingat lak dia nak snap.. yg belah en. teman terus kelupaannn gituu....

DSC_2337
sib baik lah ade gambar nie.. leh lah nampak sikit2 brg hantaran dari en. teman tuk aku... en. teman punye hantaran yg warna merah putih tuu.. ade kek, ade bekas cincin tunang.. ade baju kurung moden sbg persalinan pernikahan.. ade sirih junjung.. ade coklat.. ade bunga telor dan jugak ade buah-buahan!

Kami punyer dulang hantaran tuk majlis bertunang nie adalah 9 berbalas 7... believe it or not.. some of brg2 tu cam bekas cincin.. dan bakul buah tu masih lagi berada dalam simpanan aku.. even reben pink yg letakkan sebagai hiasan atas samping & baju melayu tu pun masih ade aku simpan! hehehe... 

Ok.. will continue my engagement occasion on next entry yeah! ;)


11 comments:

Queen said...

masih ada..tapi rasnaya neena punye gambar lagi santek dari nik punye yang cuma 2 tahun lepas..hahhahah

shuhadah Zainol said...

ada nampak dulang red apple & strawberi kat pic last... cam menariks....inspirasi tu...hihihi... tertarik...:)

Rizziela said...

wah! sungguh best sekali..mengimbau kenangan manis yg lalu

Softtouch [Hanim] said...

bagusnya masih simpan..sy xdelah simpan reben2 tu..bagusnya neena..kenangan tu...

Mimy Hamid said...

ni yang aku suka nak tunggu ni...walaupun pernah tgk real album tp tetap sukeeeeeeeeee

NeenaAnuar said...

Queen:
owh ye ker? hehehe.. TQ! :)

NeenaAnuar said...

Shu:
ha'ah.. betoi tu.. abg nuar bagi epal + strawberry... hah! boleh2.. jadikkan sumber inspirasI! :D

NeenaAnuar said...

Rizziela:
hehehe... :D

NeenaAnuar said...

Softtouch [Hanim]:
hihihi... neena pun tak sangka leh simpan some of it sampai skg dear.. :)

NeenaAnuar said...

Mimy:
huhuhu.. TQ very much bebb!!! muaaahhss!!! :D

azzey said...

Neena: Brg2 hantaran yg sweet mcm org nya jugak!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails