COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, July 9, 2010

Rasa Cam Nak Termuntah!


Hari nie aku masih lagi MC! semalam terukk giler rasanyer.. dengan demam yg turun naik... di tambah ngan running nose + batok tanpa henti! end up sampai rasa mual nak termuntahh... semua ade dah datang menyinggah! phew!! giler kuat virus yg serang aku kali nie!


Selera makan jgn ckp lah! memang rasa nak muntah sbb perott dah masuk angin... pastu kene makan ubat yg kuat2... camner ubat nak lawan kalau makan tak banyak! Biler mual aku carik asam! owh nikmatnyer rasa biler dpt asam! owh! baru aku tahu... camgitu rupenyer perasaaan ibu2 mengandung biler mual2.... loya2... harus nak grab asam! Tapi yg pasti aku bukan lah mengandung! Aku mual sbb loya tekak makan ubat ubatan yg banyak sangat! lekatttt rasa pahit payau segala! arrrgghhh!! biler selsema.. lagi lah mati segala deria rasa! Isk!!! So camner nak makan biler tak der selera... so aku paksa diri makan walaupun sikit... and at the same time kene control supaya tak termuntah belahak lepas makan... end up alhamdulillah... tak sekali pun aku memuntahkan apa yg aku makan!

Tadi pagi gie check doktor.... temperature around 38... masih ade demam! So doktor tambah lagi satu hari MC hari nie... dia kata rest betoi2! Memang aku pun tak suka lah nak MC lama2 nie! nanti org ingat kite suke2 nak MC pulak! Tapi pada aku.... buat apa kite nak buat dajal dengan spreadkan virus yg ade nie pada org tak berdosa diluar sana?? sbb aku sendiri sakit hati and panas hati ngan org2 yg dah tahu tak sihat... tapi boleh lagi naik public transport... batok tanpa menutup mulut.. slumber mak bapak dia jerk main lepas sana sini! Serious tak der kesedaran sivik! So pasai aku tak suke org buat camgitu.. maka aku sendiri takkan buat camgitu pada org lain! tadi sepanjang keluar dari umah nak jumpa ngan doktor pun aku sepanjang perjalanan sampai lah berjumpa ngan doktor aku tutup mulut aku ngan sapu tangan! sekurang2nyer kite prihatin akan org lain sekitar kite... jgn lah amik sikap endah tak endah jerk kannn....

Ade berkemungkinan yg aku dpt infection nie waktu kat dlm LRT hari tu.. sbb ade 2 org belah kiri & kanan aku.. dok batok kong.. kongg.. kongg... tanpa menutup mulut... bersin tak tutup mulutt.. so yg tak berdosa tu aku lah sapa lagi.. ngan free2 jerk dpt infection tu.... sbb tak lama jerk lepas dari keluar LRT tuu... aku dah leh rasa dah yg tekak aku rasa lain macamm jerk! So pleaseee lah! sapa2 yg tak sihat tu.. elakkan lah dari naik public transport... atau pun nak tunjuk rajin pegi gak keje.. sbb tanpa kite sedari yg kite sebenaryer menyebarkan virus pada org lain yg tak berdosa!

Then ade gak sesetengah manusia nie yg berperangai tak boleh blah... biler dia batok @ bersin tak tutup mulutt.. then kite wat reaction cam tak selesa.. so kite tutup lah mulut & hidung kitee... teruss dia pandanggggggggggg kite semacam pulak! cam kite lak yg bersalah! tau pulak ko rasa bersalah kann biler aku tutup mulut aku! haaa.. so lain kali sila belajar tentang kesedaran sivik sikit yer! ^_^

Now aku nak minum air kelapa... tapi en. teman kata air kelapa tu air penawar... so nanti tak guna aku makan ubat sbb air kelapa tu nanti neuteral kan ubat2 yg aku makan... betoi ke yek?



15 comments:

Nur Irfan Juezrie said...

akak take care k!! mkn ubat supaya cpt baik..

shuhadah Zainol said...

akak... jaga diri yer.... gunakan masa cuti ni ngan rest cukup2 k...

InaAchik said...

laaaaa... kesiannya... igt dah kebah dah demam ko...
take yer mak cik... rehat cukup2... esok nk mkn roti canai ni... hehehhe

ieda said...

salam kenal dik ..

nice blog dan akak suker tgk gambar neena dlm kajol weeding dress tuh .. soo sweeet :))

Pepel BoNda AmaNi said...

get well soon my dear...jangan demam lagi..esok kan kita ada date... :P

Unknown said...

tinggi ur temperature...kene rest betul2 & minum air bnyk2 taw...kalu demam mmg elok minum air kelapa tapi ubat lak mati...yg penting ur suhu kene turun take care...

azzey said...

Neena: haah, png jg dgr org tua2 kata...air kelapa tu penawar...yg penting rest, mkn ubat.....get well soon hokay...

NeenaAnuar said...

Jue:
thanks jue!

NeenaAnuar said...

Shu:
thanks shu! ;)

akak... jaga diri yer.... gunakan masa cuti ni ngan rest cukup2 k...

NeenaAnuar said...

Iena:
thanks beb! ;)

NeenaAnuar said...

ieda:
hiii.. salam kenal sis...

thanks sooo mucchh! and TQ coz sudi visit my blog!

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
TQ dear! ;)

NeenaAnuar said...

POSH:
tu lah.. tinggi betol this time my temperature! btw, thanks dear!

NeenaAnuar said...

azzey:
yeaa... tu yg tak minum tu walaupun teringin.. hehee. thanks beb!

azzey said...

Neena: welcome dear....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails