COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, March 14, 2010

MATTA Fair ~ March 2010


Every year... Aku takkan penah missed pegi Matta Fair! setahun 2 kali during March & September... 2 kali jugak lah aku akan ke Matta Fair yg berlangsung di PWTC.. sib baik ade LRT direct from Ampang.. lagi best biler naik LRT free sbb aku pakai monthly pass keje jerk... nak bawak kereta baik tak yah! belum sempat sampai sana confirm aku dah stress!


Semalam seharian aku berada di PWTC... memang flat rasanyer hari nie! waktu berjalan tak hingat.. biler dah balik umah baru terasa sakit sana sini... hehehehe...

Ok lah... aku tak nak bebel panjang2... jom tengok gelagat aku sepanjang berada di sana... sambil tengok gambar sambil aku bercerita okk....


_DSC0049 copy
Sapa2 ade Eon Bank Matta Fair Credit Card... korang leh masuk free jerk... tak yah bayar entrance fee RM3 per person tuu... sib baik en. teman masih ade matta fair credit card nie.. so free lah kami masuk sbb satu credit card entitle for 2 pax... and then korang pun tak yah naberebut-rebut & beratur panjang tuk beli tiket sbb korang akan dpt VIP counter tuk beli tiket tu...


_DSC0054 copy
Haaa... camgini lah keadaan kalau tak der matta fair credit card... ramai lah org sikit.. kalau tak nak ramai.. dtg lah awal2 pagi yerr...


_DSC0056 copy
Biler dpt 'gelang' nie baru leh masuk Exhibition Hall yer...


_DSC0077 (2) copy
Tiap kali kalau gie Matta Fair.. tak sah kalau aku tak jumpa & bergambar ngan maskot! tahun nie aku jumpa ngan maskot dari Korea @ Korea Booth! (si maskot pink nie gie block lak Hero Winter Sonata kat belakang tu! Haihhh!!)


_DSC0078 (2) copy
Adekah aku akan ke Koreaaaaa?? Wahhh.. memang salah satu tempat idamann aku niee... nak sgt gie tempat winter sonata tuuu.... huhuhuhu....


_DSC0085 copy
Hah!!! Sapa nak pegi Maldives macam aku pegi tahun lepas!! Cepattt!! go and grab your good deal here!! Buy 1 Free 1 for gorund arrangement only yerr.. flight tiket tak termasuk... sama cam yg aku purchase tahun lepas gak lar with the same travel agent... memang tak der agent lain kat situ yg buat offer for Club Med melainkan Holiday Tours & Travel jer... Selain Maldives.. korang leh gak pilih Club Med Bali... Bintan... Mauritius... & Phuket... adekah aku akan ke Club Med Mauritius pulak kali nie? Jeng... Jenggg.. Jenngggg.... hehehee...


_DSC0091 (2) copy
Adekah aku berada dlm flight?


_DSC0093 (2) copy
See siap ade Steward & Stewardess kat depan tu...


_DSC0094 copy
1st Class seat!


_DSC0098 (2) copy
1st Class Treatment!


_DSC0096 copy
Dan rupenye hanyalah sebuat bus express... giler changgih bus nie ok... memang sgt2 selesa lah... kire bus nie more on executive coach.. dia travel from Singapore - KL... perjalanan mengambil masa 5 jam... harga aku lupa lak nak tanyer.. tapi rasanyer satu perjalanan dlm RM100++ camgitu... kalau aku rasanyer lagi prefer naik bus nie kot dari Air Asia.. cuma ko cepat ngan lambat sampai jerk lar... hihihihi... Oh ya.. bus nie singapore punyer bus.. bukan Malaysia.. kat malaysia Sani Express jerk yg guna the same bus i.e. brand SCANIA product of Europe! Biler ckp pasal Sani Express teringat accident yg meragut nyawa tu.. tapi itu bukan salah company Sani Express... tapi salah DRIVER!!! bus dah changgih tapi kalau dah org yg bawak tu tak betol... memang tak betol lah jadik nyer!


_DSC0099 copy
kaki dah penat... kepala dah berat... fikiran dah buntu sbb banyak sgt offer yg dilihat... so, take a break jap kat Port Santiago Manila... hahaha...


_DSC0102 copy
Agak2 korang lapar.. gie carik booth Thailand! sbb diaorg ade buat Free Demo food cooking! hahaha.. cam phirana org dtg nak amik seciput jerk free food tu.. tapi rasa... perrrgghh.. memang sedap!! aku kan ker thai food loverrrr.. harus lah aku tak melepaskan peluang tuk jadik phirana jugak... hihihi...


_DSC0126 copy
Dah makan.. jumpa burung lak! haiii.. macam2 bende lah ade dlm hall nie...


_DSC0129 copy
Tadi enggang.. nie Parrot lak... burung ORI tau tu.. bukan dummy! tapi dah jinak lar.. burung2 nie kat booth Bird Park KL...


_DSC0075 (2) copy
Motif gambar nie?


_DSC0076 (2) copy
Satu permandangan yg biasa tuk di lihat di sekitar kawasan exhibition hall... Bincang.. jgn tak bincang... nak dptkan the best & good deal tuu... hehehehe...


_DSC0141 (2) copy
Ckp org!! Dia sendiri dah flat tak sedorr!! kihh.. kihhh...


_DSC0132 (2) copy
Akhirnyer! Jeng.. Jeng.. Jenggg.... :D


p/s: masih ade masa pada korang2 yg nak pegi Matta Fair hari nie.. dia tutup kol 10:00 mlm.. so jgn lepaskan peluang tuk dptkan offer2 yg menarik disana.. di sanaaa.. di saaaaaaaaaaaannnnnnaaaaaaaa...

22 comments:

LiAnA said...

ikutkan akak teringi nk pegi.. tp hubby ckp org mcm kita tak layak kikiki.. bukan sbb apa taw.. sbb time keje hubby yg tunggang langgang.. kang dh fix date ctk2.. sekali hubby kena oustation kan ke parahhhh...

its me said...

weh ko pg mane lak kali ni..best tul...aku hanya tarik kulit boy suh tgk gambo kat blog ko ni....ampeh tul laki aku tu tak reti ker nak berjalan macam ni ekkk...kalau pc fair tu tak penah miss...yg matta fair ni tak mo piun die bawak aku.....hangin jer..

weh sgt best ekkk pg jenjalan...nape la boy tak mo kasi die nye ccard kat aku..tau la aku menjahanam kan nyer...

gambo kat sini byk yg tak leh bukak ....penat aku tunggu die load...berulang lagu i'm your dah aku dengar namun gambo tak gak terkeluar..besau kot nyer...

NeenaAnuar said...

Kak Liana:
ohhhh.. hehee.. tapi kan kak.. kebanyakkan tempat2 yg offer during matta fair nie.. diaorg tak strict.. kite just perlu bayar minimum payment camgitu... pastu tarikh tu bergantung pada resort tu lah.. ade yg valid tuk 6 months and paling lama dlm setahun.. then akak boleh jerk nak tukar2 date nyer biler.. diaorg tak kisah asalkan date yg akak nak pegi tu ade kekosongan..

pastu kalau akak purchase during matta fair nie.. kebanyakkan tempat2 holiday nie diaorg takkkan kenakan surcharge during school holiday or public holidays... tu yg untung tuu...

takper.. bulan 9 nanti akak leh jenggah2 lagi matta fair nie yer.. ;)

NeenaAnuar said...

Aireen:
pegi mana tu... tungguuuuuuuuuuuuu... hehehehehe...

takper beb.. nanti pujuk boy tuk pegi matta fair bulan 9 pulak yer... so ko better plan out baekk punyer tuk make sure dia ikut ko nanti... hehehe...

ehh.. ye ker? alahai.. sian ko.. anyway.. ko pakai line apa beb? berukband or streamyx? kalau berukband memang kantoi sikit aarr.. sbb gambar2 aku memang bersaiz agak besar kat sini.. sorry yer! ;D

Lady of Leisure said...

bestnya neena.. holiday lagi ya nanti.. tak sabar nak tahu ke mana pulak destinasi neena this time.. really enjoy reading your previous entry bout all your vacation.. best sangat..

p/s: kalau nina suka lagu kat my blog tu try masuk mixpod and search 'degung sunda'.. banyak lagu2 mcm yg nena suka kat situ... nanti try k.. :)

CuppyCakeMommy said...

wahhh..makan angin lagi kamu ye..hehe..bestkan bercoti2 neh.saya juga suka tapi tak sempat nak pergi matta fair dis weekend.baby tak sihat..tunggu sept la kan ..

neena,i guuna streamyx..still some pf ur pic takleh buka..apsal tah..i nak tgk..suka ol da picas kat blog u neh

Marlia said...

bestnya... mek tak dpt gi tahun ni.. Mr.Hubby ada request something else la... takpa takpa bulan 9 nanti baca blog Neena, lagi mesti ada tulis pasal Matta fair, kiranya your blog macam fav reading book la... every single day kena baca... Kemanakah destinasi seterusnya? herm... **thinking sambil jari telunjuk mengetuk2 dagu**

Mimy Hamid said...

psst gi mana...sama cam eryn ..ai pun kena pujuk rayu encik tonang aku tengok blog u...sian tak?? samapi kena tgk satu2 place mana u pegi..alahai i ngan eryn sama je..pc fair terus mencanak...matta fair seribu alasan....

Unknown said...

ruginyer tak pi...dgr citer mmg berbaloi2...tomeila bergambo dgn maskot tu...nak gi mana tu...hehe
yang penting bess layan gambo hehe

Yaniez said...

bestnya.. yanie thn lepas dah g.. tahun ni igt nak g ngan hubby.. tp nak wat camne, diri ini tak sihat.. kena la tunggu next MATTA FAIR plak.. huhu

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestnya nak g jalan2..nak ikut..nak ikut..hehehehhe :P..this year dah xda travel jauh2 dah kita..kalau nak travel pun setakat KL-Kedah jerk la..huhuhuhu next year baru leh travel lagi...

NeenaAnuar said...

Lady:
hihihihi.. Thanks Lady! keep on reading keh! muaahhhsss!!

p/s: OK dear! TQ so much!!!!

NeenaAnuar said...

CuppyCakeMommy:
oooo.. ok.. takper.. bulan sept ade lagi.. nanti pergi lah jenggah2 yer..

OOooooo.. Ye ker? alamak nape tak leh nak bukak yek? errmm.. selalu ok kan? takper2 nanti I cuba check keh!

NeenaAnuar said...

Liea:
hohoho.. thanks babe! keep on reading keh! takper.. kalau ade kesempatan bulan 9 nanti gie lah jenggah2 matta fair tu yeah!

Hahahahahahahaa,.... Tunggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

NeenaAnuar said...

Mimy:
hehehehe.... takper.. go slow and steady babeh! pujuk pelan pelannnn.... mana tau satu hari nanti terbukak hati dia nak gie jejalan sana sini kannn... :D

NeenaAnuar said...

POSH:
yea.. biasanyer kalau matta fair nyer promotion memang berbaloi & puas hati lar ...

hihihi.. teruskan melayan gambo2 I yerr.. thanks! ;)

NeenaAnuar said...

Yaniez:
takper... coming september gie jenggah keh! ;)

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
jom lar itot! tapi sis tahun depan lagi bestt kan kalau nak berjalan... coz dah bertiga lar katakannn... :D

Suki Cida said...

mak ku beli tiket dublin pergi balik RM 2600 tuk 12 hari...berbaloi...

hang?? gi mana lak kali ni??? kih kih kih

NeenaAnuar said...

Cida:
memang berbaloi!! hang tak beli sekali kaaaa??? rugi wooo....

aku.. hehehe.. tunguuuuuuuu!!

Deqna said...

ala ngan aku pun nak berahsia gak ker? gitau lah aku kemana destinasi korang kali nie??

sonoknya jenjalan.. bagus tu, selagi ada peluang.. jgn lepaskan..pergi jer mana2 tempat yg diimpikan..

i'm happy for you fren...

Jodin said...

Ni pengalaman saya cari tiket ke frankfurt, germany di matta fair 2017.

Jalan-jalan cari tiket di Matta Fair 2017

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails