COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, November 18, 2009

Honeymoon @ Kamandalu Resort & Spa BALI!


Ishhh.. cam boring jer kan rasanyer blog aku sejak akhir2 niee... cam kurang meriah ngan gambooo2 lah... aku sendiri tengok pun cam busannn.. apatah lagi korang kan.. hehehe.. so jom lar aku nak ceria2 kan balik blog aku yg lately nie cam agak2 'suram' camgitu kan...


since esok hari yg amat bermakna dlm hidup kami suami isteri... so, hari nie aku just nak mengimbau kembali saat2 manis bulan madu kami berdua satu ketika dulu... i.e. empat tahun yg lepas... lepas 2 minggu bernikah... kami terus berbulan madu di... BALI!!

Kami menghabiskan masa bersama disebuah boutique resort di kepulauan romantis itu yg terletak di Ubud... Ubud nie terletak agak jauh dari bandar Kuta.. ianyer lebih kurang 2 jam perjalanan dari airport NgurahRai... Kenapa kami memilih tuk tinggal diUbud?? It's b'coz of privacy.. hehehe.. yg lah kan.. org baru kawin.. haruslah duduk tempat yg sunyi2... ternyata Ubud such a romantik place!! Ianyer merupakan terletak dikawasan tanah tinggi.. lebih sejuk & dingin udaranyer!

Ok lah.. malas dah nak citer panjang2 lagi.. jom layan jer lar gambo2 hanimunn aku pada 4 tahun yg lepas... muke mungkin ade ala2 senggal sikit... gambar pun ala2 kadar jer.. sbb masih lagi menggunakan compact camera ketika itu... so now just enjoy da picture keh!



Kami menginap di Pool Villa!
Hanya kami berdua disini!



Katil beradu!
Siap deco atas katil with Love Sign!



Such a romantik mode in da nite!
Uuuuuuhhhh.. perasaan time nie tak leh nak digambarkan lah!
Huhuhu... giler romantikkkk siottttt!!
Ngan lampu.. ngan kelambu.. ngan bau aroma therapy..
Kire complete lah suasana kat situ tukkkkk.......... Tettttttttt!
Hahaha.. dah tak yah nak imagine lelebih keh! :P


Ok.. Jom kite tengok bilik air dia lak kat sebelah pintu nie!



Tadaaaaaaaaaa... Ooopppsss...
agak2 aku pakai baju ker tak?
wakakakkaa.. biar lah rahsiaaa!
Bestt giler bilik air dia... Open concept ok!
Nampak tak betapa luasnyer kawasan kat luar bilik kiteorg tu...



Tadi dah mandi kat dlm..
Now kite mandi kat Private Pool pulak!
Yea... it is private... no body share with you for the pool!
Its all yours!



Aksi maut aku dlm swimming fulll!
Ikut suke ko lah.. nak mandi pakai baju atau pun tak..
Tak der sapa nak marah coz dah tentu2 ko punyer pool!
and also tak der sapa nak skodeng kalau ko tak berbaju pun...
coz tak der sapa yg leh nampak korang coz bahagian depan tu adelah hutan!
tapi aku this time sah2 aku pakai baju lar... sbb aku nak amik gambo kann!



Ha.. Nie view hadapan bilik kiteorg...
Kan hutan tebal tuu.. memang tak der org!


Swimming pool yg boleh tahan kedalamannyer!
And just nice for a couple!



Selain swimming pool..
ade jugak tempat tuk merelax-relaxkan diri...


Ooohhh... I really loike this! The Day Bed!
This was awesome!! both of us were sleeping there for hours..
While listening to da original sounds of birds & waterfalls!



Me.. berlatar belakangkan our Pool Villa!
Besarr giler ok tuk 2 org!


Some of other villas!
Aku suke sgt2 with greeny2 area nie!



Pasangan Pengantin Baru...
En. teman yg sgt kurus ketika itu! ahakss!!


Huurrrmmmm.... biler lah agaknyer aku dpt chan nak pegi sini lagi yerr... boleh tu memang lah boleh... tapi cost nak duduk sini nie agak mahal lar... yer lar.. nama pun boutique resort kan... haruslah mahal.. waktu aku pegi nie pun ade promotion @ matta fair.. kirenyer aku purchased during matta fair lah... aku dpt ngan harga RM1700++ for 3 Days 2 Nights for 2 person.. pada aku ketika itu agak murah coz aku duduk bukan bilik yg biasa2.. aku duduk bilik yg ade my own private pool... so, pada aku memang agak murah lah.. and ternyata berbaloi ngan service yg diberikan...

Tapi now nie biler aku survey2 balik kalau nak gie sini... mmmmmmm... tak kurang dari RM2000++ itu pun belum tentu leh dpt pool villa! ye lah.. dah 4 tahun lar pulakkan masa berlalu.. haruslah harga nyer pun berlalu pergi jugak... bukan berlalu pergi makin kurang.. tapi berlalu pergi makin naik.... hehehe... tapi tak per lar.. at least aku dah pun merasakan nyer kann... syukur sgt dah tuu...


Eh.. by the way... lupa lak aku nak bagi tau name of this resort yer... hah... nama resort nie adelah Kamandalu Resort & Spa! If let say korang ade lah peluang nak pegi Bali.. and ade uwang @ budget yg berlebihan.. tak salah sekali sekala memanjakan diri kalian disini ok! Kalau leh paww sang suami.. apa lagik.. paww jer.. wakkakaa.. jahat aku kan... kasi cucuk jarumm.... but serious!! Just trust me!! you'll never ever forget this place!!

Aku yg dah pegi selepas 4 tahun nie pun... till now masih berkesan di hati taww... rasa2 kalau lar ade peluang lagi lepas nie.. harus aku pun nak pergi buat kali kedua ke sini! ahaks!! *awas!! en. teman sudah merenung tajammm kearah ku...... larikkkkkkkkkssssssss*

p/s: kalau lar kat M'sia ade resort2 camgini kan best... kalau ade pun.. harganyer tak setimpal langsung tuk org local.. aku dah penah survey satu kat sunway resort.. lebih kurang camgini lar style dia... tapi harga... hah amik ko! satu malam = RM1500++ tak salah aku... errrmm.. pada aku cam tak berbaloi langsung tuk org tempatan!

9 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

tengok rega. jap nak telan air liur. tapi tak pe tempat berbaloi-baloi.

Marlia said...

bestnya... Rm1.7 k wow! that was cheap dengan privacy yang diberi... ni nak check out ni... Anyway Happy Anniversary yang ke 4 tahun ke?

Nanthini said...

kak neena.....i really really wish i can go to this place........wooooooo best giler......but u know wat...u are my inspire for vacation, holiday,honeymoon,love n so on....so u know wat i did....im going to bali.....n gonna going to stay at ADIDHARMA COTTAGE....kenal nama ni....sure kenal kan coz u stayed here for your second anniversary(if im not mistaken)........since it was within my budget so im going there for honeymoon.......woooooohooooo.....i book ready....but sure not shock like yours but atleast something kan.

Unknown said...

wow mmg percutian yg berbaloi2 hehe

paling bess posing kat bath tub tu yg mahal...hehe

siap ada swimming pool sendiri...lagi bess kalu nak romen pun takper..ini baru betul2 honeymoon...nice place la

nasaoji said...

nnt klu nak p jjln jauh2 nun, nak mintak advice akak ler... ;)

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestnyer sis...amoih cekcinyer.... :P nanti habis la orang utan kat dalam hutan tue kena ketumbit..wakkakaka..memang maut ok gambar kat dalam bath tab tue...i looiikkeee....
best kan tempat yang private xda gangguan cam nie..memang sangat2 berbaloi tuk honeymoon for the first time..suka...suka..suka...

mama-syira said...

bestnye tempat ni. tingin nak pegi. ada tak tempat yg romantik paling jauh kat indon yg ko boleh suggestkan? tapi takmo mahal2. hehe mintak advise le pulok.

NeenaAnuar said...

ina:
hehehee... tu lar kak.. sbb berbaloi tu yg rasa cam berbaloi jer bayar kann.. :D

Liea:
yeah.. just check it out keh! hehehe.. ha'ah.. yg ke empat lew... :P

Nanthini:
Yeah.. you should go if you got a chance dear!! hehehe.. thanks for your compliments.. yg elok2 you can follow ok... but the once which is not good.. better not! hahaha...

Yeah.. I've stayed at adidharma before during my 2nd wedding anniversary... not bad... & it is at kuta's town... it doesn't matter nanthini... as long as it's within your budget.. that's good enough... coz the most important thing is you must enjoy the moment together with your future hubby! :D

NeenaAnuar said...

POSH76:
yup! betol sis... kalau takat nak lari naked diseluruh kawasan bilik tu memang confirm no hal! hehehe..

nasaoji:
ohhh... no prob! anytime babeh! :D

Purplelicious:
hehehehee... cekcii kannnn?? malussssssss I tawww!!! *wat muka paling malu didunia*

hahaha.. siann.. tak pasal2 org utan kene ketumbit kan? huhuhu.. memang yg kat dlm bath tab tu mauutt abis.. sib baik buih tu tak hilang... kalau ilang.. terus jadik 18SX.. wakakaka...

yup! memang sgt2 sesuai tuk org yg berhanimuning!!

mama-syira:
hahahaha... kalau nak best2 camgini lar farah.. memang tak dpt nak carik yg murah2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails