COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, September 16, 2009

Kuih Raya...

Last week aku dah start beli kuih raya...dulu2 selalu lar buat kuih raya... nak2 waktu arwah mak ade... but since arwah mak dah sakit2.. aku pun dah stop buat kuih raya... aku suka kuih2 tradisional... like semprit, sarang semut, mazola and of course tat nenas....

Sebut about tart nenas... aku memang adore my late mom's tart lah! memang tak leh dpt dimana2.. sbb kalau beli kat luar tu biasanyer diaorg guna commercial jam... boring & tak sedap!! arwah mak aku nyer jam nenas... pure nenas yg dimasak.. but memang bernanah tangan lar nak mengopek kulit nenas tu kan.. kalau dah bebanyak.. aku memang teringin sgt2 nak makan tart my mom... but tak der masa jer nak buat now niee.. receipe aku tau dah... nak membuat tu tak der masa.. maybe next year kot... i'll try to do it!

Jgn tak der kuih langung kat umah aku nieee... so nak tak nak aku beli lar jugak kuih2 raya secara tunjuk!! kuih tunjuk nama nyerr.. tunjuk... keluar duit dari poket... then bayar.. siap!! huhuhu... Tapi aku agak cerewet lar dlm pemilihan kuih raya niee... aku benci kalau beli kat luar tuu... bukan main ramai yg menjual nyerr... tapi harammmmmm kot sedap rasanyerr... jenis nyer bukan main lagi ... berpuluh2 aku tengok... macam2 warna bak pelangi... tapi bile tang rasa.. amik ko... 10 jenis = 1 rasa!! boleh??? sorryy arr aku nak beli kuih2 yg camgitu...

So since aku mementingkan kualiti... aku don't mind spending a lil bit more on kuih raya... janji sedap & berkualiti!! salah satu my favorite branding ready made cookiess adelahh...


SHAZZ DELIGHT!


So far dah a few years aku shopping cookies Shazz Delight... ianyer tidak mengecewakan.. mungkin harganyer agak mahal... tapi aku puas... biler makan sedap jer.. lagi pun setahun sekali jer kannn... so biarlah puas sikit biler makan...


tengah pilih nak ambil berapa & yg mana satu!


Kat mana ade jual cookies Shazz Delight?? Biasanyer dia ade booth kat 1 utama and jugak Tesco... Tapi waktu aku beli nie kat Institut Jantung Negara (IJN)... why aku beli kat situ?? coz of this....


IJN buat charity...


So, out of that cookies yg kite beli... 30% of the price akan pegi ke IJN foundation... so sambil kite membeli sambil membuat kebajikan la kann... tu yg dah 2 tahun berturut2 aku beli kat IJN niee... so kalau korang rasa2 nak beli kuih nie... now masih lagi boleh beli rasanyer... sbb dia buat sebulan.. till raya...


small booth @ IJN... located at ground floor old building


banyak pilihan!


Nak tengok hasil rembatann aku kat Shazz Delight hari tu?


Chocolate Almond

Tart (jadi lar jgn tak der)


Nestum Conflakes


Yg tegak berdiri tuuu.. Peanut Sugee...


Yg no 2 tuuu... Chocolate Chips...


Kesemua kuih2 yg bakal dihidangkan pada Hari Raya nanti...


Oh yaa.... ade lagi 2 jenis home made cookies yg aku beli gak from my ex office mate...ngan dia pun aku dah beli 2 tahun berturut2.... ok lar.. not bad taste dia... coz tak manis sgt... tapi lupa lak nak amik gambar...

p/s: rindu nak buat kuih raya ngan arwah makkk.... :(

6 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

wah banyaknyer kue raya sis..nanti leh la datang beraya kat umah sis..hehehe..kta beli sejenis jerk..yang lain tue semua jenis2 kerepek jerk..blik kampung nanti rembat kue mama skit la..heheheheheh

Deqna said...

aku pun taun ni langsung takde pun kuih yg dibuat sendiri.. ceh camlah taun sebelum2 ni pun aku wat kuih pun.. memang tak pernah pun... spt biasa sumer kuih aku terdiri dari kuih2 tunjuk sahaja....

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
oooohhh.. sila kan dtg beraya umah saya yer sis! anytime... drop comment kat blog jer bagi tau jer kata nak dtg... you're most welcome! ;)

Deqna:
ooohhh.. ko tak penah langsung lar yer buat kuih>? aku ade lar waktu ngan arwah mak aku dulu... but now memang dah kuih tunjuk jer lar gamak2nyer..

Marlia said...

huuhuh suka shanaz cookies sugee!! cedapnya!

NeenaAnuar said...

Liea:
yeahhhhhh... sugee dia memang sodap bangat kann... tapi aku tak beli pun tuk raya niee.. dok beli kuih lain lak...

Iyza Sterra said...

assalamualaikum...bleh tak sya dptkan resepi biskut tat arwah mak awak yg sdp tu,sbb sya pn minat gila dgn biskut tat,sbb sya takde resepi yg sdp

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails