COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, July 29, 2009

Percutian di Hulu Terengganu


Sorry.. agak lambat aku hupdate about my short trip over the weekend.. coz aku tak berapa sihat lepas balik dari bercuti... kalau korang mengikuti sampai habis citer aku nie.. korang tau lar naper aku leh jadik tak sihat yerr....


Percutian kali nie not really for me but more for my dad... dia yg nak sgt gie bercuti... sian lak kat dia kan... dah tak der teman since arwah mak meninggal... so kene lar aku luangkan masa tuk bawak dia jalan2 jugak... this holiday such a short holiday.. just about 3 Days 2 Nites... coz tempat yg we ollzz pegi nie dah pun kami pergi pada bulan february yg lalu... so this is the second time we ollzz pegi ke... TASIK KENYIR....

Aku tak penah lagi buat entry about Tasik Kenyir coz waktu 1st time aku pegi dulu aku masih baru dlm dunia blogging... yg aku cerita dulu pun just about going back to terengganu in this ENTRY.... so this time aku akan cerita sambil selit2 kan gambar from my 1st trip dulu... for second trip nie aku tak banyak gambar sgt sbb pegi pun resort yg sama.. so tak der apa yg nak amik lagi...

OK... for accommodation @ Lake Kenyir niee... aku purchase during MATTA Fair bulan 3 hari tu... Then, for flight ticket aku purchase bulan 5 hari tu sbb MAS buat promotion... Actually nie lar first time aku balik kg di t'ganu naik flight... coz selalunyer we ollzz more prefer to drive up to t'ganu.. sbb boleh berhenti2... makan2 .. beli itu ini... leh tengok itu ini... tapi ianyer mengambil masa perjalanan selama 6-7 jam lar... but since percutian nie agak pendek, so aku decide amik flight jek ke t'ganu which mengambil masa hanya 45 minit... tak sempat nak buat apa dlm flight... baru jer take off... minum air oren segelas.. dah sampai dah pun..... hehehehehe.. cam best jek... kalau tak... perghhhhh... tension jek dok dlm kereta lama2... asyik pejam celik pejam celik.. tak gak sampai2....



Diriku yg sedang kemengantoookkkkannn.... ZZZZzzzzzZZzzz....
Flight MAS from KLIA 8:40AM... so, kene bangun seawal 5 pagi di hari Sabtu!!!
OH NO!! aku biasa bangun lambat sikit OK kalau hari sabtu!! itu adelah hari tuk ku beristirehat selepas 5 hari waktu berkerja kene bangun seawal 5:30 pagi... tapi holiday punyer pasal... ku gagahkan juaa... :D



My Abg Teksi a.k.a My Cousin!
Sepupu aku nie bawak teksi... so senang lar aku asal nak gie airport jek aku akan call dia...


Cousin... cousin jugak... bayar tetap bayarr arrr.... hehehe...


Aku merenung matahari terbit di waktu pagi...


Motif gambar nie yg benarnyer bukan nak tunjuk sgt yg aku nie buat check in... tapiiiii aku suka sgt tengok cewek2 stewardess kat airport... sbb kalau korang nak tau... menjadik stewardess nie lar merupakan salah satu cita2 aku dulu... lepas sekolah memang nak sgtt jadik stewardess sbb leh travel satu dunia secara percuma!! ahaks!! Tapi sudahnyer rezeki ku ke IPTA.. ok lar kan.. rasanyer lebih bagus aku ke IPTA dari jadik stewardess selamanyer kannn....



@ Free Duty Shop...
Tetiba perasan sign board tuu.. selalunyer kalau promotion Buy 2 Free 1... tapi yg nie agak kepelikkan larr... Buy 1 Free 2 lar pulak.... hehehe....


Wahhh... The Giant Lollipop!
Camner lar gamak2nyer nak makan lollipop tu yerr... mau rabak mulut aku!


Dulu aku selalu cam kepelikkan kat KLIA nie... watpe lar diaorg nak bubuh escalator yg tak bertangga nie... rupe2nyer biler aku bawak ayah aku.. baru lar ku tau bende tu memang berguna tuk warga emas & org2 kurang upaya... tak lar mereka penat berjalan di KLIA yg sebegitu jauh sekali tuk ke pintu perlepasannn...


KL - KT Flight @ 8:40AM @ 25th July 2009...
Flight kat belakang tu merupakan flight kami lar tuuu... waktu nie dah nak boarding dahh...
Aku dpt purchase flight tiket nie pada harga RM190 pergi balik / per person... pada aku kire murah lar kot waktu aku beli tuu sbb Air Asia waktu tu aku tengok lagi mahal dari harga yg MAS offer waktu tu...


Tak sempat nak panas bontoot pun dlm flight... tepat kol 9:35AM sampai lar we ollzz di Lapangan Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu....


Setiba nyer kami di airport... dah ade org menunggu ketibaan kami... so cerita nie akan bersambung di next entry yeah!


7 comments:

nasaoji said...

saya duk tbyng, klu p cuti2 kat saner cam ner..

oleh itu..

akak wajib citer itu ini kat saner yer...

tp...alaaa...

akak ader diber la d saner...;(

cam no nak tau cost pengangkutan lak?..hehehe...

Marlia said...

tasik kenyir.. bestnya!!! neena mahal tak beli package matta fair bulan 3 tu? herm... teringin sangat nak gi sana... citer tau aktiviti kat sana!

Suki Cida said...

hahahah benda tu mmg boleh makan ke apa? tu bagus tu... bagi bebudak... sepanjang umur ko jangan minta aku apa-apa... ahahahah

Deqna said...

yea aku memang menunggu story ko ni tau... yelah kita berkongsi2 citer kan.. so walaupun aku tak ke kenyir tapi aku dapat rasakan suasana di sana jugak kan..

Pepel BoNda AmaNi said...

bestnyer tasik kenyir tue..penah jugak pegi dulu tapi tengok dari luar jerk la..idak ler masuk dalam kawasan tasik kenyir tue..cntik kan kat sana...

NeenaAnuar said...

nasaoji:
tengah dok menghupdate sikit2 nie dik nonnn.... hehehe...
pengangkutan? maksud adik pengangkutan camner yer? dari airport nak ke lake kenyir ker? atau dari KL ke lake kenyir?

Liea:
aku dah cerita dah pun kann kat entry aku semalam... so, nanti ade kesempatan ko pegi lar berhanimuning kat sana yerr... memang besttttt!

NeenaAnuar said...

Suki Cida:
hahaha.. memang leh makan cida... memang lolipop betol punn... tapi tu lar.. besar bapak gajah.. betol gak kata cida tuu.. tak yah susah2 budak2 nak mintak2 lagi kann selagi dia tak abiskan lollipop tuu... hehehehe...

Deqna:
hehehehe... bagus2.. sama2 lar kite yerr... hehehe..

Purplelicious:
ha'ah... memang cantik tempat tue.. next time kalau sis pegi.. masuk lar sampai kawasan dlm2 dia tuu.. cantik gak larr tuk bergambar...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails