COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, July 31, 2009

Flora & Fauna @ Tasik Kenyir


Satu lagi perkara yg aku nak share ngan korang.. Flora & Fauna @ Tasik Kenyir..... Yg nie yg aku jumpa depan mata aku jer lar yerr... and semua gambar2 dlm entry nie adelah gambar terbaru.. tak der dah dari archive! hehehe.... actually kalu nak di ikutkan kat dlm hutan tebal tu aku rasa banyak lagi jenis2 flora & fauna yg leh kite jumpa...


Ok.. kat dlm resort yg aku stay tu.. diaorg ade simpan rusa... Ade lar dlm 4 ekor rusa yg ditempatkan di dlm sebuah kandang kat kawasan resort tuu.. aku rasa dlm satu family lar camtuh... ade mak, ayah & 2 ekor anak yg masih muda remaja... hahaha... So, everyday kite leh bagi rusa2 tu makan mengikut timing seperti berikut....




Jom tengok aku & hubby bagi rusa2 itu menikmati sarapan pagi mereka...


Cam dia tau jek org nak amik gambar dia....


Pandai lak posing!



Nie aku tak berapa ingat... anak2 atau pun ibubapa... hahahaha.. tapi aku rasa bapa & anak kott.. hehehee...


wahh.. begitu kesedapan sekali!


Hubby beri makan...


AKu pun tak melepaskan peluang... kire jinak jugak lar rusa2 disini... maybe dah biasa kot... mula2 jer dia agak penyegan... tapi biler dah disua begitu banyak rumput rampaii... wah secara automatik keseganan & kemaluan rusa itu hilangg... huhuhuhu....


Ok... kalau korang nak tau rusa tu jenis apa... korang baca lar yer kat board tu...


Then, kalau dari bilik @ lobby @ dimana2 sahaja di dlm kawasan resort tuuu... korang memang boleh nampak jenis burung2 ini....







BURUNG ENGGANG @ HORN BILL!

OK.. di sebalik burung enggang nieee... aku actually nak berterima kasih ngan burung enggang nieee... disebabkan burung nie lar aku tekad nak beli camera baru korang tau tak... serius! waktu first time aku pegi sana... memang aku dah nampak burung nieee... so aku cuba lar amik gambar... hasilnyer sebegini....


*~Archive Picture~*

See... cam tak berapa best jer kan gambarnyerr.. kalau nak dicompare kan ngan gambar2 kat atas tadi tuuu... so thats why aku balik jer dari kenyir bulan february hari tuu... terus aku beli camera baru semi pro yg aku pakai skg niee.. ok larr.. so far tak mengecewakan.... but of course kalau nak di comparekan ngan DSLR harus lar output nyer lebih cantik kannn.. tak per.... kite tengok burung apa pulak lepas nie yg akan mengubah nasib camera semi pro aku skg niee... hehehe.. burung apaaa??? burung punaiiii... burung apaaaa?? burung punaiiii..... hahahahhahaa...

Oh yaa... lagi satu burung yg aku sempat capture... burung nieee aku tak tau apa nama diaa... dia kecikkkk ajerrrrr..... tappiiiiii.......



Bunyikkkk diaaa.... masyaallahhhh..... punyer lar bisingg! tak reti senyap... pastu kalau dengar betol cara tonasi dia berckp tuuu... cam ckp cina taww.... hehehehe... lupa lak aku nak record bunyi nyer tu....


Oh yaa... nie ade lagi satu binatang yg minat kat aku....


*~Archive Picture~*
Si Kumbang


*~Archive Picture~*
Kumbang nie secara tiba2 telah hinggap di kasut crocs ku! Aku tak perasan biler entah dia dah hinggap kat kasut aku tuuu.. tau2 kaki aku terasa seperti di sengat... tengok2 makkk aiiii... bapak kumbang.. tajammm wooo dia punyer jari2 kaki & tangan tuuu.... menjerit2 aku kat lobby hotel time tuh sambil melompat & membaling kasut crocs aku tuuuu... tapi harammm kot dia nak tercabut dari kasut aku tu tawww... last2 bapak aku campak kasut aku tu sekuat2 hati dia.. baru lar si kumbang tu melepaskan kasut crocs ku dari genggaman nyerrr.... aiseh.. mengong nyer kumbang.. but sib baik lar dia tak masuk dlm kain aku time tu... kalau tak.. tak tau larrr... mau aku angkat kain aku dan dan tu jugakkk sbb dah lupa diri sekejapann kannn... ahaks!!


Dah abis pasal fauna... now kite move on to flora lak yerr... ala yg nie tak der apa pun... tapi ade lar satu kuntum bunga nie yg agak unik bentuk nyer.. first time aku tengok.. tak tau apa nama bunga nieee... tapi dia tumbuh betol2 kat pintu bilik we ollzzz....






Ok.. lepas nie aku janji... akan ku publish entry about my night activity yerr... so check it ailllseeee... :D


3 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

bunga tue unik kan...kumbang pun nak gak pake crocs la tue sis..hehehhe

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
ha'ah... memang unik sis... tu yg amik gambar tuu... hehehe..

siann kumbang tu yerrr.. teringin ngan crocss.. hik.. hik...

Suraya said...

best giler tmpt ni... nak pergila... best la neena.. selalu pilih tmpt2 best utk cuti2... best la.. best la..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails