COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, July 10, 2009

Feelings



Hari nie makin better... alhamdulillah... after all doa & prayers to Allah...

Thanks to all my frens for your support & advice.. really appreciate it!

Lepas apa yg terjadi baru2 niee.. aku tetiba rasa nak menulis something about feelings! Nie aku bukan nak emo or what... seriously nothing! tapi saja2 jerr... nak berkongsi persoalan dan pertanyaan... aikk.. apakah persoalan ku itu yer? huhuhu...

Ok... antara persoalan2 yg bermain diminda aku nie lar kannnn....

Pertama:
Adekah ngan kite berperasaan marah... itu menunjukkan kite nie JAHAT?
(dlm erti kata lain - org yg TAK menunjukkan perasaan marah tu org yg baik2 lar?)

~ aku selalu di pandang serong hanya kerana aku menunjukkan perasan marah aku.. tapi org tau ker kenapa aku marah? aku takkan marah sesuatu bende tu tak bertempat... pasti ade sebab musabab yg kukuh kenapa aku marah.. yeahh.. aku tau amarah itu hanyalah mengikut syaitonnn.. tapi aku hanyalah hambaNYA yg lemah... sesungguhnyer tak dpt lari dari berperasaan marah... tapi aku hanya akan menjadik marah bile keadaan menjadik serious.. so, biler ianyer melibatkan aku secara serious haruslah aku akan menjadik marah kann??

Tetapi bagaimana pulak ngan kes org yg tak menunjukkan perasaan marah mereka secara luaran.. tetapi menyimpan perasaan itu secara dalaman.. kemudian carik geng @ kaki2 utk mengumpat! wahh.. apakahh itu dikatakan org yg baik-baik??


Kedua:
Adekah ngan kite berani & lantang bersuara itu menunjukkan kite nie JAHAT jugak?
(dlm erti kata lain - org yg duduk diam... tak berani nak buat apa2... tak berani nak bersuara lantang tuk menyuarakan apa2... adekah org2 sebegini di kategorikan sbg org yg baik?)

~ aku sememangnyer seorang yg outspoken! aku suka berbincang & menyelesaikan masalah secara bertentang mata... tapi masih ade org memandang serong pada aku hanya kerana aku berani & lantang bersuara... bukankah lebih baik aku berckp secara hadapan dari aku bercakap belakang2 @ dlm erti kata lainnyer MENGUMPAT??? aku bukannyer gie serang org pun.. tapi aku memang berani tuk bertanyakan secara 'gentlemen' (walaupun aku women) pada sesiapa sahaja sekiranyer aku rasa ade ketidakpuasan hati terhadap sesuatu perkara yg berbangkit.. tapi hakikatnyer tak ramai yg suka kalu kite berckp secara terus terang dlm dunia skg nie.. org lebih suka bersifat hipokrit... kemudian menjurus kepada mengumpat... apakah mengumpat itu halal?


Ketiga:
Adekah kite patot membiarkan org amik kesempatan atas kite punyer toleransi?
~ aku rasa on this part aku percaya pada Allah... sbb setiap perubatan jahat itu pasti akan menerima balasan nyer kelak! cuma persoalannyer di sini... haruskah aku terus dan terus mendiamkan diri tanpa bersuara @ berperasaan marah sekiranyer org cuba menjatuhkan aku sehingga mengganggu periuk nasik aku?


Sesungguhnyer aku tiada jawapan terhadap persoalan2 di atas! cuma apa yg aku nak kata kan... setiap manusia pasti tak lari dari perasaan marah.. cuma bagaimana cara setiap individu memluahkan perasaan marah mereka itu... aku tak mempertikaikan cara mana yg betol @ cara mana yg salah.. tapi pikirkan lah.. setiap manusia nie Allah jadikkan bermacam2 jenis.. maka haruslah bermacam2 jenis jugak perangai yg ade...

Dan jugak aku akan sentiasa mengingatkan diri aku sendiri.. siapa lah aku tuk menghukum org2 yg menyakiti aku... aku serahkan sahaja kepada Allah S.W.T. tuk setiap pembalasan... aku sebagai hamba yg teraniaya.. harus terus & terus berdoa padaNYA.. insyallah, pasti akan ade hikmah di atas sesuatu yg terjadik...

apa pun... aku akan terus & terus mencuba tuk tidak hanyut ngan perasaan amarah yg melampau biler sesuatu perkara terjadik.. tapi sebagai manusia yg mempunyai perasaan .. aku rasa itu adelah satu lumrah kehidupan.. kalau org yg tak der perasaan marah nie pada aku tak normal lah sebagai satu umat yg bernama manusia! sbb apa aku kata camtuu... Sebabbbb....


beruk nie pun ade perasaan tawwww!! ahaks!

4 comments:

Suki Cida said...

wakakaka...cute cik monkey tu!

welll selalu org2 mcam kita ni la org panggil mengada2... actually cida agree dengan neena... it better kita tulis kat sini... at least kita tak burukkan org secara nyata... cume gambaran cerita sahaja... tapi tu la manuasia ni tak tahu la... perasan hasat dengki tu tak pernah habis... anyway ignore je... janji kita bahagia!

Deqna said...

tak salah lah kalau kita berterus terang dan meluahkan rasa hati kita dari kita berdendam dan mengata2 di belakang. cumanya mungkin org tu yg tak boleh terima dgn sikap keterbukaan ko tuh..

dah lah fren.. takmo lah emo2 lagi. ko abaikan mereka2 tu sumer.. ko kan ada kami2 ni hah.. yg mampu menceriakan ko.. tapi taklah sehebat Nuar yg mampu buat show tuk ko..hehe

NeenaAnuar said...

Suki Cida:
comel kannnn... hehehe...

yeah... memang skg nie tak peduli dah about org yg tak paham cara neena nieee... i'll be just ME! hehehe.. anyway, thanks for your support yeah gurl!

NeenaAnuar said...

Deqna:
yeah... betol tu fren! mungkin ade org yg tak boleh terima cara keterbukaan aku tu kannn... tapi tu lar... aku lupa lak nak ckp kat entry aku tuuu.. terlupa sgt2... masalahnyer org2 yg tak outspoken tuu, depa dok mengumpat & mengata kat belakang kite kann, tu yg menjadi jahat tuuuu... tapi kalau org tu org yg baik2, dia memang seorang yg tak berani nak be outspoken.. tapi dia takkan mengumpat & mengata org kannn.. so itu baru lah org yg baik2..

apa pun fren... aku dah tak emo dah hari niee.. yeahh.. betol kata ko tuu.. takat lalat2 sesat yg menyakitkan hati aku tuu apa yg aku nak luakk kann.. yg penting korang sememangnyer sentiasa mampu menceriakan hari2 aku.. THanks Again Dear for being my lovely frennn.. coz u really understand ME! *HUGS* *HUGS*

HAHAHAHA... Part Nuar menceriakan aku tuuu, tak leh nak komen larrr... TEEETTTTTTT!! huhuhuhu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails