COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, May 8, 2009

Apa tindakannya?

entry nie adelah continuation from entry yg nie...

persoalan nyer skg nie... apa yg kerajaan malaysia kite buat tuk bendung bende2 nie sumer dari terjadik? hanya duduk diam, tunggu & lihat supaya lebih ramai org yg tak berdosa jadi mangsa!! "MALAYSIA BOLEH!!!" pada aku ade beberapa langkah yg boleh kite amik kire tuk bendung bende nie dari berlaku & antaranyer:-


1)
punyer lar ramai polis yg di bayar gaji.... takkan lar tak leh nak letakkan mereka2 nie di kawasan2 yg boleh mereka diletakkan.... sometimes aku notice, ade pondok polis... bukan main cantik lagi aku tengok, tapi hampeh.. cam sial jer... kosong... tak der sekor pun kat dlm tuh!! kalau lar mereka ade kat situ, yg si peragut lahanat nie pun akan pikir 3-4 kali gak lar tuk meragut kan?


2)
kebanjiran warga asing kat dlm malaysia nih! nie lagi satunyer hal... aku selalu traveling outstation.. kalau nak di comparekan our immigration & other country nyer immigration.. sememang nyer Malaysia Boleh melahirkan immigration officer yg pemalas!!! tak der check barang pun... buat dekkk jer... sumer org leh masuk camtuh jer... no thoroughly check up.. cam aku masuk Australia.. perghh.. diaorg nye checking cam nak rakkk tau!! diaorg akan bukak rabakkan beg korang (bukan lar koyakkan tapi check betol2 detail sampai ke dlm2 isi perot beg tuh).... tengok muka korang sama ker tak ngan passport, kalau dia nampak lain jer.... haa.. mampuih leww... diaorg tak kasi channyer.... kalau diaorg tengok bende yg suspicious jer.. abih.. sumernyer akan ke tong sampah yerrr.... ko merayu lar camner pun! ko tatap tak dpt masuk their country... camtuh lar bagus... baru lar negara diaorg selamat.. & memang terbukti pun, sepanjang aku berada kat Perth... memang berasa amatttttt tenang... tak terasa terancam langsung!!! kalau le ade peluang ,memang aku nak berhijrah kat sana lar (hehehee berangan lar jap).... memang aku suka sgt country diaorg!

3)
yg kerajaan dah lar satu hal, yg org awam nie pun kene lar amik kesedaran... jgn bagi peluang pada peragut2 nie ruang & peluang tuk meragut beg anda!! aku tak paham tol lar ngan kes2 yg aku baca.... LETAKKAN BEG DI DLM BAKUL RAGA MOTOR! bodoh ker tak tuh??? pada aku amat lar bangang kalau ade motorist nie letakkan handbed diaorg dlm bakul motor tuh... especially org pompuan lar nie nyer kes... pikir lar sikit dik noonnn... kalau dah letak kat dlm bakul tuh... memang lar senang giler si peragut tuh nak meragut anda!! yg kat johor nyer kes hari tuh lagi best.. konon nak protect dari peragut, dia gie ikat beg dia tuh kat bakul raga motor dia! boleh??? lagi lar dahsat impak nyer kalau awk di ragut.. sbb awk akan di seret ngan motor2 sekali... kalau awk biarkan jer kat dlm motor awak tuh tanpa mengikatnyer, impak dia tak der lar teruk sgt.. most2 awk jatuh motor jer... aku dulu waktu mula2 keje & belum kawin, ayah aku lar yg tiap2 hari antar & amik aku dari office... apa yg aku lakukan bagi mengelakkan si peragut nie membaham beg aku??? aku Pakai jacket!! yeeee.. Jacket.... apa2 Jacket lew janji ade zip & leh cover beg anda... so, letakkan handbag ada di dlm jacket tersebut.. so sah2 org tak nampak dah beg anda kannnnnn?????


aku bukan nak berckp hal politik... maleh nak amik tau pasal hal2 politik nie.. aku tak berminat sbb pada aku mana2 parti yg menang sekali pun... sama jek 2 x 5!! so far tak nampak lagi yg betol2 memperjuangkan apa yg patot diperjuangkan!! tengok kes semalam kat Perak nyer parliment pun cukup lar menggambarkan apa??? cam kat pasar borong kannn.... tuh lar aku kata 2 x 5 jer depa2 tuh sumer... keh lar.. keh lar.. apa aku nie.. tadi kata tak nak ckp pasal politik kan... nie dah terjebak sikit.... ishh!!

2 comments:

ItaYaniN said...

dunia nk akhir zaman...sifat kemanusiaan dh semakin ilang..tu realitinya..x kisah la dlm apa isu sekalipun..

NeenaAnuar said...

yup! betol tuh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails